Ik heb een Dell XPS 13 die ik wil starten zonder dat ik de startknop aanraak. De bios heeft géén opties als WOL, wake on keyboard of wake on power, dus ik zat hier enigszins mee in mijn maag. Nu las ik dat er toetsenborden bestaan met een powerknop. Zou dit werken op mijn systeem of lukt dat niet gezien de ontbrekende biossettings?
ik weet dat op mijn moederbord van mijn vaste pc een funtie is om deze powerknop op het toetsenbord actief te maken. Dus lijkt mij het niet zo standaard dat deze werkt en wrees ik dus van niet.
Bij mijn studio 15 krijg ik dit dus niet voor elkaar, met een bios instelling kan je wel instellen dat een USB-apparaat de laptop wakker kan krijgen. Maar dit werkt alleen bij een wake up uit slaapstand, niet bij een "cold" bootVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:37:
Ik heb een Dell XPS 13 die ik wil starten zonder dat ik de startknop aanraak. De bios heeft géén opties als WOL, wake on keyboard of wake on power, dus ik zat hier enigszins mee in mijn maag. Nu las ik dat er toetsenborden bestaan met een powerknop. Zou dit werken op mijn systeem of lukt dat niet gezien de ontbrekende biossettings?