[WHS] PHP & MYSQL installeren

Pagina: 1
Acties:

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Goedenavond,

Ik heb hier thuis een pc staan die ik als backupserver/fileserver gebruik, daarnaast had ik er al een webbased music player op, maar omdat ik ook een gameserver (trackmania) draai wou ik statistics erbij gebruiken.
Hierbij heb ik PHP en Mysql nodig, hierbij kwam ik uit op de volgende blog en heb ik die stappen gevolgd, uiteindelijk kon ik er nog steeds vrij weinig mee en kwam ik 2 plugins tegen voor WHS,

Namelijk de PHP en de Mysql, gedownload en daarna PHP installeren en krijg ik de volgende foutmelding: 1603 omdat er al een php.ini is en die ik dan moet verwijderen/wijzigen.

Ik had via software PHP en de Mysql install al verwijderd, en daarna ook bij C program files / php de map ook gedelete incl php.ini, na een reboot krijg ik nog steeds dezelfde error.

Nu wil ik wel graag php en mysql installeren, zijn er nog andere plekken waar ik deze files kan vinden of moet ik iets anders doen om het alsnog te kunnen installeren?

alvast bedankt!!

==============

Aangezien ik het nog maar ff een keer probeer om er zeker van te zijn wilde ik nogmaals de install van php proberen, ditmaal gaf ie geen error en is het gewoon geinstalleerd, vrij vreemd maar oke..
Deze mag tevens gesloten worden dan!!

[ Voor 9% gewijzigd door appel22 op 09-10-2009 00:04 ]

Inventaris | WhatPulse

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 11:38

kakashi

respect my authoritah

Meschien is het voor de volgende keer makelijker om gewoon een standaard paket te nemen zoals wampserver of xampp, deze zijn na een kleine install gelijk gebruiksklaar

• appel22
ja ik ken het, dat draai ik ook op mijn laptop, maar aangezien er al een apache ergens draaide (weet bij god niet waar) standaard in WHS om via de webserver bij je files te kunnen, ik moest hier alleen nog php en mysql aan toevoegen.

Inventaris | WhatPulse

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je 'een webserver' bedoelt - waarschijnlijk IIS6, in plaats van 'een apache ergens draaide'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• appel22
alt-92 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:08:
Ik denk dat je 'een webserver' bedoelt - waarschijnlijk IIS6, in plaats van 'een apache ergens draaide'.
Ja klopt, nu draait er IIS op, en dat gebruik als ik het goed heb de standaard poort, wat ik verder gelezen heb is de enigste optie om apache te gebruiken je deze op luisterpoort 8080 moet zetten, maar moet je altijd link:poort/blabla en niet gewoon het standaard riedeltje.

Wel jammer dat je het niet kan omzeilen voor zover ik weet want dat zou toch een stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker zijn...

Inventaris | WhatPulse

• appel22
dus als ik het goed begrijp is dat een php versie die goed aansluit op IIS ? en daarnaast kun je er ook mysql bij aansluiten. Ik heb verder niet veel ervaring met losse setups en die te koppelen, daarnaast was voor mij WAMP een goede oplossing.

Maar als ik je link volg is het php en IIS (als een soort apache) en daarnaast kan ik ook een mysql setup doen.

Inventaris | WhatPulse

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

appel22 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:11:
dus als ik het goed begrijp is dat een php versie die goed aansluit op IIS ? en daarnaast kun je er ook mysql bij aansluiten. Ik heb verder niet veel ervaring met losse setups en die te koppelen, daarnaast was voor mij WAMP een goede oplossing.
Die alles-in-één dingen zijn grappig, maar ook niet meer dan dat.
Klikklikklaar - maar da's alles.

Door je eigen setups te doen leer je veel beter wat de verschillende dependencies zijn en wat je kan verbeteren qua prestaties en security.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• appel22
jah dat is wel weer waar maar gaat er al snel vrij diep op in en als het niet werkt tja dan ben je weer ff zoet :P.

door nog wat te google kwam ik op tweakers deze tegen:
[HOWTO] Een Windows 2003 webserver

als ik deze volg, kom ik welliswaar op hetzelfde uit of niet, webserver met php en mysql op het whs bakkie

Inventaris | WhatPulse

• appel22
Inmiddels heb ik er PHP en mysql opstaan.
php 5.2.11
mysql 5.1.39

in php.ini staat de ext dir goed ingesteld,
voor de betreffende .dll is de ; weggehaald
maar als ik naar server/phpmyadmin ga krijg ik de volgende foutmelding

" Kan de mysql-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie "

Op google zijn er erg veel hits over mensen met hetzelfde probleem, maar zonder een duidelijke oplossing.
Er staat iets over een php-mysql programma maar google levert eigenlijk niks op.

Wat kan ik doen, om dit euvel te verhelpen en me gewoon in phpmyadmin te laten gaan?

Inventaris | WhatPulse

• Insomnia1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 15:54
Kijk in je php.ini file, en controleer of de mysql module inderdaad geladen word.
kun je anders even je php.ini file posten.

heb je IIS ook opnieuw gestart als je php.ini aanpast

• appel22
klik hier voor de PHP.ini

Ik heb hier de dir, en de ; ervoor weg gehaald dus in principe moet het denk ik werken.
Uiteraard na elke aanpassing restart ik IIS

het klopt dat je in eerste instantie phpmyadmin niets hoeft aan te passen? want daar heb ik niks over gevonden

Inventaris | WhatPulse

• Insomnia1988
Hallo Appel22,
Goed dat je php al op c:\php gezet !
Welke php versie heb je geinstalleerd ?

Download deze eens installeer hem weer op c:\php en pak ASAPI IIS Link vind je hier onder
http://nl3.php.net/get/ph...staller.msi/from/a/mirror
Na de installatie reboot je de hele server maar eens, ( vergeet niet tijdens de setup je mysql te installaren. )

Succes

• appel22
Insomnia1988 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:07:
Hallo Appel22,
Goed dat je php al op c:\php gezet !
Welke php versie heb je geinstalleerd ?

Download deze eens installeer hem weer op c:\php en pak ASAPI IIS Link vind je hier onder
http://nl3.php.net/get/ph...staller.msi/from/a/mirror
Na de installatie reboot je de hele server maar eens, ( vergeet niet tijdens de setup je mysql te installaren. )

Succes
5.2.11 is diegene die ik er op had staan zie 2 posts terug, tevens met mysql installer.
Maar ik zal proberen nog een keer te doen ben benieuwd of het dan wel zal werken!
wat bedoel je trouwens tijdens je setup mysql te installeren ?

[ Voor 4% gewijzigd door appel22 op 13-10-2009 19:57 ]

Inventaris | WhatPulse

• Insomnia1988
Sorry ik had inderdaad duidelijker moeten zijn, sorry hier voer.
Als je PHP installeerd, krijg je als het goed is een scherm --> http://www.glockeasymail.com/images/php-install.gif

met extension, vink daar msyql eens aan. ( of heb je dat al gedaan ? )

• appel22
Insomnia1988 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:00:
Sorry ik had inderdaad duidelijker moeten zijn, sorry hier voer.
Als je PHP installeerd, krijg je als het goed is een scherm --> http://www.glockeasymail.com/images/php-install.gif

met extension, vink daar msyql eens aan. ( of heb je dat al gedaan ? )
Dat heb ik gedaan, en de eerste error heb ik nu niet meer dus ik denk dat de eerste fout verholpen is.
Nu heb ik een volgend probleem:

Invalid access to memory location.

Dus van het ene probleem in de andere... :(

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1