Data herstel van kapotte HD...?

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Onlangs heeft mijn Seagate ST3500320AS het laten afweten. Ik vermoedde de bekende firmware problemen, en dus heb ik deze naar i365 gestuurd. Vandaag kwam er echter een minder leuk rapport:
We have finished examining all physical and logical components of your storage media. Based on your situation we have determined that your media has sustained physical damage of the storage media. The main damage is that the read write heads are damaged and therefore are not able to lock on to the tracks which are located on the platters.
For the recovery process we need to analyze the read and write heads one by one, and replace the read and write unit. After the head transplant we need to recalibrate the heads and read out all data on a sector level and reconstruct the complete file system. Afterwards we will mount the data onto an offline server in order to check the integrity of your data (partitions, directories and the different file types).
The repairs will need to take place in a clean room environment.
Furthermore we have determined that your media has sustained a logical damage to the storage media. The main cause of damage is bad blocks which are present on the media, as well as media surface damage which prevents the read write heads from locating the data stored on the platters.
For the recovery process we need to analyze and repair these bad blocks, read out all data on a sector level, and reconstruct the complete file system. Afterwards we will mount the data onto an offline server in order to check the integrity of your data(partitions, directories and the different file types).
Geen firmware problemen dus. M.a.w., ook geen data herstel op kosten van Seagate. :/

De prijs voor herstel bedraagt €1025, een prijs die ik, student zijnde, niet kan betalen. :'(

Daag mooie data dus. :'( Backup heb ik slechts gedeeltelijk, maar ook alweer van een tijd geleden... Ben dus wel wat gigjes data kwijt. ;(

Mijn vraag is, is er enige alternatieve, goedkopere oplossing die mss kan leiden tot het weer verkrijgen van de data? Ik denk hiervoor aan een soortgelijke print erop ofzo. Ik heb er geen verstand van. Alle ideeën zijn welkom.

Ik heb nog garantie, dus kan ze omwisselen voor een nieuwe. Maar dat is het minste. Als er mogelijkheden zijn die de data eventueel weer terug kunnen halen, lijken deze mij veel waardevoller...

Iemand ideeën?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je leest wat er mis mee is dan kun je dit waarschijnlijk niet zelf gaan vervangen, tenzij je precies weet hoe je ieder punt dat zij daar aanhalen kunt aanpakken.

Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen wat je moet doen, die 1000 euro neerleggen, of je verlies nemen en dan maar wat data kwijt zijn. Ik zou er niet zelf mee gaan prutsen, de kans dat dat lukt is miniem als je de expertise niet hebt van het herstellen van beschadigde schijven.

Verwijderd

Niet zelf aan beginnen dan ben je je data zeker kwijt. Nu kan je de overweging nog nemen.
Blijft me trouwens verbazen dat er nooit een goede backup is bij blijkbaar zulke belangrijke gegevens.
Ik heb zelf een Nasje aangeschaft hiervoor met 2 disken in raid 1, daarnaast nog af en toe een backup. De kans dat ik mijn data kwijtraak is hierdoor minimaal. (backup media op een andere locatie leggen zoals bij familie)

Ik vind het absoluut vervelend voor je maar laat het een les voor je zijn.
Ik heb mijn NAS voor 300 ex schijven gekocht. Je knalt er 2 disken in en je kan vanaf elke machine erop komen.
Op mijn locale machine vindt je maar weinig data

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 15:53 ]

Verwijderd

Werd de schijf wel nog herkent in je pc. In dat geval kan je eens zoeken naar EnCase.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Accept your loss, dit ga je niet meer zelf terughalen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tweaker36
Mja...Als zelf aan beginnen, geen optie is, dan eindigt het daarbij ook...

'Belangrijk' is die data nu ook weer niet, mijn leven hangt er niet van af. Maar aan sommige dingen, heb ik wel herinneringen, en andere data is mij wel wat waard... Maarja....

Schijf werd niet meer herkend. Niks...

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker36 op 08-10-2009 15:55 ]

Verwijderd

Tweaker36 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:54:
Mja...Als zelf aan beginnen, geen optie is, dan eindigt het daarbij ook...

'Belangrijk' is die data nu ook weer niet, mijn leven hangt er niet van af. Maar aan sommige dingen, heb ik wel herinneringen, en andere data is mij wel wat waard... Maarja....

Schijf werd niet meer herkend. Niks...
Zijn altijd mensen die het slechter hebben he ;)

Voortaan optijd backup maken he. Ja ik weet, daar heb je nu niks meer aan :(

• Tweaker36
Ja... weinig aan te doen.

Heb net nog aan de technische dienst mijn ongenoegen duidelijk gemaakt.
Bij i365 ook nog even naar de mogelijkhede geïnformeerd, maar dat wordt allicht niks...

Tjah...

Bedankt voor de reacties, wel.

Edit: Offerte aan't aanvragen bij andere bedrijven...

[ Voor 19% gewijzigd door Tweaker36 op 08-10-2009 20:18 ]

Pagina: 1