• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Stats O+

Hulde _/-\o_

Hier staat tekst

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
*note to myself, meer posts van Wijnands trashen, keeps beating me!

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 09-10-2009 13:09 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Joechei, ik sta nog net in de top 100 :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:09:
*note to myself, meer posts van Wijnands trashen, keeps beating me!
Hoe vaak post je als mod in 3 maanden tijd eigenlijk in je subforum Foto & video?? :X

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Nou, minder dan 2x blijkbaar :p. Ik lees er wel btw, dus mocht er iets gebeuren, pak ik het wel op.
Ze zijn er alleen poeslief, zo blijkt. Of andere mods waren eerder at the crime scene.

Verwijderd

BTW ik heb evenveel posts als nr 2 t/m 7 bij elkaar :P

Must.... resist.... ARGH

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Hey, ga eens naar je eigen SF hoekje terug jij.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
#58 in FGA, #25 in FGW en zelfs #2 in FGS :D

The devil is in the details.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Nomad schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:32:
Hey, ga eens naar je eigen SF hoekje terug jij.
Muha, ik heb lekker meer-een-leven-dan-jij inmiddels :P

Verwijderd

Wat kunnen we winnen?

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 14:20
Hmm zomaar een ideetje; zou het niet leuk zijn als de statistieken per forum automatisch gegenereerd werden en je ze kunt opvragen door ergens op een icoontje te klikken? Rechts naast de titel van het forum zou bijvoorbeeld prima een stats-icoontje passen. Als je er dan op klikt krijg je de post-statistieken van het forum te zien en eventueel nog wat andere statistiekjes (bijvoorbeeld posts per dag van de afgelopen dagen, het gemiddelde aantal posts per dag, 5 meest populaire topics, aantal slotjes ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 09-10-2009 19:28 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Morrar, leuk idee, maar zorgt voor teveel load op de servers.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Morrar schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:27:
Hmm zomaar een ideetje; zou het niet leuk zijn als de statistieken per forum automatisch gegenereerd werden en je ze kunt opvragen door ergens op een icoontje te klikken? Rechts naast de titel van het forum zou bijvoorbeeld prima een stats-icoontje passen. Als je er dan op klikt krijg je de post-statistieken van het forum te zien en eventueel nog wat andere statistiekjes (bijvoorbeeld posts per dag van de afgelopen dagen, het gemiddelde aantal posts per dag, 5 meest populaire topics, aantal slotjes ;) ).
Ja en wat is de meerwaarde. Dat zijn stats die geheel niet belangrijk zijn.
Soms wel grappig om even wat van die stats te zien, daarom post ik ze hier en ander mods in andere delen van de fora.
Maar het zijn stats die gegenereerd worden wanneer een serveradmin er even tijd voor heeft, gezien de lage prioriteit.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Het zijn ook van die dingen die je helemaal niet te vaak _wil_ zien >:)

Verwijderd

Nu besef ik pas hoeveel ik post, terwijl ik makkelijk een jaar lang alleen heb toegekeken. Daar komt stilletjes aan toch verandering in.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 14:20
Nomad schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:37:
[...]
Ja en wat is de meerwaarde. Dat zijn stats die geheel niet belangrijk zijn.
Soms wel grappig om even wat van die stats te zien, daarom post ik ze hier en ander mods in andere delen van de fora.
Maar het zijn stats die gegenereerd worden wanneer een serveradmin er even tijd voor heeft, gezien de lage prioriteit.
Tsja ik zeg niet dat ze belangrijk zijn, maar kennelijk vinden mensen het toch leuk om even te zien gezien de reacties hier? En waarom heb je ze anders uberhaupt gepost, als je denkt dat er geen hond op zit te wachten? :+

Verder zei ik dus dat ze automatisch gegenereerd zouden kunnen worden zodat het geen extra werk oplevert. Natuurlijk kan dat ook een cronjobje zijn dat 1x per week / maand loopt, zeg om 3:45 's nachts ivm de load :)

Maar goed, het was maar een ideetje.

