Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Ik heb bij een vriend van mij een wireless lan pci kaart ingebouwd. Namelijk Edimax ew 7728In . ((Accespoint is als ik mij niet vergis een experiabox)). Deze heb ik ingebouwd nadat een cheap ass 802.11g kaart (met 1 antenne) een wisselend zeer laag tot geen verbinding had. Nu heeft deze kaart een signaal van maar 12 tot 18 mbps, wat voor een onvoldoende signaal zorgt. Het huis heeft een hout skelet en accespoint op begane grond en de computer op de zolder. Weet iemand een oplossing die budget verantwoord is :9. Ik dacht in eerste instantie aan een andere antenne (deze zijn 3dB). Maar zou ik dan alledrie moeten verwisselen? Of is er een goedkopere oplossing. Had ook de edimax ea-wars gezien, maar geen idee of dat zal helpen 8)7 .
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je zit met een verzendende en ontvangende kant. Dus als je op je Wifi NIC een andere antenne zet, wilt dat niet zeggen dat het beter zal gaan. Kan ook zijn dat de AP het gewoon net niet haalt, wellicht dat je middels plaatsen en richten betere resultaten haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
heb met de computer een meter geschoven zonder noemenswaardige verbeteringen. meer mogelijkheid is er niet voor te schuiven. Tevens heb ik mij 10 min bezig gehouden met antennes richten; ook zonder noemenswaardig verschil. Is er als laatste uitweg dan geen cheap ass internet over de stroom. Maar aangezien dit nieuwbouw is is er kans op meerdere fase of zoiets en dan zou het niet werken. Nouja zit nog steeds met het probleem voor slechte signaal sterkte..... maar toch al bedankt voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zijn er andere wireless netwerken in de buurt? Dan kan het helpen om een ander kanaal te kiezen.

edit:
@ hieronder: meestal wel inderdaad, but it doesn't hurt to try :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mad Marty op 08-10-2009 21:17 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
Volgens de kaart ging het om 2/3 andere netwerken. Dacht alleen dat bij zeer veel netwerken dit een probleem opleverde. Maar misschien het proberen waard?

Edit
@ hierboven kzal het gaan proberen bedankt voor de tip

[ Voor 19% gewijzigd door turbojonny op 08-10-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakeruser
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
De antenne van het access point straalt alle kanten op. Je kunt folie plaatsen aan de kant waar het signaal niet heen hoeft te zenden bijvoorbeeld aan de kant naar de buren en het signaal in huis zal dan beter worden.
Alu-folie of een pak drank met een zilver gecoate binnenkant is voldoende ( van bijvoorbeeld appelsap ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakeruser
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
Jammer dat de filmpjes het niet meer doen,, maar een idee voor zilverfolie is geboren xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

En een draadje trekken is geen optie? lekker veilig en snel....

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
@ Ennan
Dat is een goeie. Die is getrokken! 8)7 Maar door de overmatige aantal meters ( van beneden tot 2e verdieping/zolder) is er ook signaal verlies. 9 van de 10 keer komt er geen goed signaal door de kabel (heeft 1e verdieping geen last van).

[ Voor 2% gewijzigd door turbojonny op 08-10-2009 22:12 . Reden: Interpunctie gaf andere betekenis aan zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hoeveel meter is het dan? Ik ga ervan uit dat je CAT5E gebruikt, dat moet in ieder geval 100m zonder signaalverlies kunnen overbruggen. Heb je ze zelf gekrompen? Zo ja, dan even opnieuw proberen, en anders gewoon een nieuwe kabel kopen :P

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
Geen idee eigenlijk. Is aangelegd door electricien ofzoiets. Maar het aanleggen/opnieuw trekken van de kabel + nieuwe kabel kost ook de nodig manuurtjes & €€€, en het gaat me op moment om de goedkoopste optie ;)
Pagina: 1