Toon posts:

Goede laptop deal? P9600

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een krachtige mobiele laptop voor met name videobewerking. (geen 3d)

Nu heb ik mijn zinnen gezet op een x9xxx CPU van intel, met name degene met 6MB cache trekken mijn aandacht. Ik heb eBay afgestruind en na lange vergelijkingssessies ben ik op www.merkamericaco.com terecht gekomen. Voor 1.050 dollar ( + 100 $ verzending ) heb ik hetvolgende Dell Studio XPS 1340 syteem:

Product specifications
CPU : Intel Core 2 Duo P9600 (6MB cache/2.66GHz/1066Mhz FSB)
RAM : 4 GB DDR3 SDRAM 1066MHz (2 DIMMs)
Graphics Card : 256GB NVIDIA GeForce 9400M GT
Hard Drive : 320 GB 7200 RPM Serial ATA Hard Drive with Free Fall Sensor
Screen : 13.3 inch HD WXGA Edge-to-Edge Slim Laptop screen W/LED
Optical Drive : 8X DVD +/- RW w/dbl layer write capability
Operating System : Genuine Windows Vista Home Premium 64-Bit
Wireless : Dell Wireless 1510 802.11a/g/n Draft Mini Card
Battery : 6 Cell Primary Battery
Wifi Add-ons : Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Webcam : 1.3 Megapixel Camera
Color : Obsidian Black with Leather Accent
Sound : High Definition 5.1 Audio
Software Included : Dell Driver CD, Vista Reinstall CD
Condition : 10/10 - New Condition Certified Refurbished
Warranty : 1 Year Warranty

Nu heb ik de dingen die ik snap en tevreden mee ben dikgedrukt..
De onderdelen waar ik niet genoeg over weet en hoop dat jullie mij enig advies kunnen geven staan schuingedrukt.

- Het scherm? Er zijn zoveel soorten en types.. is dit een goed scherm? Resolutie/kwaliteit wxga etc?
- Heeft er iemand enige ervaring met de 1510 802.11a/g/n van Dell?
- De 1 jarige garantie... zou die wereldwijd gelden? Altijd lastig dat importeren uit Amerika.

Nogmaals hij kost dus rond de € 800,-. En voor zover ik weet is dat goedkoop voor een 9-serie CPU.
Feedback please.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41

-d-

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:42:
Voor 1.050 dollar ( + 100 $ verzending )
Plus 19% BTW
Plus inklaringskosten vervoerder
Plus douanerechten

Verwijderd

ik zou gewoon een studio 15 halen, i7, full-hd scherm, 6 GB ram, 500GB/7200 RPM, voor 1100
kan onder de 1000 met epp en kortingsbon

en met "HD" bedoelen ze waarschijnlijk 768*1366, niet 1080*1920 (en geloof me, dat heb je echt nodig voor grafische opleidingen en dergelijke)

de i7 is trouwens de snelste CPU beschrikbaar op dit moment, die dell.nl/epp

Verwijderd

Topicstarter
-d- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:00:
[...]

Plus 19% BTW
Plus inklaringskosten vervoerder
Plus douanerechten
Lijkt me sterk? Hoe wordt dat in rekening gebracht dan? Bij het paypal afrekenen krijg ik:

Sub-total Price: $1,049.00
Tax: $0.00
Shipping): $100.00
Total: $1,149.00

Helaas rijkt mijn budget maar tot 850,- max..
Vele malen die Dell site geraadpleegd maar de CPU's daar zijn te duur.
Erg jammer dat Dell geen outlet center heeft voor Europeanen.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41

-d-

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:23:
[...]Lijkt me sterk? Hoe wordt dat in rekening gebracht dan? Bij het paypal afrekenen krijg ik:

Sub-total Price: $1,049.00
Tax: $0.00
Shipping): $100.00
Total: $1,149.00
1149 USD betaal je via Paypal, de rest aan de vervoerder (UPS,TNT,FedEx,whatever). Zal zeker nog een eurotje of 200 bijkomen. De tax in Paypal slaat alleen op de Amerikaanse Sales Tax, die je inderdaad niet hoeft te betalen omdat je niet in de VS woont.

[ Voor 12% gewijzigd door -d- op 08-10-2009 14:27 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
kijk ook eens op douane.nl ;) , daar staat het allemaal. en inderdaad, je zal 19% btw + inklaringskosten moeten betalen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.