Sinds gisteravond krijg ik mijn systeem niet meer uit standby. In het verleden wel eens vaker gehad en dan door middel van een Power Reset kon ik het systeem opnieuw opstarten. (Power Reset middels de Reset button of Power Reset middels de Start button).
Het probleem: ondanks het indrukken van de Reset of de Start buttons wil het systeem maar niet afsluiten. Hij blijft hangen in de Stand-by stand. Vervolgens maar een harde reset uitgevoerd door de voeding aan en uit te schakelen. Echter nadat ik de voeding weer aanzet springt de PC weer meteen in,naar ik vermoed, slaapstand. Normaal gesproken zou de PC dan weer 'normaal' opgestart moeten kunnen worden. maar helaas...
Hetzelfde geldt voor de volgende acties...
Verwijderen interne batterij en jumpers verplaatsen (Clear CMOS) - volgens handleiding.
Loskoppelen diverse onderdelen (videokaart, intern geheugen, harde schuiven)
Verwisselen posities geheugen modules etc...
De oorzaak van het probleem is volgens mij Windows 7 Transformation Pack 3.0.
Nadat ik deze software heb geinstalleerd is het probleem van de stand-by modus ontstaan.
Ik kan echter niet in het BIOS terechtkomen wat ik ook probeer.
HELP
Componenten
ASUS A8R32-MVP Deluxe (CrossFire Xpress 3200)
AMD Athlons 64 X2 4800+
ATI Radeon X1900XT 512mb
Corsair 2 gb DDR geheugen
2x WD Raptor 74gb schijven
Creative Audigy ZS geluidskaart
Het probleem: ondanks het indrukken van de Reset of de Start buttons wil het systeem maar niet afsluiten. Hij blijft hangen in de Stand-by stand. Vervolgens maar een harde reset uitgevoerd door de voeding aan en uit te schakelen. Echter nadat ik de voeding weer aanzet springt de PC weer meteen in,naar ik vermoed, slaapstand. Normaal gesproken zou de PC dan weer 'normaal' opgestart moeten kunnen worden. maar helaas...
Hetzelfde geldt voor de volgende acties...
Verwijderen interne batterij en jumpers verplaatsen (Clear CMOS) - volgens handleiding.
Loskoppelen diverse onderdelen (videokaart, intern geheugen, harde schuiven)
Verwisselen posities geheugen modules etc...
De oorzaak van het probleem is volgens mij Windows 7 Transformation Pack 3.0.
Nadat ik deze software heb geinstalleerd is het probleem van de stand-by modus ontstaan.
Ik kan echter niet in het BIOS terechtkomen wat ik ook probeer.
HELP
Componenten
ASUS A8R32-MVP Deluxe (CrossFire Xpress 3200)
AMD Athlons 64 X2 4800+
ATI Radeon X1900XT 512mb
Corsair 2 gb DDR geheugen
2x WD Raptor 74gb schijven
Creative Audigy ZS geluidskaart