Onlangs heeft mijn Seagate ST3500320AS het laten afweten. Ik vermoedde de bekende firmware problemen, en dus heb ik deze naar i365 gestuurd. Vandaag kwam er echter een minder leuk rapport:
De prijs voor herstel bedraagt €1025, een prijs die ik, student zijnde, niet kan betalen.
Daag mooie data dus.
Backup heb ik slechts gedeeltelijk, maar ook alweer van een tijd geleden... Ben dus wel wat gigjes data kwijt.
Mijn vraag is, is er enige alternatieve, goedkopere oplossing die mss kan leiden tot het weer verkrijgen van de data? Ik denk hiervoor aan een soortgelijke print erop ofzo. Ik heb er geen verstand van. Alle ideeën zijn welkom.
Ik heb nog garantie, dus kan ze omwisselen voor een nieuwe. Maar dat is het minste. Als er mogelijkheden zijn die de data eventueel weer terug kunnen halen, lijken deze mij veel waardevoller...
Iemand ideeën?
Geen firmware problemen dus. M.a.w., ook geen data herstel op kosten van Seagate.We have finished examining all physical and logical components of your storage media. Based on your situation we have determined that your media has sustained physical damage of the storage media. The main damage is that the read write heads are damaged and therefore are not able to lock on to the tracks which are located on the platters.
For the recovery process we need to analyze the read and write heads one by one, and replace the read and write unit. After the head transplant we need to recalibrate the heads and read out all data on a sector level and reconstruct the complete file system. Afterwards we will mount the data onto an offline server in order to check the integrity of your data (partitions, directories and the different file types).
The repairs will need to take place in a clean room environment.
Furthermore we have determined that your media has sustained a logical damage to the storage media. The main cause of damage is bad blocks which are present on the media, as well as media surface damage which prevents the read write heads from locating the data stored on the platters.
For the recovery process we need to analyze and repair these bad blocks, read out all data on a sector level, and reconstruct the complete file system. Afterwards we will mount the data onto an offline server in order to check the integrity of your data(partitions, directories and the different file types).
De prijs voor herstel bedraagt €1025, een prijs die ik, student zijnde, niet kan betalen.
Daag mooie data dus.
Mijn vraag is, is er enige alternatieve, goedkopere oplossing die mss kan leiden tot het weer verkrijgen van de data? Ik denk hiervoor aan een soortgelijke print erop ofzo. Ik heb er geen verstand van. Alle ideeën zijn welkom.
Ik heb nog garantie, dus kan ze omwisselen voor een nieuwe. Maar dat is het minste. Als er mogelijkheden zijn die de data eventueel weer terug kunnen halen, lijken deze mij veel waardevoller...
Iemand ideeën?