Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds maandag probeer ik Windows XP te installeren op m'n MacBook Pro (Snow Leopard), in eerste instantie lukte het niet om een partitie hiervoor aan te maken dus heb ik daarvoor m'n schijf geformatteerd en opnieuw geinstalleerd (Time Machine, wat een wereldsprogramma). Nu probeer ik dus te booten vanaf m'n Windows XP schijf, dit doet hij maar ik kom niet verder dan een zwart scherm met een knipperend streepje.

Google komt vooral met pagina's waarbij dit probleem opduikt nádat Windows is geinstalleerd. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?

Overigens, ik moet windows via bootcamp installeren want Microsoft Flight Simulator werkt niet in Parallel's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat vragen/checklist,
Dus je hebt in bootcamp een partitie gemaakt van +- 32 GB?
Daarna installatie gestart via bootcamp?
Een partitie gemaakt in de Xp installatie en daar geinstalleerd?
Officiele Xp, geen illigale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je hebt in bootcamp een partitie gemaakt van +- 32 GB? Ja
Daarna installatie gestart via bootcamp? Ja
Een partitie gemaakt in de Xp installatie en daar geinstalleerd? Nee, ik moet Windows XP nog installeren, als ik in boot camp op "Begin installatie" klik wordt m'n mac opnieuw opgestart en boot hij van de Windows XP dvd. Hij komt alleen niet verder dan een zwart scherm met een knipperend streepje.. helaas
Officiele Xp, geen illigale? Officiele

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:39:
Dus je hebt in bootcamp een partitie gemaakt van +- 32 GB? Ja
Daarna installatie gestart via bootcamp? Ja
Een partitie gemaakt in de Xp installatie en daar geinstalleerd? Nee, ik moet Windows XP nog installeren, als ik in boot camp op "Begin installatie" klik wordt m'n mac opnieuw opgestart en boot hij van de Windows XP dvd. Hij komt alleen niet verder dan een zwart scherm met een knipperend streepje.. helaas
Officiele Xp, geen illigale? Officiele
Nog eentje voor de checklist dan maar: welke versie van Windows XP staat er op die CD? Ik geloof dat je voor de nieuwste versie van Boot Camp minimaal SP2 moet hebben om door de setup te komen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat als je een nieuw model MacBook Pro hebt (welk model heb je eigenlijk?) dat de Windows XP cd niet alle hardware "snapt" omdat het geen drivers heeft voor hardware die later is uitgekomen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP SP3 staat op de CD en m'n model is Early 2008 dus in principe zou ik denken dat dat geen probleem zou moeten opleveren. Eerder is het me gewoon gelukt Windows te installeren op deze laptop, maar op dit moment is het dus een vervelend probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:46

breinonline

Are you afraid to be known?

Digistorm schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Nog eentje voor de checklist dan maar: welke versie van Windows XP staat er op die CD? Ik geloof dat je voor de nieuwste versie van Boot Camp minimaal SP2 moet hebben om door de setup te komen.
Die lijkt me zeker relevant.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat als je een nieuw model MacBook Pro hebt (welk model heb je eigenlijk?) dat de Windows XP cd niet alle hardware "snapt" omdat het geen drivers heeft voor hardware die later is uitgekomen.
Maar deze zou niet moeten mogen. De installatie zou op een x86 machine gewoon moeten kunnen starten, of hij nou drivers voor nieuwere hardware mist of niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:06
Ik heb dit probleem ook alleen dan anders.
Ik heb windows 7 geïnstalleerd en dit werkt, alleen ik moet via de cd booten. (ik krijg dan de vraag druk op een toets om te booten van cd / dvd en als ik niks indruk start windows)
Als ik dus niet boot via de cd maar gewoon vanaf de partitie, dan krijg ik een zwart scherm met knipperend streepje.
Pagina: 1