PC op TV geeft slecht beeld met films

Pagina: 1
Acties:

• wlsgerri
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb onlangs mijn pc aangesloten op de TV met een hoogwaardige DVI-HDMI kabel.
De pc beschikt over een Radeon 8800GTS 320MB/320Bits.
De resolutie in windows (Vista x64) is ingesteld op 1920x1080p.

De windows-omgeving en foto's zien er haarscherp uit, maar films kijken niet!
Ik gebruik Power DVD 9 en VLC Media Player. Of ik nu een DVD kijk of MKV, AVI of Blue Ray, de video's zien er lang niet zo scherp uit als wanneer ik een DVD afspeel op mijn normale DVD speler die op de TV is aangesloten. Ik heb tevens de laatste drivers van Nvidia geinstalleerd.

Kan iemand mij vertellen waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en of/hoe ik het kan oplossen? Een ander videokaart misschien? Of andere codes o.i.d.?

Bij voorbaat dank voor de replies!

Stanley.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat is de native resolutie van je TV?

Hoi!

• wlsgerri
1920x1080p full hd dus.
nvidia control panel zet m standaard op:
1920x1080p, 60Hz, 32bit....

• wlsgerri

Verwijderd

wlsgerri schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:11:

De pc beschikt over een Radeon 8800GTS 320MB/320Bits.
Eeh welke videokaart heb je eigenlijk?

• wlsgerri
Sorry: Geforce 8800GTS

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kijk eens naar de rendering-modus. En zet hem dan bij voorkeur niet op overlay. Wellicht helpt dat een beetje.

Verder een gek probleem. Vult de blu-ray wel het hele beeld als je hem op 100% zet, of zit je naar iets geks kleins te kijken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is neem ik aan allemaal SD materiaal? Dan ligt het meer aan de upscaling van de player die je gebruikt. PowerDVD is niet zo goed in het upscalen van een DVD als een goede TV of DVD-speler, en VLC heeft sowieso een brakke beeldkwaliteit.

Probeer het eens met Full-HD materiaal, en neem voor je DVD's een goede upscalende DVD-speler, of laat dit weer door je TV afhandelen. Misschien dat iemand anders nog een goede upscalende software DVD-speler kent.

Blu-rays zouden er echt fatsoenlijk uit moeten zien. Wordt het beeld wel per-pixel op je TV getoont? Als in, dat je taakbalk, en gemaximaliseerde vensters volledig in beeld staan?

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-10-2009 12:23 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:12
Ook ik heb een beroerde kwaliteit beeld op mijn tv bij het afspelen van blu-ray's. Ik heb een Geforce 9300 IGP, aangezien mijn tv alleen 1080i aankan (early adopter :-() staat de refreshrate op 25 hz (ik heb ook 30 geprobeerd zonder resultaat).

Ik gebruik de bijgeleverde PowerDVD software onder Windows 7. Waarbij sowieso opvalt dat deze automatisch Aero uitzet.

Het beeld is heel erg korrelig, als ik dit vergelijk met het beeld van de HD uitzendingen van mijn digitale TV is de kwaliteit ronduit slecht te noemen. Ik vraag me nu af waar dit door komt. Codec van PowerDVD zijn normaal gesproken toch de betere codecs. Misschien heeft het met mijn videokaart drivers te maken, maar deze update ik regelmatig.

Heeft iemand een idee hoe ik de kwaliteit kan verbeteren, anders is de 100 euro die voor mij bluray speler heb betaald gewoon weggegooid geld geweest :-( en ga ik een losse bluray speler kopen.
Pagina: 1