Netwerkkaart wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuwe pc gekocht. (assemblage door internetwinkel)
Na een schone xp installatie en installatie moederbord drivers werkte alles perfect (ook internet).
Maar na de installatie van de videokaart drivers was er geen internet meer.
- geen netwerkadapter bij apparaatbeheer.
- drivers geherinstalleerd, geen resultaat.
- Bij de drivers van het mobo wordt de driver voor de ethernet controller niet meer weergegeven.
- Ethernet driver proberen te installeren vanaf de cd (browsen) en geeft een foutmelding dat er een pci controller ingezet moet worden.

Alle bovenstaande punten zijn ook van kracht na een nieuwe installatie van XP.

In de bios staat de controller enabled.

Ik denk dat ik alle mogelijke dingen heb uitgesloten en dat de controller kapot is, of zijn er nog dingen die ik gemist heb?

Moederbord: Asus m4a78-em
Netwerkkaart: Realtek Gigabit LAN

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 262696 op 08-10-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300404

Dus als ik het goed begrijp heb je je pc opnieuw geinstalleerd en kon op internet hierna? daarna je videokaart opnieuw geinstalleerd en toen deed je internet het niet meer?

Daarna heb je nog een keer Windows geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300404 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:16:
Dus als ik het goed begrijp heb je je pc opnieuw geinstalleerd en kon op internet hierna? daarna je videokaart opnieuw geinstalleerd en toen deed je internet het niet meer?

Daarna heb je nog een keer Windows geinstalleerd?
Dat klopt helemaal, na de drivers van de videokaart geinstalleerd te hebben deed internet het niet meer. Alle punten geprobeerd maar werkte niet.
Toen heb ik XP opnieuw geinstalleerd zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmz dus in feite 2x Windows geinstalleerd.
Nergens onbekende apparaten staan in device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300404 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:18:
Hmz dus in feite 2x Windows geinstalleerd.
Nergens onbekende apparaten staan in device manager?
Ja omdat ik mijn oude harde schijf gebruikte was de eerste installatie van XP nodig. Daarna opnieuw geinstalleerd toen de problemen zich voordeden.

Verder geen onbekende apparaten in apparaatbeheer.
Toont totaal geen netwerkkaarten, behalve als ik bij verborgen apparaten kijk, dan toont hij een aantal windows controllers, maar niet de onboard controller van het Asus mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk hier een screenshot van te maken en hier te plaatsen?
Chipset drivers al geinstalleerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 300404 op 08-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 09:43
Wat voor videokaart gebruik je :)
Edit : en ofc welke drivers ervoor :D

[ Voor 37% gewijzigd door mikenuun op 08-10-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal als ik jou was ff kijken naar de Chipset drivers. Ik heb wel eens machines gehad waar de ethernet controller ook geinstalleerd werd hierbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou breekt mijn klomp volledig!

Sinds gistermiddag de computer meerdere malen gestart om dingen uit te proberen. Niks...
Ik start de computer nu opnieuw om een screenshot te maken en zegt hij ineens dat er een onbekende controller is gevonden.
Ineens was de realtek controller te installeren van de asus drivers en typ ik deze post vanaf mijn nieuwe computer!

Ik ben blij natuurlijk! Maar nou blijf ik mij afvragen waarom, en wanneer de controller er weer mee ophoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:28:
Nou breekt mijn klomp volledig!

Sinds gistermiddag de computer meerdere malen gestart om dingen uit te proberen. Niks...
Ik start de computer nu opnieuw om een screenshot te maken en zegt hij ineens dat er een onbekende controller is gevonden.
Ineens was de realtek controller te installeren van de asus drivers en typ ik deze post vanaf mijn nieuwe computer!

Ik ben blij natuurlijk! Maar nou blijf ik mij afvragen waarom, en wanneer de controller er weer mee ophoudt...
Mazzel voor jou ;-)
Als ik jou was zal ik Event viewer even in de gaten houden dan.
Staat daar uberhaupt niets in nu?
Kijk ff onder systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Misschien ff de netwerkkaart controleren of hij goed stevig in het pci slot zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:36:
Misschien ff die netwerkkaart controleren of hij goed stevig in het pci slot zit
Gaat lastig met onboard ;-) ghe ghe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij gaf net weer een schijnbeweging om uit te vallen. Balloon dat de kabel er niet in zat, maar hij bleef het doen. Waar vind ik de eventviewer? Videokaart is asus radeon 4870 1 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rechtermuis op My Computer en dan Manage (Beheren).

