[Ex2k7] Veel goede mail in ongewenst

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Sinds enige tijd krijgen gebruikers erg veel goede mail in de map ongewenste post.
Als ik dan naar de headers van deze mail kijk dan zie ik dat Exchange een te hoge rating aan mails meegeeft:
X-MS-Exchange-Organization-SCL: 9

Ik heb een Windows 2008 server met Exchange 2007 SP2 draaien i.c.m. Trend Micro SMEX.
Uit de header blijkt wel dat het niet Trend Micro is die een te hoge waarde meegeeft, maar dat het Exchange zelf is. Daarom heb ik in exchange al het content filter uitgeschakeld, omdat ik het vermoeden had dat het hiermee te maken had, maar ook dit geeft geen resultaat. Ook staan Recipient Filtering, Sender ID, Sender Filtering en Sender Reputation allen uit.

Daarna heb ik nog het volgende uitgevoerd om het ook nog bij alle gebruikers uit te zetten.
code:
1
Get-Mailbox -OrganizationalUnit Contoso.com\Users | Set-Mailbox -SCLJunkEnabled $false

Helaas allemaal zonder resultaat. Hoe kan ik op een of andere manier deze spam-filtering van Exchange uitschakelen?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Nakebod

Nope.

Is het wel Exchange? Ik verdenk namelijk Outlook, gezien je het hebt over "Ongewenste Post". IMHO een k*t optie in Outlook.
Wij zetten die optie in Outlook dan ook altijd uit voor iedereen, spam die nog eventueel doorkomt plaatsen we in een submap, de rest van de mail komt altijd in de Inbox.
Het kwam regelmatig voor dat mensen e-mail "kwijt" waren, bleek die door Outlook zelf aangemerkt als ongewenst.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen