Monitor valt uit bij opstarten game

Pagina: 1
Acties:

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb een probleem met een pc op het werk. Van tijd tot tijd spelen we Call of Duty 2 maar ik wijk dan altijd naar een andere pc omdat mijn pc niet meewerkt. Met een nieuwe medewerker is dat niet mogelijk en aangezien mijn pc qua specs ook veel beter is wil ik hem daar ook werkend op krijgen. Hier het probleem dus. Zodra ik het spel opstart krijg ik eerst het logo te zien boven op bureaublad.. dit duurt een goede 20 seconden ( zijn geen wonder pc's ) en zodra de game dan moet opstarten geeft mij monitor aan dat hij naar power saving gaat. Vervolgens kan ik ook geen alt+tab doen of alt+f4 om terug te gaan naar bureaublad.

Eerst dacht ik dat het lag aan de config dus die heb ik compleet verwijderd zodat hij naar standaard instellingen gaat zodat het niet een probleem kon zijn met een te hoge hertz instelling. Toen dit niet de oplossing bleek heb ik de ati drivers geïnstalleerd ( waren nog niet geïnstalleerd ). Ook dit bracht geen oplossing. Kwam erachter dat er nog sp1 opstond en heb sp2 gedownload maar nog niet toegepast. Maar ben benieuwd of iemand eventueel nog een ander idee heeft wat het kan zijn?

Specs: ( uit mn hoofd ) Is volgens mij een Dell x430 of iets in die trand?

Q9450
Ati 3870
4 gig geheugen

En voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet. Het lampje van de pc blijft wel branden en ook blijft er gewoon geluid uitkomen ( ook een snellere koeling die draait door het opstarten van cod2 ). Iemand hier mijn reddende engel?

HOI.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Bump?

HOI.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Wel vreemd dat "je werk PC" niet op laatste service pack draait (kan misschien komen doordat het werk nog een aantal testen voor nieuwe pack moet uitvoeren) en geen geïnstalleerde drivers heeft. Plus ook nog eens dat je naar hartelust kunt "klussen" op een PC van het werk. Rare vorm van beheer imho.

Ik zou de beheerder van de PC's op het werk maar eens vragen, die moet precies weten wat voor hardware er in zit en welke software erop draait.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Dat klussen is gedaan met overleg van de pc beheerder. Omdat deze ook niet wist waardoor het komt ben ik het maar eens hier gaan vragen. Maandag SP2 erop gooien, hoop dat dat het probleem oplost..

HOI.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Na het installeren van SP2 blijft het probleem nog steeds voort duren, iemand anders een idee? Ik dacht zelf aan de 3d modus van de videokaart? Alleen vreemd dat ik ook niet terug kan met alt tab etc..

HOI.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat je monitor de resolutie niet aankan en dus ermee kapt, dus probeer de native resolutie eens.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het klinkt alsof hij switcht naar een resolutie / refresh rate die je monitor niet aan kan. Kijk eens of je in de settings van COD een andere resolutie in kan stellen. Je zou eventueel ook kunnen proberen nieuwere drivers voor je videokaart te installeren. Wellicht dat het gewoon een bug in COD zelf is en dat daar een update voor is.
Overigens... SP2 van wat? Windows 2003 server? Of een ander OS?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Hij start op met 800x684 .. andere game's geven hetzelfde probleem

HOI.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
E-Vix schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:59:
Het klinkt alsof hij switcht naar een resolutie / refresh rate die je monitor niet aan kan. Kijk eens of je in de settings van COD een andere resolutie in kan stellen. Je zou eventueel ook kunnen proberen nieuwere drivers voor je videokaart te installeren. Wellicht dat het gewoon een bug in COD zelf is en dat daar een update voor is.
Overigens... SP2 van wat? Windows 2003 server? Of een ander OS?
Ik heb de profile verwijderd waarna hij standaard een profiel aanmaakt met de slechste instellingen. Heb de nieuwste driver geinstalleerd ( stond er helemaal geen een op! ) SP2 van Vista 32 bit.

HOI.

Pagina: 1