[JS] [ jQuery] Input veld resetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noem me dom, maar na 3 uur Googlen ben ik er nog niet uit 8)7 ... het feit dat ik een absolute JS newbie ben maakt het er natuurlijk niet simpeler op ...

Op volgende pagina staat er een formuliertje klaar met captcha; http://www.gidos-screamers.be/beta/gastenboek/

Het probleem is nu dat als je iets gaat invullen op het formulier de code van de captcha onthouden wordt door de browser, als je dus op back klikt of op refresh staat de oude code er nog steeds.

Wat ik dus wil proberen is dat het veld reset wordt wanneer je er op klikt (of / en) wanneer de pagina herladen wordt ...

Nu heb ik volgende code al geprobeerd maar geen enkele werkt

JavaScript:
1
2
3
$("#field_captcha").focus(function() {
$(this).attr("value","");
});

JavaScript:
1
 if ($("#field_captcha").val() != "") $("#field_captcha").val("");

en nog een hoop andere voorbeelden ook ... wat doe ik fout? Als ik nu een foutmelding zou krijgen in Firebug of dergelijke zou ik het nog ergens begrijpen maar ik krijg niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het kan zeker met jQuery, maar als tijdelijke oplossing zou je altijd kunnen doen:
JavaScript:
1
document.getElementById('field_captcha').value = ""

edit: Woeps, ik lees je post helemaal niet. Als je je input autocomplete="off" meegeeft; bv

HTML:
1
<input type="text" autocomplete="off">

Of begrijp ik je probleem niet :?

[ Voor 37% gewijzigd door Luqq op 08-10-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luqq schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:03:
HTML:
1
<input type="text" autocomplete="off">
Je begrijpt het probleem wel; helaas maakt bovenstaande code mijn document niet langer validated ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Voor zover ik zie is er geen echte functie voor. Deze is ontworpen door microsoft, en overgenomen door andere browsers, maar niet overgenomen door het w3 consortium. Vrees dat je niet veel anders kan doen door vieze workarounds zoals hier(onderaan) of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Binden wanneer de DOM klaar is:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
$( document ).ready( function() {
    $( "#field_captcha" ).focus( function() {
        if ( $( this ).val() != "" ) {
            $( this ).val( "" );
        }
    });
});

edit: $( this )

[ Voor 5% gewijzigd door Krooswijk.com op 08-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ @Krooswijk bedankt!

En volgende stukje

code:
1
$( document ).ready( function() {

was ik net zelf ook achtergekomen O+

Na 10 jaar prutsen met html, css & php misschien toch eens de moeite doen om js erbij te nemen ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 23:59

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:17:
[...]
Je begrijpt het probleem wel; helaas maakt bovenstaande code mijn document niet langer validated ...
Ach, validatie is een middel. Geen doel. Net als het aloude gezever over het wel of niet toevoegen van een alt="" toevoegen aan een image. Let wel: alt="" is net zo slecht als geen alt gebruiken. Dat het W3C de "autocomplete" niet in de specs heeft staan en (bijna) alle browser bouwers wel zegt imo genoeg.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1