Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN abbonnement nodig bij aanvragen ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23
Is bij het afsluiten van een ADSL abonnement nog steeds nodig dat er een (actief) KPN telefoonabonnement loopt?

De meeste provider-sites geven nog steeds expliciet aan dat er een KPN abonnement/lijn nodig is om ADSL (zonder extra kosten) aan te kunnen vragen. Hoe zit het dan bij het overstappen van het ene 'ADSL-inclusief-bellen' abonnement naar het andere. Hierbij is er immers geen sprake meer van een bestaand KPN abonnement, maar de 'lijn' is wel actief.

Het lijkt me logisch dat er enkel een actieve lijn nodig is om over te stappen, maar waarom wordt er dan nog steeds gesproken over een KPN abonnement? Op z'n minst verwarrend. Of ik snap iets niet }:O

• mtr33
Niemand die weet hoe dit precies zit?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Bij Telfort heb je geen kpn abo nodig.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Telfort is van KPN toch?

Ik weet in ieder geval wel dat Alice geen ADSL op m'n adres kon leveren omdat KPN nog signaal op de lijn had staan, volgens KPN uiteraard niet.. Toen maar Telfort afgesloten en binnen 3 weken had ik verbinding.

• mtr33
Blijf het vreemd vinden hoe dit nu exact zit.

Logisch lijkt me dat je een 'recent actieve' lijn moet hebben van de wijkserver naar je huisadres, maar deze moet voordat de nieuwe provider de ADSL verbinging kan activeren wel vrijgemaakt worden door de oude provider.
Wie er voor die tijd op de lijn zit/zat, KPN telefonie of een of andere ADSL provider zou dan toch niet uit mogen maken?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Tis nochtans vrij simpel. Ligt er een telefoonlijn (dus 't koper naar je huis met ISRA) dan kun je rustig ADSL aanvragen. Verschillende providers leveren tegenwoordig gewoon op, zelfs zonder lijnhuur is mogelijk. Ligt er nog geen telefoonlijn (nieuwbouw etc) of is het ISRA verneukt door een vorige bewoner, eventjes aan laten leggen door de KPN. Kaal aan laten leggen kost je 500-750 euro, goedkopere optie is om een belbudgetlijn aan te vragen en deze het eerste jaar betalen. Tientje per maand en na het eerste jaar mag je em opzeggen, dan ligt je lijn er. Is nog altijd goedkoper dan de kabel, daar wordt je nog steeds verplicht om tv er bij te nemen voor 15+ euri per maand...

• mtr33
Ik geloof je graag, maar waarom wordt dan steeds gesproken van het moeten hebben van een KPN abonnement (de dienst) i.p.v. een telefoonlijn (de koperdraad zelf).

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Waarom bel je even niet met bijvoorbeeld Telfort?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
mtr33 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:08:
Ik geloof je graag, maar waarom wordt dan steeds gesproken van het moeten hebben van een KPN abonnement (de dienst) i.p.v. een telefoonlijn (de koperdraad zelf).
Bij KPN internet providers benoemen ze het alsof je inderdaad KPN abo nodig hebt. Terwijl ze eigenlijk moeten noemen als telefoonlijst/koperdraad van KPN zoals Alice (BBNed) wel doet.

Alice beschrijft dit bij haar 'Easy' abo van 19.90 excl koperlijn KPN a 9.90 "Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eenmalige bedrag van € 99,90. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand).

Slimmer is om gelijk Alice Comfort te nemen en KPN helemaal deur uit te gooien.
Gelijk onbeperkt gratis vast-vast bellen (gewone nummers) en geen starttarief in tegenstelling tot KPN.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23

Compizfox

Bait for wenchmarks

De abbo's van KPN met internet + bellen, dus een combi-pakket, maken tegenwoordig helemaal niet meer gebruik van het PSTN netwerk hoor.

Alles gaat over ADSL, dus ook het bellen. Het modem is dus ook een soort van voip-centrale/ATA.

Alleen klanten die nog een telefoon-abbo hebben zonder internet van KPN, gebruiken nog de legacy PSTN lijn.

Maar dit gaat KPN over een paar jaar ook annuleren, dus dan gaat al het telefoonverkeer over VOIP.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1