@Henk: mijn plaats op de lijst is gelukkig niet zo hoog dat ik me daar zorgen over maak ;) Maar OK, ik neem ze ook niet mee naar mijn werkgever hehe.

EDIT: overigens denk ik dat nut van het posten van de stats misschien beperkt is, maar het bijhouden ervan lijkt me wel nuttig. Bijvoorbeeld het fotoworkflow forum, hoe nuttig is dat subforum? Alleen het partytopic loopt volgens mij echt goed, de rest maar met horten en stoten. Stats zouden dat duidelijker kunnen maken. Kortom; voor de indeling van de fora kan het best nuttig zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 09-10-2009 23:09 ]

Verwijderd

Morrar schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:04:
[...]
...
EDIT: overigens denk ik dat nut van het posten van de stats misschien beperkt is, maar het bijhouden ervan lijkt me wel nuttig. Bijvoorbeeld het fotoworkflow forum, hoe nuttig is dat subforum? Alleen het partytopic loopt volgens mij echt goed..
Strobist loopt ook aardig.

Maar ik snap je punt, het is een wat ondergesneeuwt iets, verwachtingen zijn ook anders. Fotoworkflow is voor mij hoe behandel je foto's nadat je ze genomen hebt. Tips, tricks dat soort zaken. Snap ook niet dat dat partytopic er is.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:03

Ethirty

Who...me?

#25, #21 en #25. Mmm, weet niet of ik dat nou positief of negatief moet opvatten. Ik post meer dan 75% van de overige gebruikers, maar nog niet zoveel dat ik geen leven meer lijk te hebben naast GoT :+

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Volgens mij moet ik hierop reageren om mijn positie in FG algemeen te versterken :+ Het is verder geen frontpage, maar de gemiddelde kwaliteit/rating, of al was het alleen al de gemiddelde lengte van een posting zou ook aardig zijn. Ervanuit gaande dat lengte ook kwaliteit betekent.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Pffft, ik kom nergens in de lijst voor, maar ik ga liever foto's schieten dan hier te posten... _O-

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Rudedadude

Rudedadude

Dan hadden er een hele hoop showcases van jou te zien moeten zijn geweest lijkt me O-)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

En als iedereen hier nou gewoon lekker door babbelt dan weet je zeker dat je postcounter omhoog gaat.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Rudedadude schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:13:
Dan hadden er een hele hoop showcases van jou te zien moeten zijn geweest lijkt me O-)
Met al die azijnpissers die alleen maar opbouwende/niet opbouwende (doorhalen wat niet van toepassing is) kritiek kunnen leveren.
Ik heb mijn eigen gallery (met wachtwoord beveiligd) waar alleen maar een selecte groep (mijn eigen fotoclub) op kunnen. Je merkt toch dat iemand die je kent anders reageert dan een volkomen onbekende op het Internet. Als het niet mooi gevonden wordt wordt dit ook opbouwend gedaan ipv al die one-liners die je overal ziet staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:16:
En als iedereen hier nou gewoon lekker door babbelt dan weet je zeker dat je postcounter omhoog gaat.
Dan weet je in ieder geval wat je kan winnen: je naam vereeuwigd op de lijst.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

GoT schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:38:
Je merkt toch dat iemand die je kent anders reageert dan een volkomen onbekende op het Internet. Als het niet mooi gevonden wordt wordt dit ook opbouwend gedaan ipv al die one-liners die je overal ziet staan.
Je bedoelt eerlijk :?

Ik ken jouw kennissenkring niet, maar het voordeel van testcases is nu eenmaal dat een grote groep mensen met verstand van foto's kan reageren op je foto's. Dat de kritiek niet altijd zachtzinnig is, dat ben ik met je eens en zou in sommige gevallen best anders mogen, maar de meerwaarde van publieke galleries is er wel degelijk! Je moet alleen sterk in je schoenen staan :P Daarnaast moet je de essentie van het commentaar kunnen filteren en daar wat mee doen. Je hoeft echt niet het commentaar van iedereen mee te nemen, als je er niet achter staat. Als iedereen echter hetzelfde commentaar geeft dan kun je waarschijnlijk dat advies beter wel opvolgen.

