Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Multi] Een goede bootloader

Pagina: 1
Acties:

• Panatella
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-11 14:50
Geachte tweakers,

Ik moet voor een schoolopdracht een mulitboot systeem bouwen. 3 verschillende OS-en op elk een logische schijf en 1 algemene extended schijf voor alle logische schijven om de data beschikbaar te maken uit alle OS-en. (WinXPproSP3, Ubuntu9.04, Win2000)

Ik heb op internet gezocht naar de juiste software en een duidelijke tutorial, maar tot mijn spijt heb ik niets concreets kunnen vinden.
Daarom dus dat ik me tot jullie kennis wil wenden

Welke software kan ik hier het best voor gebruiken?
Weten jullie een duidelijke tutorial? (Multiboot voor dummies ;))

Alvast bedankt!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ubuntu heeft toch een vrij logische uitleg staan...? Kan dit zelfs out of the box :X

[ Voor 23% gewijzigd door Touchdomex op 09-10-2009 09:43 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Panatella
Thnx voor de reactie!
Dus eerst Ubuntu installeren en dan vanuit de meegeleverde bootloader de overige OS-en installeren?
Waar kan ik die vinden?

PS ik ben hier echt helemaal niet thuis in!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
Als je wat meer gezocht had was je er zelf wel uitgekomen.

Maar hier de oplossing:

Windows 2000 installatie schijf -> 3 partities maken.
Installeren op 1e partitie.

Windows XP sp3 installeren op 2e partitie

Ubuntu de laatste partitie laten opvullen. Dan krijg je automatisch de Grub bootloader waarin alle installaties staan.

• Panatella
Ontzettend bedank mensen! ik ga er meteen mee aan de slag.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Panatella schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:48:
Ontzettend bedank mensen! ik ga er meteen mee aan de slag.
Dit had je ook allemaal zelf kunnen bedenken BTW :> Beetje zoekwerk is wel een verreiste op Tweakers ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er is een goede reden dat 'huiswerkvragen' niet worden gewaardeerd op GoT; en dit topic is daar een goed voorbeeld van. Lees Policy: Alle regels die op het forum gelden door en realiseer je dat eigen inzet gewaardeerd wordt op GoT, en dat je dit momenteel op geen enkele manier toont.

Hopelijk kun je dit in het vervolg beter oppakken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 09-10-2009 11:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Panatella
Sorry mensen.
Ik ben slechts een beginnende ITstudent en hoop dat ik in de nabije toekomst mijn kennis mag delen en vergaren op GoT.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
sanderdw schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:47:
Als je wat meer gezocht had was je er zelf wel uitgekomen.

Maar hier de oplossing:

Windows 2000 installatie schijf -> 3 partities maken.
Installeren op 1e partitie.

Windows XP sp3 installeren op 2e partitie

Ubuntu de laatste partitie laten opvullen. Dan krijg je automatisch de Grub bootloader waarin alle installaties staan.
Ik heb ooit W98, W2000 en Kubuntu geïnstalleerd, ook in die volgorde. Na de installatie van W2000, had W2000 een bootloader gemaakt waarin de keuze gemaakt kon worden tussen die 2. Na toevoegen van Kubuntu werd Grub geïnstalleerd, en daarin kreeg ik de keuze tussen Kubuntu en Windows (of overige besturingssystemen, weet de exacte term niet meer). Nadat je dan Windows koos, kwam je in de bootloader van Windows terecht om te kiezen tussen W98 en W2000. De Windows-bootloader werd als het ware door Grub als 1 keuze opgenomen.

Verwijderd

Panatella schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:34:
Sorry mensen.
Ik ben slechts een beginnende ITstudent en hoop dat ik in de nabije toekomst mijn kennis mag delen en vergaren op GoT.
Internet bestaat niet alleen uit GOT, als je naar Google gaat en de juiste zoekterm intypt gaat er 'n hele wereld voor je open.
Pagina: 1