[XP PRO] Netwerkmappen niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 09:01
Beste mensen,

Ja, topic #9084543 over dit onderwerp, en ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt.

Situatie: Server met XP Pro SP3 erop. Aangesloten via een Linksys WRT54G op het internet en verbonden met 2pc's in het netwerk. Beide XP Pro, 1 SP3 ander SP2.
Na een schone installatie op de server kan ik de gedeelde mappen met geen mogelijkheid meer benaderen.
Elke keer krijg ik weer een melding dat ik geen toegang heb.

Nu wordt er op vrijwel elke website gerept over het toewijzen van rechten op de server.
Echter, dat wil ik niet (en kan ik ook niet vinden). Ik wil gewoon dat de shares intern probleemloos benaderbaar zijn, zonder rechten.

- Firewalls uit
- Virusscanners uit
- Op alle pc's bestand-en-printerdeling aan

Enig idee waar ik het moet zoeken?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02
Open deur: Share én NTFS permissies goed instellen :z

Overigens XP bestaat niet als server variant...dat is windows 2003 ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Mistraller op 08-10-2009 23:52 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Je zou de administrative share(s) kunnen mappen, maar het is een stuk netter als je Mistraller's advies op volgt.

[ Voor 0% gewijzigd door Appel op 08-10-2009 23:57 . Reden: Typo ]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 11:05
Waarom wil je dat niet?
(en kan ik ook niet vinden)
google

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 09:01
Waarom ik dat niet wil? Omdat het om ongeveer 25 mappen gaat, waar ik dan voor elke gebruiker aparte rechten moet gaan instellen.

Maar.... Wat een leuke 'ik google voor je'! Die kende ik niet. Toch tegen mijn eigenwijsheid in eens op de bovenste link (T.net Howto) geklikt, en ontdekte daar dat je ook groepen aan kan maken.
Ondanks dat ik dan alsnog alle mappen rechten moet geven toch hier maar voor gekozen, om van het gezeur af te zijn. Blijkbaar zijn er geen snelle mogelijkheden voor.

Iedereen bedankt voor de input!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02
Tja, als het om meerdere mappen gaat had je natuurlijk alles onder kunnen brengen onder 1 hoofdmap. Daar zet je dan NTFS permissies op. Die worden immers aan onderliggende objecten doorgegeven. Zodoende zet je dan op de 25 mapjes daaronder al je shares, en aangezien je de rechten met NTFS al heb afgehandeld, kan je de share permissies gewoon regelen met de groep everyone.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1