Toon posts:

[T-mobile] overgang van orange geannuleerd, toch gekregen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie sleept al maanden en ik zie door de bomen het bos niet meer, terwijl de frustratie met de dag groeit. Misschien dat een van jullie een idee hebben hoe onderstaande situatie opgelost kan worden?

Hoe dan ook, de situatie is als volgt:
Op 13 juli 2009 kreeg ik een brief van T-Mobile thuisgestuurd, waarin stond dat mijn orange abonnement overgezet zou worden door T-mobile. Er werd mij de optie geboden om een vervangend abonnement te kiezen of om het abonnement per direct te beeindigen. Wanneer ik voor t laatste koos, moest ik voor 14 augustus een brief sturen.

Ik koos voor het laatste en stuurde op 29 juli een aangetekende opzeggingsbrief, waarin stond dat ik geen gebruik wou maken van het aanbod tot nieuw abonnement en het abonnement wou laten beeindigen. Als het eventueel kon, wou ik het nummer om laten zetten naar prepaid vanwege het behouden van mijn nummer. Maar dit was optioneel.

Deze brief werd bezorgd en ondanks dit kreeg ik toch (op 20 augustus) een vervangend contract thuisgestuurd. Hierin stond dat mijn orange nummer in de nacht van 28 op 29 augustus omgezet zou worden naar t-mobile.
Dit vervangend contract heb ik niet getekend en ik ben op 24 augustus naar de dichtbijzijnde T-mobile shop gegaan om verhaal te halen. De man die mij hielp nam contact op met de klantenservice van T-Mobile en controleerde dat mijn nummer inderdaad beeindigd zou worden. De aangetekende brief was aangekomen, want de in de brief genoemde gegevens stonden in het systeem.
Vanwege het nummerbehoud wou ik graag dat mijn nummer omgezet zou worden naar prepaid en volgens de man van de t-mobile shop had ik hier een prepaid kaartje voor nodig, welke ik daar ter plekke kocht.
Hiervoor voerde hij een order in dat het nummer omgezet zou worden naar prepaid en het vervangende abonnementdat ik thuisgestuurd kreeg dus niet door zou gaan (Aangezien ik hier niet voor gekozen had).

In de daarop volgende dagen kreeg ik bevestigingen van orange en T-mobile dat mijn abonnement beeindigd zou worden, dat mijn aanvraag tot nummerbehoud goedgekeurd was en er werd een datum gegeven waarop mijn nummer omgezet zou worden naar prepaid (28 september 2009).

Inmiddels was het 28 ausgustus en mijn telefoonnummer werd omgezet naar t-mobile. Na een weekend niet bereikbaar te zijn geweest, kreeg ik op 3 september een rekening van t-mobile. Dit kon kloppen volgende de t-mobile shop, aangezien dit ter overbrugging was tot 29 september. Dit zou na 29 september stoppen. Dit alles nam ik voor kennisgeving aan.

Op 27 september kreeg ik een notificatie dat mijn nummer op 28 september weer omgezet zou worden. Volgens een brief van t-mobile (welke ik op 27 augustus kreeg) zou nu mijn nummer omgezet worden naar prepaid.
28 september was ik een deel van de dag niet bereikbaar. Nadat ik weer bereikbaar was ging ik er vanuit dat alles omgezet was en dat mijn abonnement beeindigd was (zoals overeengekomen) en dat ik nu over was op prepaid.

Echter... mijn oude orange sim-kaartje deed het nog steeds en het gekochte t-mobile prepaid sim-kaartje was nog gekoppeld aan het tijdelijke nummer. Als klap op de vuurpijl kreeg ik op 1 oktober een sms dat mijn nieuwe bundel ingegaan was. Ik was hier niet bepaald blij mee.

Daarom zocht ik rond op het internet en kwam ik bosjes met klachten tegen over de overgang van orange naar t-mobile. Daarin kwam ook naar voren dat ik een mail zou kunnen sturen naar webcare@t-mobile.nl, met alle relevante gegevens. Dit heb ik begin deze week gedaan, maar tot op heden geen reactie.

Over Orange was ik al jaren tevreden, terwijl deze kennismaking met t-mobile me toch wel stof tot nadenken geeft. Ik ben het inmiddels zo zat dat het enige wat ik nu nog wil is dat het opgedrongen abonnement beeindigd wordt. Voor het nummerbehoud heb ik de moed al opgegeven.

Weet iemand misschien hoe deze situatie opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Vervelend BeeWaa, soms heb je 't idee dat je er totaal geen invloed op hebt en overal maar mee akkoord moet gaan. Ik weet echter zo niet op een oplossing. Zelf denk ik erover om mijn laatste afgeschreven factuurbedrag te laten storneren en dan zien wat er gebeurt. Mijn situatie is als volgt:

Mijn abonnement is laatst ook overgezet van orange naar t-mobile. De brief hierover is naar mijn oude adres gestuurd (hetgeen gewoon mijn schuld is). Goed, heb abonnement is overgezet. In de eerste factuur van t-mobile wordt echter duidelijk dat ik 1 week + de komende maand betaal (€ 5,- + € 25,-) terwijl ik op mijn laatste factuur van orange kan zien dat ik die ene week al betaald heb. Net gebeld met t-mobile waarin een k_t me uitlegt dat ik die extra € 5,- terug heb gekregen in de vorm van beltegoed! Wat moet ik daar mee? Waarom schrijven ze komende maand niet gewoon € 50,- extra af en voegen ze dat bedrag aan mijn beltegoed (dat zou hetzelfde en net zo belachelijk zijn!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Heb je al gebeld met T-mobile eigenlijk? Dat kan een boel duidelijk maken. Ik heb inmiddels het laatste factuurbedrag laten storneren nadat een t-mobile-medewerker me in de winkel vertelde dat t-mobile je inderdaad naait. Na de stornering heb ik het bedrag overgemaakt dat ik wél moest betalen (dus zonder de dubbel betaalde week). Een dag later kon ik al niet meer bellen en sms-en. Na een telefoontje waarin ik aangaf een klacht te willen indienen, heeft een t-mobile-medewerker voor me geregeld dat ik die ene week niet hoef te betalen en sinds vanadaag kan ik gewoon weer bellen. Perfect dacht ik.