Beeldscherm valt om de haven klap uit.

Pagina: 1
Acties:

• DonRemytje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste mensen

Ik heb een probleem. Het probleem is namelijk zo ik heb al een tijdje (dinsdag 8 juli 2008 23:34:44) 2 schermen SyncMaster 245bplus Samsung waarvan ik ze normaal op kan starten geen problemen verder. Na een tijd op een onregelmatige tijd stip zodra me pc aan staat gaat een scherm uitvallen terwijl ik geen probleem heb met dan andere scherm die blijf namelijk gewoon aan staan.

Wat ik zelf heb uitgeprobeerd is namelijk dat ik een nieuwe kabel heb gekocht die ik erop aangesloten heb. De DVI kabel in en er uit gedaan, monitor vaak aan uit gezet niks hielp. Ik heb namelijk ook al Samsung zelf gebeld wat er aan zou kunnen liggen. Ze zeiden tegen mij dat ik de scherm klaar moet zetten als ze hem op komen halen.

Het gekke er aan is dat het na een tijd het scherm weer deed maar dat is weer voor 50-70 min dan valt het scherm weer uit.

Me specificaties van me pc zijn:
-Moederbord
EVGA nForce 780i SLI, nForce-780i SLI,
Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)16

-Processor
Intel Core™2 Quad Q9450 2.66GHz Socket
LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan

-Grafische Kaart
EVGA GeForce 9800GX2 1GB GDDR3, SSC,
PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, 675/2100Mhz

-Kast
Thermaltake Armor Silver Aluminium Front
25 cm Fan, Super tower (Without PSU)

-RAM-geheugen
OCZ DDR2 PC8500 4096MB KIT, Reaper HPC,
2x2048MB, Heatpipe, (CL5-5-5-18)

-Harddisk
SAMSUNG HD753LJ SCSI Disk Device (698 GB)

-Monitor
2x SyncMaster 245B/245BW/245BPlus(Digital) [NoDB](HS2Q602302)

-Voeding
Cooler Master Real Power M700

Bij voorbaat dank als iemand weet wat er aan zou kunnen liggen.

Met vriendelijk groet,

Remy

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Doe je toevallig niets op dat scherm wanneer-ie uitvalt? Zit er niet iets van een timer oid op dat-ie na zoveel tijd uitvalt bij geen input?

Rail Away!

• DonRemytje
Met het opstarten geen probleem. Alleen met spelletjes spelen of programma's openen en bureaublad dan krijg ik er wel last van. Het gekke ervan is dat ik er normaal nooit last van heb gehad.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Ik heb met mijn 245b+ hetzelfde sinds twee weken geleden, eerst ging het scherm af en toe een halve seconde op zwart en weer aan, terwijl mijn linker scherm (een samsung 226cw) prima bleef werken. Een dag of twee later bleef het scherm ongeveer een halve minuut op zwart na het aanzetten van mijn pc, voordat het beeld tevoorschijn kwam. Een paar dagen later ging het scherm helemaal niet 'aan', dwz dat de powerled wel aanstond, maar het scherm zelf backlit zwart bleef. Daarna heb ik de twee kabels van mijn monitoren verwisseld om te kijken of het aan de videokaart ligt, maar met elke combinatie van links/rechts, alleen de 245b+ op elke DVI poort etc bleef het scherm op zwart.
Toen heb ik em een week zielig in een hoek gezet.

Gisteren besluit ik voor het bellen naar Samsung toch nog eens te kijken of er nog leven in zit, en blijkt ie het weer te doen, voor hoelang ga ik binnenkort waarschijnlijk achter komen :X

• DonRemytje
Ik heb ontdekt net dat het aan me grafische kaart ligt waarschijnlijk.

Moet haast wel me tweede beeldscherm viel 30 min geleden ook uit en ik heb ook nog de kaart nog gevoeld en die was overdreven warm.

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e386/Viperdutch/WarmtevandeGrafishe.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DonRemytje op 09-10-2009 00:20 ]

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 18:44
Neem ATI :) Wesley en ik hebben die problemen niet, hoelang spelen we GRID of COD4 zonder problemen remy? :P

[ Tesla MIG MYP ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zie niks vreemds aan je temperaturen. Wel een gek programma dat hij overal een dikke rode balk geeft terwijl er weinig tot niks aan de hand is met de uitgelezen waardes.

Videokaarten voelen altijd warm aan, dus dat zegt ook weinig.

Het is trouwens om de haverklap. Haven klap lijkt me een vechtpartij in een bruin cafe aan de haven.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 09-10-2009 10:09 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 18:44
Het gaat hier om temperaturen wanneer het systeem net aan staat. Dit is dus niet normaal. :)

[ Tesla MIG MYP ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nuja, ook niet echt abnormaal. Je kunt eventueel nog proberen wat aan je airflow te doen, maar dit is niet je probleem. Als de videokaart uitvalt vanwege te hoge temperaturen, valt je hele systeem uit, niet één van de twee monitoren. Ik gok op dit moment nog steeds op een timer die het beeldscherm uitschakeld na xx minuten geen input, dat heb je nog niet gecheckt (hint: kijk in je beeldschermmenu, of evt. de drivers van je videokaart).

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 09-10-2009 10:45 ]

Rail Away!

Pagina: 1