Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Draaitabel met 'standaard' kolommen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Excel-bestand met een vier werkbladen met gegevens (type, gebied, naam), en 1 blad met een samenvatting van die gegevens. De samenvatting bestaat uit vier draaitabellen, met in de rijen gebied en type in de kolommen.

Probleem is nu dat niet alle typen op alle werkbladen voorkomen, waardoor de twee draaitabellen een kolom minder hebben. Is er een manier om ergens een soort 'standaard' kolommen te definieren? Dan kan ik daarna namelijk weer berekeningen op de draaitabellen uitvoeren, zonder dat daar bij elke verversing een handmatige actie voor nodig is.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als je ze gebruikt in formules (met de muis), dan krijg je toch een GETPIVOTDATA formule die dit probleem oplost? Daarnaast is het ook mogelijk om met alleen maar formules een aantal te bepalen, dan hoef je ook geen pivottables te verversen.

Excel 2007 heeft nieuwe formules voor dit laatste: COUNTIFS, SUMIFS en AVERAGEIFS.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m inderdaad met de hand maken, op zich veranderen de gebieden en types niet zo vaak. Dat er niet meer ververst hoeft te worden is wel een voordeel. Nu ff zoeken of het ook in OpenOffice Calc gaat lukken. Thnx in elk geval.