Welke HDD te halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02 16:31
Wat is een leuke HDD tot de 320GB? Ik zat aan de Western Digital Caviar SE16 WD3200AAKS, 320GB te denken, deze heeft 16mb cache, de rest rond deze prijsklasse (35e) allemaal 8mb. Ga je hier echt iets van merken trouwens? Of kan ik dan beter de Seagate Barracuda 7200.12 ST3320418AS, 320GB pakken? Hij moet het liefst zo stil mogelijk zijn.

Het hoeft trouwens eigenlijk maar 160gb te zijn, maar als ik dan voor 5 euro meer 320GB kan nemen dan is het net zo makkelijk om die aan te schaffen denk ik. Of zijn die 160GB schijven stiller en/of sneller?

Of is het toch verstandig om een Spinpoint of Matrox te overwegen?

En nee, ik hoef geen SSD o.i.d., het gaat erom dat de mappen in bijvoorbeeld BF2 gewoon snel blijven laden zodra ik aan het uitpakken/repareren ben O-). De CPU kan het makkelijk aan maar alles op 1 HDD (OS, Games, Opslag) is funest.

Ik wilde in een algemeen HDD topic posten, maar die is er niet.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-10-2009 10:39 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 13:13
Ik heb zelf 2x de WD3200AAKS. Stil en snel. Ze hebben maar 1 platter, dus zijn ze minder warm en stiller. Nadeel is dat ze nooit zo snel zijn als een HDD met meerdere platters met gelijke of grotere datadichtheid. Maar gezien je voor stilte gaat kan ik de WD van harte aanbevelen.

Addicted to silent computing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak er eens wat reviews bij waar deze schijven in voorkomen, zodat je ze kunt vergelijken en kijken welke de snelste is.

Omdat we verwachten dat je dit soort dingen eerst zelf opzoekt gaat dit topic op slot. Ga op zoek naar de verschillen van deze schijven en kijk wat de verschillen betekenen. Dan kun je voor jezelf de beset keuze maken.

Dit topic is gesloten.