Toon posts:

Werkt ECC DDR3 geheugen in combinatie met 785G?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via m'n werk DDR3 ECC geheugen gekregen.
HP 500670-B21
2x 2GB PC3-10600 1333 ECC Non-Buffered

Nu wilde ik al geheugen kopen voor de aanschaf van een 785G moederboard.

Accepteert een 785G moederboard ECC gheugen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 23:29 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Moet je even op de website van een fabrikant kijken die mobo's heeft met die chipset. Kom je er snel genoeg achter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:29:
Moet je even op de website van een fabrikant kijken die mobo's heeft met die chipset. Kom je er snel genoeg achter ;)
Heb ik uiteraard gedaan. Daar staat ECC niet specifiek aangegeven.
Ik zie wel modellen met als verschil een E of ET, maar zoeken op het geheugen verteld me niet of het ECC geheugen is.

Edit: Het Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H moederboard is de eerste keuze.
Daar staat op de memory QVL bijvoorbeeld:
APE13B11GBApacer 78.01GC8.422 SSElpidaJ1108BABG-DJ-E v v
Ik kan alleen nergens vinden dat me vertelt dat het ECC geheugen is..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 23:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maakt op zich niet zo gek veel uit of het ECC support of niet. Als het niet gesupport wordt wordt de ECC chip niet gebruikt. Een ander verhaal wordt het als het gaat om registered geheugen, maar omadt je aangeeft dat het unbuffered is zal dat niet het geval zijn.

Verwijderd

Volgens mij gaat het geheugen gewoon werken en wordt ECC gewoon niet gebruikt. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 23:39 . Reden: spuit 11.. ]

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:37:
Maakt op zich niet zo gek veel uit of het ECC support of niet. Als het niet gesupport wordt wordt de ECC chip niet gebruikt..
Kijk daar heb ik wat aan. Top. Dan moet het wel werken.
Het is inderdaad geen Registered geheugen, want in de server waar dit geheugen initieel voor bedoeld was, moest Registered geheugen hebben.

Verwijderd

Het ligt niet aan het moederbord of chipset. De proccessor heeft de memorycontroller ingebouwd en bijna alle (nieuwe) AMD proccessors ondersteunen ECC. :)

• whitebunny
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij heeft alleen Asus moederborden met support voor ECC (weet niet waarom, want de functionaliteit zit gewoon in de chipset), maar het geheugen zal het gewoon doen in andere borden, zij het dan zonder de ECC functionaliteit. En meestal is ECC-geheugen iets lager geklokt dan non-ECC (om de module de tijd te geven de ECC uit te voeren).

AuthenticAMD

Verwijderd

whitebunny schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:51:
Volgens mij heeft alleen Asus moederborden met support voor ECC (weet niet waarom, want de functionaliteit zit gewoon in de chipset),
Altijd nog in de geheugencontroller. ;) En die zit bij AMD toch al heel lang in de CPU. ;)
En meestal is ECC-geheugen iets lager geklokt dan non-ECC (om de module de tijd te geven de ECC uit te voeren).
Denk het niet, als er een fout wordt geconstateerd moet het pakketje gewoon overnieuw worden gezonden.
Waarom er geen hoger geklokt ECC geheugen is is simpel, geen gehoefte aan. Wie gaat er immers mee overklokken of wil een SuperPi WR neerzetten met ECC geheugen. :P
Pagina: 1