Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben nieuw met Adobe Illustrator en zou graag dit pakket willen leren (m.n. logo ontwerp en drukwerk zoals visitekaartjes). Ik ben intussen wel zeer goed bekend met Photoshop (i.v.m. webdesign).

Mijn vraag is: welk boek kunnen jullie me aanbevelen om Adobe Illustrator CS4 te leren? Zoals gezegd ik ben nog onbekend met Illustrator. Ik heb wel gekeken naar het officiele Adobe boek "Classroom in a book" in de boekhandel. Alleen de kwaliteit was erg slecht, de pagina's lieten nl. los. Inhoudelijk vond ik dit wel een goed boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou hier even kunnen kijken:
http://www.computerboek.nl/zoeken?q=adobe+illustrator

En daarna even Google'n voor reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Tja, qua inhoud is Classroom in a Book vaak een goede reeks. Hierin komen de verschillende facetten va Illustrator wel langs. Ik weet alleen niet in hoeverre ze hier ook op zaken ingaan die voor verschillend drukwerk van belang zijn...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met Flash. Er zijn zo verschrikkelijk veel boeken dat het zoeken naar reviews ook niet heel makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Stap een fatsoenlijke boekwinkel binnen of kijk op amazon.com / bol.com;
Daarnaast is een behoorlijke dosis autodidactiek natuurlijk van harte aanbevolen :)

Oftewel: gewoon gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Inderdaad, zoek ook eens op Autodidact! Niks mis met klooien om een programma te ontdekken! Nu nog 72 uur in een dag, dan kom ik misschien een beetje uit... :D

[ Voor 51% gewijzigd door Savantas op 08-10-2009 16:29 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker voor illustrator geldt dat, gewoon elke tool en elk palet uitproberen, dan leer je het snel genoeg.
En als je iets niet begrijpt is er op internet over elke tool wel een tutorial te vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
ik gebruik voor illustrator momenteel classroom in a book, is erg leerzaam vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga daarin mee; als je het boek inhoudelijk goed vindt, moet je er gewoon in beginnen. Misschien heeft je bibliotheek hem wel? Dan hoef je hem niet gelijk te kopen. Ik zou me er niet door laten tegenhouden dat de bladzijden loshangen, dat heeft vast niet ieder exemplaar.

En ja: een hoop autodidactiek. Probeer fictieve opdrachten op te stellen: download eens een huisstijlhandboek en probeer voor een fictieve klant een goede huisstijl op te zetten. Je loopt dan vanzelf tegen de beperkingen van verschillende spullen aan: enveloppen, papier, mappen, schrijfblokken, stickers; het is niet zomaar copy-paste: ten eerste moet je creativiteit hebben, en ten tweede moet je tool je daarbij niet in de weg staan. Dus een boek leren is 1, het programma je eigen maken is 2. En dat doe je door veel kleine prutsklusjes te doen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1