Canon iP4600 geeft strepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 12:44
Vandaag is mijn nieuwe omgeruilde Canon ip4600 Printer binnen, en ik heb het gelijk uitgepakt en aangesloten en geinstalleerd.

Probleem met vorige Printer was dat het, tijdens Printen van een Afbeelding/Cover op een gewone A4, zwarte onderbroken streep over de breedte van het papier mee geprinte. Vooral in de kleur "Zwart" vallen de strepen op.

Nieuwe BK cartrigde was geen oplossing, dus heb ik de Printer opgestuurd voor reparatie en ze hebben mij gewoon een nieuwe printer teruggestuurd.

Nou heb ik voor de test een nieuwe afbeelding uitgeprint, dan zie ik weer die zwarte onderbroken strepen allemaal netjes onder elkaar.

Ondertussen heb ik nieuwe Moederbord en ben ik van OS ook veranderd van XP naar Windows 7.

Hier ik heb een Foto gemaakt van de print.

Printer was eerst via USB converter aangesloten, maar nou heb ik het rechtsstreeks op een van de USB poorten van de Moederbord aangesloten en heb ik opnieuw een test gedaan en de kwaliteit is wel beter geworden, maar die zwarte strepen kan je nog steeds zien.
ook heb ik een andere A4 papier geprobeerd.

Voordat ik het weer terug stuur naar leverancier, wil ik weten of jullie mij hiermee kunnen helpen graag.

Alvast bedankt.

EDIT: Admin, volgens heb ik de topic in de verkeerde categorie geplaatst, en waarschijnlijk moet mijn topic verplaatst worden naar Opslagmedia & I/O Controllers.

[ Voor 6% gewijzigd door kardox op 08-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266454

Volgens mij ligt dit aan de wieltjes die het papier op zijn plek houden. Mijn oude printer deed dit ook, Let maar eens goed op als ie wat print ;) je zult zien dat de "wieltjes" op die plekken zitten waar de strepen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
maar wat kan ik dan daar aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:12
Die wieltjes zouden strepen trekken over de lengte, niet de breedte. En zoveel wieltjes zitten er niet in een printer.

Wat het wel kan zijn durf ik niet te zeggen. De Canon IP-serie staat goed aangeschreven, dus wat jij uit je printer krijgt klopt totaal niet. Of dat door drivers/software/of de printer zelf komt durf ik niet te zeggen, maar is het mogelijk om hem op een andere pc te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
vandaag ga ik het op mijn laptop testen als ik thuis ben...straks laat ik het weten hoe dat gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Net op mijn Laptop getest, en geen verschill in kwaliteit.
Overigens na paar keer printen, is de kleur zwart wat donkerder geworden, maar nog steeds als ik de afbeelding omhoog houdt en door het licht bekijkt, zie ik die strepen.

Ik heb eerder ook fotos geprint op 10x15 photopaper, en die hebben stuk betere kwaliteit.

Alleen afbeelding op A4 vindt ie blijkbaar niet leuk.
Pagina: 1