Edit:
/me terug naar SF hok :>

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Confronterend dit zeg.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Rudedadude

Rudedadude

GoT schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:38:
[...]
Met al die azijnpissers die alleen maar opbouwende/niet opbouwende (doorhalen wat niet van toepassing is) kritiek kunnen leveren.
Ik heb mijn eigen gallery (met wachtwoord beveiligd) waar alleen maar een selecte groep (mijn eigen fotoclub) op kunnen. Je merkt toch dat iemand die je kent anders reageert dan een volkomen onbekende op het Internet. Als het niet mooi gevonden wordt wordt dit ook opbouwend gedaan ipv al die one-liners die je overal ziet staan.
Ik vind het azijnpissen hier eerlijk gezegd wel meevallen (tenzij ik er zelf aan meedoe, dan herken ik het niet) en vaak genoeg neemt men de moeite om wat uitgebreider commentaar te geven. Maar het is ook wat mig29 zegt, men is hier wel direct/eerlijk, positief en negatief. Er zijn ook fora waar je alleen maar lofuitingen leest op foto's waarop m.i. het nodige valt aan te merken. Voor de fotograaf is dat wel lekker, maar volgens mij leer je meer van ook de negatieve reacties. Wat niet wegneemt dat soms de bedoeling van een fotograaf met een foto/serie ook hier niet begrepen wordt en je dat dan terugleest. En tja, een selecte groep krijgt al snel een I-Scratch-Your-Back-You-Scratch-Mine-gehalte lijkt me, alhoewel ik dat natuurlijk van buitenaf niet kan beoordelen.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-01 14:38
Rudedadude schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:31:
[...]

Ik vind het azijnpissen hier eerlijk gezegd wel meevallen (tenzij ik er zelf aan meedoe, dan herken ik het niet) en vaak genoeg neemt men de moeite om wat uitgebreider commentaar te geven. Maar het is ook wat mig29 zegt, men is hier wel direct/eerlijk, positief en negatief. Er zijn ook fora waar je alleen maar lofuitingen leest op foto's waarop m.i. het nodige valt aan te merken. Voor de fotograaf is dat wel lekker, maar volgens mij leer je meer van ook de negatieve reacties. Wat niet wegneemt dat soms de bedoeling van een fotograaf met een foto/serie ook hier niet begrepen wordt en je dat dan terugleest. En tja, een selecte groep krijgt al snel een I-Scratch-Your-Back-You-Scratch-Mine-gehalte lijkt me, alhoewel ik dat natuurlijk van buitenaf niet kan beoordelen.
Jup, krijg liever 8 "negatieve" reactie's, en 2 "positieve". Klinkt vreemd, maar is is altijd ruimte voor verbetering. En soms ben je zelf niet in staat om dit te zien. Of ben je nog niet zo ver om naar dat niveau te gaan. :)

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:10:
Joechei, ik sta nog net in de top 100 :z
Oei, ik sta er zelfs niet meer in, da's toch wel anders geweest -O-

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15
huh...? sta zelfs op 10 in Show-, test- & verzamelcases.... volgens mij is dat een teken dat er te weinig gereageerd wordt op show/test cases.
Vind het zelf wel leerzaam om naar andere foto's te kijken en even de tijd te nemen om te bedenken wat ik ervan vind

Strava

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Prulleman schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:03:
huh...? sta zelfs op 10 in Show-, test- & verzamelcases.... volgens mij is dat een teken dat er te weinig gereageerd wordt op show/test cases.
Vind het zelf wel leerzaam om naar andere foto's te kijken en even de tijd te nemen om te bedenken wat ik ervan vind
Goede insteek, houden zo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 01:52:

Oei, ik sta er zelfs niet meer in, da's toch wel anders geweest -O-
GoT gaat vooruit >:)

:>

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11
zijn er nog alltime post stats van FG?

|>

Verwijderd

Niet dat ik weet. Op dit moment heb jij in ieder geval 2784 posts gemaakt in FGA, hetgeen 18% van je totaal aantal posts is.
Pagina: 1