Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OL 2007] Adresboek / Contacts worden niet auto afgemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Inleiding:
Ik ben al tig jaren een door de wol geverfde MS Office-gebruiker, en ik ben daarom nu al voor de zoveelste keer verbaasd dat dit probleem niet simpel op te lossen lijkt, en niet veel meer mensen zich dit afvragen. Het probleem staat niet in de FAQ(s) en ik heb vele oplossingen via Google etc geprobeerd maar zonder permanent resulaat!

Probleem:

Ik heb zo'n 200 contacts met mail adressen in mn Outlook 2007 maar hij maakt nooit adressen af in de vensters van het opstellen van een nieuwe mail!? Pas na een tijdje maakt ie af wie mij al eens een mail hebben gestuurd.
Als ik op de knop "Aan" (of CC/BCC etc) klik krijg ik wel die zoekmogelijkheid en kan ik ze zo toevoegen!?

Vraag:
Hoe krijg ik al mijn contacts in 1 keer in het 'automatische afmaakgeheugen' (AutoComplete / Auto afmaken)?
(Veelgenoemde oplossingen als met rechts op Contacten klikken > Eigenschappen etc. of het wisselen tussen Outlook-contacts (leeg) en Adresboek heb ik al geprobeerd)

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 08-10-2009 14:35 . Reden: Add ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Klopt, dit is omdat het werkt vanuit een cache (<profielnaam>.nk2) en niet direct vanuit je Contacten map.

Als het niet werkt na iedere keer dat je Outlook opnieuw opstart zie;
AutoComplete not working

Als je Outlook net nieuw geïnstalleerd hebt en je wilt direct al je contactpersonen aan de cache toevoegen zie;
Filling the AutoSuggest cache

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Stan
Goeie links/info, waarvoor dank!

Ik heb echter al geprobeerd de NK2 te verwijderen en opnieuw op te starten, zoals elders (onterecht dus) gesuggereerd.
Daarna heb ik de truc van het alle contacten toevoegen in nieuw bericht ook al geprobeerd, maar dit werkte slechts tijdens die boot en werkte erg traag (150 contacts). Ik zal dit nogmaals proberen.

Overigens vind ik het behoorlijk raar dat het niet real-time met je contacten werkt maar met een cache, en dat het dan nog traag wordt ook!?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik altijd Ctrl+K om een lijst af te maken.
Dus typ eerste 3 letters van een contact in (bv aar) en druk vervolgens op ctrl+k en krijg dan alle contacten te zien die beginnen met aar(dappel). selecteer de juiste. En voila klaar.
Is het iemand die ik veel gebruik zal hij hem uit de cache halen zonder op ctrl_k te drukken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het zou niet traag moeten worden hierdoor. Ook omdat steeds nadat je Outlook herstart je cache weer leeg is, is het zeer waarschijnlijk dat je mail profiel beschadigd is. Via Control Panel-> Mail-> Show Profiles... kan je je mail profiel verwijderen en opnieuw aanmaken. Voor details zie;
Adding/Recreating a Mail Profile

Als het dan nog steeds gebeurt, dan heb je waarschijnlijk een add-in geinstalleerd die ervoor zorgt dat Outlook niet goed afsluit of zelfs crashed bij het afsluiten. Aangezien de nk2-file weggeschreven wordt bij het afsluiten, gaat het hier mis en is de nk2-file leeg of beschadigd. Om dit soort problemen te detecteren zie (sorry, nog een link naar mijn eigen site :S);
Outlook Doesn’t Close

FYI; In Outlook 2010 verandert het één en ander mbt deze cache en AutoSuggest functie. In plaats van dat het opgeslagen wordt in een nk2-bestand, wordt het een aparte Contacten map. Ook zal het dan ook echt als een AutoComplete functie werken; je hoeft niet eerst een cache te vullen, maar zal direct vanuit je Contacten werken in real-time.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Stan
Roady81 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:59:
-KNIP-
FYI; In Outlook 2010 verandert het één en ander mbt deze cache en AutoSuggest functie. In plaats van dat het opgeslagen wordt in een nk2-bestand, wordt het een aparte Contacten map. Ook zal het dan ook echt als een AutoComplete functie werken; je hoeft niet eerst een cache te vullen, maar zal direct vanuit je Contacten werken in real-time.
Echt te bizar dat ze dat nu pas gaan doen dan. Dat is precies wat ik bedoelde/wilde namelijk. |:(
Een programma als Firefox maakt bijvoorbeeld RAZENDSNEL mijn URLs af als die in de bookmarks te vinden zijn, en dat zijn er wel even een paar honderd hier... _/-\o_
Pagina: 1