Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ik heb een probleem met het voltage van mijn geheugen stickjes in mijn Asus Crosshair (AM2) moederbord, standaard horen de stickjes op 2.1v te lopen dus dit heb ik ingesteld in mijn moederbord, maar als ik dan opnieuw opstart en in het bios bij Hardware Monitor kijk dan staat er bij mijn geheugen voltage nog steeds 1.9v.

Nou doet hij het wel maar onder zwaar en lang gamen wil hij nog wel eens een BSOD geven terwijl de temps van mn cpu gewoon niet hoger komen dan rond de 50. Ik had ergens, vraag me niet waar gelezen dat het een bug in het bios was sinds een paar versies terug, leuk om te weten maar ik heb niet zo'n zin om terug te gaan flashen want dan loop ik de kans dat mijn AM3 CPU niet (goed) wordt ondersteunt, wat ie nou wel doet.

Heeft iemand dit zelfde probleem of heeft iemand een oplossing hier voor? Anders wordt het binnekort toch wel een keer een nieuw moederbord ;(

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
bump
Modbreak:Doe dat nou niet :o

GoT is geen helpdesk, je zult soms dan ook geduld moeten hebben. We stellen het niet op prijs als je <24u je topic omhoog schopt, laat staan <8u...

[ Voor 96% gewijzigd door dion_b op 08-10-2009 20:48 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
Phas0r schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:03:
heb niet zo'n zin om terug te gaan flashen
Wat een luie houding zeg, voorts al wat gelezen in je manual?
Mss ook een domme opmerking maar ik heb er al gezien die dit niet deden :9 ; save and exit voordat je je bios verlaat?
offtopic:
Een bump na 7 uur draagt ook niet echt bij aan je (algemene) houding.
Tweakers hebben ook een leven.

[ Voor 15% gewijzigd door Spaiker op 08-10-2009 20:30 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Áls het dan niet werkt als je die BIOS update uitvoert (wat me enorm raar zou lijken), dan zet je de oude versie toch gewoon terug? Elke helpdesk waar je naar belt zal dat als vraag 1 stellen (zelfs als het gaat over een kapotte harde schijf), omdat dat de oorzaak kan zijn van veel problemen. Doe dat dan ook gewoon als het om een probleem gaat dat zich in de BIOS afspeelt... Lijkt me logisch?
Spaiker schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:29:

offtopic:
Een bump na 7 uur draagt ook niet echt bij aan je (algemene) houding.
Tweakers hebben ook een leven.
offtopic:
De meeste toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Het probleem is dus, volgensmij heb ik dat ook wel uitgelegt dat het al een paar bios versies lang 'kapot' is, en ik niet helemaal terug kan flashen naar de laatste versie waar het wel werkt omdat dan mijn AM3 (AM2+ compatible) cpu niet meer werkt.

Sorry voor de bump, het schaad niet zo zeer mijn reputatie maar meer die van t.net (no offense) ik ben gewend dat men hier op t.net toch binnen 7 uur wel een reactie kan plaatsen op een topic dat bovenaan staat met 0 reacties? (altijd het eerste waar ik naar kijk)

Maargoed, heb na wat langer onderzoek en menig fora te bezoeken besloten om te upgraden naar een Asus Crosshair II Formula mobo :) ...

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 08-10-2009 23:21 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem.
Het is een fout in de bios versies, ik denk dat de laatste goede bios nummer 0702 was.
EZ Flash laat echter niet toe om de bios te downgraden, je moet daarvoor een floppy gebruiken met AWDflash, een goede uitleg hierover vind je op het forum van Asus:
http://vip.asus.com/forum...LI&page=1&SLanguage=en-us

Op een duitse site heb ik een bios gevonden die nergens anders te vinden is: versie 1304.
Met deze biosversie heb ik geen problemen meer.
Deze bios kun je hier downloaden: http://www.computerbase.d...entid=150812&d=1250257975
Indien het niet lukt, moet je maar eens googelen op: Crosshair_1304_GinieMod_v1
Succes ermee.
Pagina: 1