Melding dat de netwerkkabel niet aangesloten is dan moet die de kaart nog wel zien denk ik.
Hou je device manger ook even in de gaten als je de melding weer krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die controller (en bijbehorend mobo) is stervende. Bon goed bewaren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 09:43
Misschien kun je eens proberen de bios van de laatste update te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In apparaatbeheer lijkt alles goed.
Zit in dubio om dit te melden bij leverancier. Wil pc eigenlijk niet een week missen voor reparatie, maar een kapotte mobo binnenkort zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:52:
In apparaatbeheer lijkt alles goed.
Zit in dubio om dit te melden bij leverancier. Wil pc eigenlijk niet een week missen voor reparatie, maar een kapotte mobo binnenkort zit ik ook niet op te wachten.
Dan zal ik het even in de gaten houden. Blijft je netwerk beschikbaar in devicemanager en je krijgt af en toe de melding dat de kabel niet aangesloten is dan even andere kabel proberen. Mocht je het nog steeds krijgen stel de netwerkkaart even op een andere duplex waarde in. Haal hem van auto af en geef hem een vaste waarde zoals 100 full, 100 half, 10 full, 10 half duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mikenuun schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:52:
Misschien kun je eens proberen de bios van de laatste update te voorzien?
Een bios update zal ik straks even uitvoeren nadat ik mijn d-schijf geformatteerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie snelle reacties!
Ik wacht het op dit moment nog even af, wanneer de netwerkkaart weer uitvalt gaat de pc terug naar de leverancier. Stel dat het werkt met het verstellen van de duplex waarde, het is niet zoals het hoort en dit verwacht ik niet van een nieuwe pc waar ik hard voor gespaard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:56:
Stel dat het werkt met het verstellen van de duplex waarde, het is niet zoals het hoort en dit verwacht ik niet van een nieuwe pc waar ik hard voor gespaard heb.
Kan ook aan het apparaat liggen wat aan de andere kant van je netwerkkaart hangt. Hoeft dus niet direct aan je netwerkkaart te liggen :-)

Geen probleem daar is het forum voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300404 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Kan ook aan het apparaat liggen wat aan de andere kant van je netwerkkaart hangt. Hoeft dus niet direct aan je netwerkkaart te liggen :-)

Geen probleem daar is het forum voor :)
Internet deed het wel op de laptop en de iPhone, daarom verdenk ik de pc. Ook omdat de driver niet meer beschikbaar was via Asus InstAll (omdat hij dacht dat er geen netwerkkaart aanwezig was.
(bedoel je dat met het apparaat aan de andere kant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:02:
[...]

Internet deed het wel op de laptop en de iPhone, daarom verdenk ik de pc. Ook omdat de driver niet meer beschikbaar was via Asus InstAll (omdat hij dacht dat er geen netwerkkaart aanwezig was.
(bedoel je dat met het apparaat aan de andere kant?)
Nope, ik bedoel dat je kabel die in je netwerkkaart zit ook aan de andere kant met een apparaat verbonden is.
Waarschijnlijk je router...

Dat je internet op de Iphone en laptop werkt staat hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Even met de kabel bewegen en kijken of de connector goed vast zit. Misschien wel een breuk in de soldering. dan moet je terug naar de winkel. En anders voor 10 euro een 2e netwerk kaart in je pc zetten. Is natuurlijk niet de bedoeling bij en spik splinter nieuw pc. Maar het is een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 09:11
Kijk eens of je je interne netwerk kaart of de videokaart op een andere IO adres kan zetten

[ Voor 15% gewijzigd door kokkel op 08-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kokkel schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:07:
Kijk eens of je je interne netwerk kaart of de videokaart op een andere IO adres kan zetten
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen?!
Anoniem: 321370 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:42:
Even met de kabel bewegen en kijken of de connector goed vast zit. Misschien wel een breuk in de soldering. dan moet je terug naar de winkel. En anders voor 10 euro een 2e netwerk kaart in je pc zetten. Is natuurlijk niet de bedoeling bij en spik splinter nieuw pc. Maar het is een alternatief.
Ik heb wel de kast even open gehad en naar de controller gekeken voordat ik de computer weer opstartte en alles het weer deed. Maar niks los eraan gevonden
Pagina: 1