Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vorige week na enig onderzoek de bovenstaande kaart aangeschaft en ingebouwd in mijn systeem. Het liep een aantal dagen allemaal prima, tot ik opeens tijdens het spelen van World of Warcraft een crash had. Geluid ging gewoon door (had muziek op staan), maar allemaal random textures op mijn scherm, PC reageerde nergens op.
Dit volgde nog 2 keer maar nu ging mijn monitor op power saving mode zodra ik in windows interface zat (login screen) en in bios post screen allemaal vage groene streepjes en wisselende random tekens op het scherm.
Ik heb op het moment weer mijn oude kaart terug gezet, er rook niets verbrands aan de GPU of iets anders verdachts. Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen en kan op internet ook geen vergelijkbare klachten vinden.

hulp is zeer welkom!

Alvast bedankt,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Wat zijn de rest van je specs? Voeding,moederbord,ram enz.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Lijkt op een Videomemory probleem.
Of het probleem met de cracks in de solderbonds, waar hierover een topic loopt. Dan kun je hem reflowen (in de oven leggen zoals wordt gesuggesteerd).

Doe dit echter alleen als je heel zeker van je zaak bent!!!

Als je nog garantie hebt, gewwon RMA-en en claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eldariel schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:54:
Wat zijn de rest van je specs? Voeding,moederbord,ram enz.
Ik heb met deze kaart tegelijk een GA-MA770-UD3 moederbord aangeschaft die nog op stock bios draait, een Rosurbo 530W PSU, AMD Athlon 6000+ dual core, 2x2gb Mushkin DDR2-800 ram (ook nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:01:
Of het probleem met de cracks in de solderbonds, waar hierover een topic loopt. Dan kun je hem reflowen (in de oven leggen zoals wordt gesuggesteerd).

Doe dit echter alleen als je heel zeker van je zaak bent!!!

Als je nog garantie hebt, gewwon RMA-en en claimen.
In de oven ga ik hem zeer zeker niet doen :P Hij is nog geen week oud en garantie zal ik ongetwijfeld nog steeds hebben. Misschien dan toch maar terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik heb mijn twijfels over deze voeding. Zowiezo wordt je GTX 275 gebottlenecked door je CPU. Maar ik zou niet moeilijk doen en hem RMA sturen :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eldariel schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:10:
Ik heb mijn twijfels over deze voeding. Zowiezo wordt je GTX 275 gebottlenecked door je CPU. Maar ik zou niet moeilijk doen en hem RMA sturen :).
Om deze reden heb ik al een nieuwe PSU in bestelling staan, had op dit moment niet eens stroom genoeg voor een DVD brander ... (A)
maar ik wist niet dan CPU een GPU kon bottlenecken? Ik weet wel dat door mijn CPU mijn geheugen niet 100% snelheid draait. Zou een CPU upgrade een flinke prestatie winst kunnen geven met een dergelijke 3d kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kosh66 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:01:
Dat gebeurde tot nu toe alleen met GPU's die al twee jaar of ouder waren. Dit kwam doordat als de GPU warm wordt, hij uitzet. En als je hem dan vaak aan- en uitzet trek je daarmee langzaam je solderingen los. Dat je dat lukt in één week is uitgesloten. ;)

Gewoon garantie claimen dus.

Je kan anders ook OCCT gebruiken, een programmatje waarmee je je GPU kan testen (error-check aanzetten). Bij Nvidia-kaarten kun je daarmee ook je GPU-mem testen geloof ik.

Edit: als je niet genoeg vermogen hebt voor een extra brander is dat zeker een probleem. Dat zijn enkele watts extra, als je GPU het even zwaar heeft stijgt je verbruik zomaar met honderd watt. Echter lijkt mij een 530W PSU zeker wel genoeg, ook al ken ik het merk niet en is het misschien niet een hele goeie... (is het toevallig een oude voeding?)

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 08-10-2009 13:20 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Om deze reden heb ik al een nieuwe PSU in bestelling staan, had op dit moment niet eens stroom genoeg voor een DVD brander ... (A)
maar ik wist niet dan CPU een GPU kon bottlenecken? Ik weet wel dat door mijn CPU mijn geheugen niet 100% snelheid draait. Zou een CPU upgrade een flinke prestatie winst kunnen geven met een dergelijke 3d kaart?
Jazeker. Je hebt een AMD bord dus daar zou een AM3 cpu op kunnen.

Even ter info: Je cpu kan zeker je gpu bottlenecken. Als de cpu de gpu namelijk niet bij kan houden dan gaat de gpu logischerwijs langzamer draaien.

Edit: Welke psu heb je nu besteld? En als je nog geld over hebt kun je natuurlijk gelijk een leuke cpu kopen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Iekozz op 08-10-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Jaa ik denk dat het veel zal schelen bij jou.. haal gewoon een phenom II x3 of 4 en je zit weer goed. Krijg je ook zeker meer fps en kan je ook egt gebruik gaan maken van de gtx 275. Voeding moet voldoende zijn of is die versleten ofzo? Heb je nog garantie op de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Jeffrey0416 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:18:
Jaa ik denk dat het veel zal schelen bij jou.. haal gewoon een phenom II x3 of 4 en je zit weer goed. Krijg je ook zeker meer fps en kan je ook egt gebruik gaan maken van de gtx 275. Voeding moet voldoende zijn of is die versleten ofzo? Heb je nog garantie op de kaart?
Hij heeft hem net gekocht dus ik neem aan dat hij dan nog garantie heeft ;). De voeding moet inderdaad voldoende zijn maar het merk heb ik zeer slechte ervaringen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gelijk RMA aanvragen, bedankt voor de informatie iedereen.
Toch maar eens overwegen een nieuwe CPU erbij aan te schaffen dan, wilde de oude onderdelen toch allemaal al doorverkopen aan maatje dus krijg er nog een paar tientjes voor terug ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Zou een CPU upgrade een flinke prestatie winst kunnen geven met een dergelijke 3d kaart?
Hij word inderdaad gebottlenecked, en als je een betere CPU haalt zie je zeker een flinke stijging in je Fps.
Ik weet niet hoeveel fps je erbij krijgt, maar reken maar dat er een hoop opkomt. ;)

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Be Quiet ! E6-700W ATX V2.2 PSU Straight Power,
700Watt leek mij wel voldoende om voorlopig vooruit te kunnen, en deze scoorde qua prestaties het hoogste in prestaties op Hardware.info PSU test. Ik ga inderdaad kijken voor een nieuwe CPU

Bedankt voor alle info iedereen! Zeer gewaardeerd

Groeten,

Daniel
Pagina: 1