Ik gebruik al jaren Sony Vegas voor het monteren van video's en sinds februari dit jaar heb ik speciaal voor het renderen van video's een krachtiger systeem aangeschaft met de volgende specificaties:
Core i7 920 @ 2,67Ghz
OCZ Gold XTC Triple Channel 1333Mhz
2x 8800GT in SLi opstelling
Windows Vista Ultimate 64bit en Windows 7 Ultimate 64bit dualboot
Seagate 250Gb 7200RPM 16KB systeem schijf (Windows 7)
Western Digital 80Gb 7200RPM 16KB systeem schijf (Windows Vista)
Samsung F1 1TB 7200RPM 32KB data schijf
Het probleem is dat Vegas opeens tijdens het renderen maar voor 15 tot 20 procent de CPU belast en het renderen dus merkbaar langzamer gaat. Dit is zowel in Nou heb ik al gegoogled naar het probleem en bij andere topics van mensen met hetzelfde probleem wordt er gezegt dat het de hardeschijf is die de bottleneck vormt, maar dat lijkt me stug want eerder gebruikte Vegas bij het renderen de CPU wel gewoon voor 100%. De media die gerenderd wordt staat op de data schijf en wordt ook weer naar de data schijf geschreven. Het maakt niet uit of ik naar 1 van de systeemschijven of naar een data schijf render.
Dus wat veroorzaakt dit probleem?
Core i7 920 @ 2,67Ghz
OCZ Gold XTC Triple Channel 1333Mhz
2x 8800GT in SLi opstelling
Windows Vista Ultimate 64bit en Windows 7 Ultimate 64bit dualboot
Seagate 250Gb 7200RPM 16KB systeem schijf (Windows 7)
Western Digital 80Gb 7200RPM 16KB systeem schijf (Windows Vista)
Samsung F1 1TB 7200RPM 32KB data schijf
Het probleem is dat Vegas opeens tijdens het renderen maar voor 15 tot 20 procent de CPU belast en het renderen dus merkbaar langzamer gaat. Dit is zowel in Nou heb ik al gegoogled naar het probleem en bij andere topics van mensen met hetzelfde probleem wordt er gezegt dat het de hardeschijf is die de bottleneck vormt, maar dat lijkt me stug want eerder gebruikte Vegas bij het renderen de CPU wel gewoon voor 100%. De media die gerenderd wordt staat op de data schijf en wordt ook weer naar de data schijf geschreven. Het maakt niet uit of ik naar 1 van de systeemschijven of naar een data schijf render.
Dus wat veroorzaakt dit probleem?