Ik wil een laptop kopen om te gebruiken voor astrofotografie. Nu zit ik al 25 jaar op een Mac en heb geen idee waar ik op moet letten, wat goed is, wat niet. Ik heb gegoogled, hier gezocht maar ik kom er niet uit. Veel van wat ik tegenkwam begreep ik zelfs niet. Termen die ik niet kende. Enzovoort.
Kunnen jullie me wellicht een beetje in de goede richting duwen? Ik zoek een laptop in het goedkopere segment (zeg tot 500 euro). 't Kan ook zeker wel tweedehands (b.v. bij Computer Outlet Amsterdam waar ik allemaal mooie laptops voor weinig geld zag staan). Een netbook wil ik liever niet.
Dit zijn mijn specifieke vragen:
-waar moet ik op letten bij de aanschaf? (vooral van belang als ik tweedehands koop)
-zijn er merken of bepaalde typen die ik moet vermijden?
-zijn er merken of bepaalde typen waar ik juist wel naar moet kijken?
Alle advies is welkom. Waarvoor dank!
Kunnen jullie me wellicht een beetje in de goede richting duwen? Ik zoek een laptop in het goedkopere segment (zeg tot 500 euro). 't Kan ook zeker wel tweedehands (b.v. bij Computer Outlet Amsterdam waar ik allemaal mooie laptops voor weinig geld zag staan). Een netbook wil ik liever niet.
Dit zijn mijn specifieke vragen:
-waar moet ik op letten bij de aanschaf? (vooral van belang als ik tweedehands koop)
-zijn er merken of bepaalde typen die ik moet vermijden?
-zijn er merken of bepaalde typen waar ik juist wel naar moet kijken?
Alle advies is welkom. Waarvoor dank!
Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz