Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krakend geluid bij netwerkactiviteit

Pagina: 1
Acties:

• TomoNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 16:45
Altijd als mijn computer voor een paar uur aan is geweest begint mijn geluid te kraken als er netwerkactiviteit is. Dit probleem had ik al eerder op dezelfde computer, na formatteren was het probleem weg, maar nu na een maand of twee is het weer terug. Het kraken en netwerkactiviteit lijken evenredig te zijn, hoe meer netwerkactiviteit, hoe meer gekraak. Ik heb van alle drivers de laatste geïnstalleerd maar zonder succes. Na rebooten werkt het weer voor een paar uur, maar dan alles weer opnieuw.
Mijn specs zijn:
MoederbordAsus P6T Deluxe
ProcessorIntel i7 920 @ 2.67 GHz
GeheugenCorsair 3GB DDR3 1066MHz
VideokaartATi Radeon 4870X2
Hardeschijven2x Samsung Spinpoint F1 1TB in RAID 0
NetwerkkaartOnboard (Marvell geloof ik)
GeluidskaartOnboard

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:56
Kan het misschien met je cpu activiteit te koppelen zijn ?
Daar heb ik met een P4 last van gehad.

just my 2 cents

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

Ik heb dat probleem ook, zeker wanneer ik via de headset luister, dan hoor ik een *fluitende* toon bij netwerkactiviteiten.

Ik heb de Gigabyte EX58-UD5 en de i7 920 en de Ati 3870x2, beetje storend...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TomoNL
Renshetmens schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:43:
Kan het misschien met je cpu activiteit te koppelen zijn ?
Daar heb ik met een P4 last van gehad.

just my 2 cents
Hmm ik denk het niet, ik heb net SuperPI gedraaid met de netwerkkabel eruit. De muziek was gewoon normaal en zonder gekraak.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

TomoNL schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:49:
Hmm ik denk het niet, ik heb net SuperPI gedraaid met de netwerkkabel eruit. De muziek was gewoon normaal en zonder gekraak.
Dat is het bij mij ook niet idd. Als ik een filmpje ga kijken (streaming over het netwerk; de switch staat op mijn bureau) dan gaat het gefluit tezamen met de knipperen van de ledjes op de switch.

Wanneer ik de film pauzeer, dan is het gefluit over.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Is het niet toevallig een audiokabeltje tussen je mobo/geluidskaart en dvd drive? Ik had hetzelfde probleem een paar maanden geleden, en toen ik dat kabeltje er uit trok was het over. Dat gekraak was alleen tijdens een bepaalde game. Bij muziek enzo had ik nergens last van.

[img]error.jpg[/img]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het komt in een enkel geval ook nog wel eens door de aarding van je systeem. Heb je je systeem geaard aangesloten?

• TomoNL
Hmm ik heb net gekeken maar er zit geen audiokabel aan mijn DVD drive en mijn computer is niet geaard, net als mijn boxen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vroeger zag je dit soort dingen regelmatig, en het standaardantwoord was een IRQ probleem waarbij de IRQ's gedeeld werden tussen veroorzaker en geluidskaart.
Check even in apparaatbeheer of je je netwerkkaart of geluidskaart op een ander IRQ (vast) kunt zetten. Dikke kans dat het dan over is :)

Dat het na een reboot wel weer even goed gaat kan ook te maken hebben met het ineens aan moeten spreken van apparaten die initieel niet gebruikt worden (USB oid) en ook een gedeeld IRQ hebben. Windows gaat dan schuiven met IRQ's om ze goed toe te kunnen delen. Mogelijk is dan ieder keer de NIC of de geluidskaart het haasje ;)

offtopic:
@TERW_DAN: WFT, nou al een kersticoon 8)7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TomoNL
Het lukt niet om mijn netwerkkaart of geluidskaart op een ander IRQ te zetten, de hokjes zijn grijs en dus niet aanpasbaar. Volgens mij zitten ze al op verschillende IRQ's, de netwerkkaart op 17 en geluidskaart op 34. Het max. aantal IRQ per sec. aanpassen werkt ook niet.

Verwijderd

Probeer het eens met een geaard stopcontact.
dit heeft bij mij het probleem al eens eerder opgelost.
Pagina: 1