[V&A] Beoordelen zonder transactie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 09:33

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Modbreak:Afgesplitst uit V&A beoordelingen onterecht.

Moeten we er ook niet naar toe dat we afhakende kopers minpunten kunnen uitdelen?

Ik zie tegenwoordig zo vaak staan dat bieders op een veiling niks meer van zich laten horen of gewoonweg niet betalen. Dit wordt echt schering en inslag :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Oja, nog wat anders;

Is het mogelijk te achterhalen welke mede-user een e-mail via de advertentie stuurt? Ik krijg nog geld retour van iemand die niet genoeg bij zich had op moment van ophalen en ik heb toen mijn bankrekeningnummer gegeven, maar komt mooi niet over de brug en reageert ook al een tijd niet meer :(

Betreft de uiteindelijke koper van deze: V&A aangeboden: Shuttle cube + Intel Atom D945GCLF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:59

MsG

Forumzwerver

neanderthaler schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:03:
Moeten we er ook niet naar toe dat we afhakende kopers minpunten kunnen uitdelen?

Ik zie tegenwoordig zo vaak staan dat bieders op een veiling niks meer van zich laten horen of gewoonweg niet betalen. Dit wordt echt schering en inslag :(
Doe dan ook verplichte verkoop en niet eenzijdige verplichting. Ik heb namelijk ook vaak genoeg wat gewonnen maar voor een in de verkoper's ogen te laag bedrag. Tja dat is dan net zo goed een afhaak. Dus of verplicht, óf beide kanten vrijblijvend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik krijg de volgende melding op het scherm bij het aanklikken van onderstaande link?

Error™

Deze advertentie kon helaas niet in onze database gevonden worden, bekijk hier de advertenties die wel bekend zijn.

Overigens staat de user-ID in de mail die via de advertentie naar de plaatser verstuurd wordt.

Onderstaand bericht is via Tweakers.net Vraag & Aanbod door xxxxxxxxxx verstuurd op xx-xx-xxxx
neanderthaler schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:22:
Oja, nog wat anders;

Is het mogelijk te achterhalen welke mede-user een e-mail via de advertentie stuurt? Ik krijg nog geld retour van iemand die niet genoeg bij zich had op moment van ophalen en ik heb toen mijn bankrekeningnummer gegeven, maar komt mooi niet over de brug en reageert ook al een tijd niet meer :(

Betreft de uiteindelijke koper van deze: V&A aangeboden: Shuttle cube + Intel Atom D945GCLF

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 08-10-2009 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het laatste is ook aan de orde, er hoeft n.a.v. een veiling geen transactie plaats te vinden.
M.a.w., er is geen koop en geen verkoop verplichting.

Uit de V&A voorwaarden.

13: Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.
MsG schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:17:
[...]

Doe dan ook verplichte verkoop en niet eenzijdige verplichting. Ik heb namelijk ook vaak genoeg wat gewonnen maar voor een in de verkoper's ogen te laag bedrag. Tja dat is dan net zo goed een afhaak. Dus of verplicht, óf beide kanten vrijblijvend.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 08-10-2009 14:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:59

MsG

Forumzwerver

ja ik wist wel dat het in het huidige systeem van beide kanten niet bindend is. Mijn punt is echter dat als een user oppert voor een verplicht kopen-systeem, ik vind dat je het dan ook concequent door moet trekken naar een verplicht koop en een verplicht verkoop systeem. En niet alleen verplichting tot kopen waarbij de verkopers wél mogen afhaken bij te lage biedingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze berichten even afgesplitst, aangezien het hier niet over onterechte beoordelingen gaat.

Hoe zouden wij deze verplichting moeten afdwingen? Tweakers.net is geen partij in de overeenkomst, en we gaan al helemáál niet bemiddelen in een welles nietes spelletje. Het is bij onterechte beoordelingen vaak al een welles nietes-verhaal, waarbij je ziet dat een -2 resulteert in een wraak -2 van de ander.

Persoonlijk zou ik graag zien dat we technisch gaan afdwingen dat één gebruiker maar één beoordeling kan plaatsen bij een ander, en we de hele controle laten varen. Krijg je een wraak -2? Tough luck. Het gaat vanzelf opvallen bij wie vaak een -2 komt en bij wie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:56:
Ik krijg de volgende melding op het scherm bij het aanklikken van onderstaande link?

Error™

Deze advertentie kon helaas niet in onze database gevonden worden, bekijk hier de advertenties die wel bekend zijn.

Overigens staat de user-ID in de mail die via de advertentie naar de plaatser verstuurd wordt.

Onderstaand bericht is via Tweakers.net Vraag & Aanbod door xxxxxxxxxx verstuurd op xx-xx-xxxx

[...]
Afbeeldingslocatie: http://xs844.xs.to/xs844/09414/adv1217.png

Ik heb even gekeken en gezien wie het is :)

Kan ik even minpunten uitdelen.
Pagina: 1