Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Hoi GoT'ers.

Ben op zoek naar een schijf waar ik Win7 en wat andere essentiële programma's op ga zetten. Ik heb op dit moment 2x Samsung Spinpoint 1TB in raid-0. Dit is puur voor downloads, films, muziek, games, en programma's die ik af en toe gebruik.

Nu twijfel ik wat betreft mijn (noem het 'windows'-)schijf nog tussen een VelociRaptor van 74GB (die op dit moment best betaalbaar zijn), of een SSD-schijf van vergelijkbare grootte en prijs.

Zoals eerder beschreven gaat bij deze windows-schijf dus alleen om Windows en enkele programma's die ik vaker gebruik (AV, office(?), firefox wellicht, etc.)

Kunnen jullie een van beiden (SSD vs. VelociRaptor) aanbevelen, en indien dit een SSD is, welke komt kwa prijs het dichtst in de buurt van de VelociRaptor (die volgens pricewatch €108,- is)?

Fijn weekend alvast.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 12:11
Zoek eens wat benchmarks op. Een leuke SSD maakt gehakt van een raptor. Heb zelf de intel X25-M, maar die kost nog 180 @ moment. voor 80 gb. OCZ is iets goedkoper, maar heb ik het zelf niet zo op. Ik zou zelf even doorsparen, en dan SSD pakken, ga je meer van merken dan raptortje

Offtopic: 2X 1TB in Raid0? Ik hoop dat je hier de risico's van kent, zeker met die samsung. Al draait mijn Raid5 met 8 stuks eigenlijk fout loos, veel mensen die problemen met die dingen hebben in Raid. En plots 2TB kwijt zijn is geen pretje ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

Termy

valt er nog wat te fragge?

Kijk eens rond in het grote SSD topic voor info over SSD's in't algemeen en wat wel/niet goed is. Helaas is er rond 100 euro niet echt een goede SSD te krijgen. Maar ik zou zeggen dat de 80 euro extra een wereld van verschil maakt en het wel waard is, zelfs als je daar x weken/maanden voor moet doorsparen (of kromliggen :P).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:25

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Een SSD zal 2x zo duur zijn maar de performance is veel en veel beter.

Van zo'n ding heb je jaren plezier, zeg 3 jaar, wat is dan 100 euro extra over 3 jaar verdeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel goed op wat voor SSD je aanschaft, zit veel meer verschil in dan bij HDD's. OCZ zou ik inderdaad niet doen, sommige modellen hebben nog last van kinderziektes. De Postville van Intel is een goede keus, niet al te duur en goed verkrijbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb met beide ervaring, en een SSD is zoveel lekkerder werken, veel stiller, lagere accestimes, snellere boot, hogere read/writes. En als je even goed zoekt zijn er in het tweedehands circuit genoeg leuke SSD's te vinden. Het is eigenlijk meer afhankelijk van jezelf hoeveel meuk je op je OS-schijf installeert. Als je 24 spellen, 2x Office en nog Photoshop er op zet ga je niet genoeg hebben aan een 30GB SSD (die prijsklasse zit je nu in met die 100 euro).

Als de keuze is een 60GB SSD of een 74GB Velociraptor, hands down de SSD. Merken waar je naar kunt kijken zijn OCZ (Vertex) en Intel met de X-25.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:20:
OCZ zou ik inderdaad niet doen, sommige modellen hebben nog last van kinderziektes.
Met een Vertex is er geen probleem (heb zelf al 2 maand 2 x Vertex in RAID0, draait perfect). De Intel Postvilles zijn wel beter tegen performance-degradatie.
Wiethoofd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:33:
Als je 24 spellen, 2x Office en nog Photoshop er op zet ga je niet genoeg hebben aan een 30GB SSD (die prijsklasse zit je nu in met die 100 euro).
Dan kan je nog altijd gewoon de meest gebruikte of zwaarste applicaties en games op je SSD installeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 23:38 ]

Pagina: 1