[PHPMyAdmin/MySQL] Veld kan niet bijgewerkt worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Op mijn website wordt de content uit een MySQL database gehaald. Ik heb daarbij een CMS ontwikkeld die de content kan updaten. De content wordt bijgewerkt middels een mysql_query in PHP. Dit werkt feilloos bij elke pagina, behalve bij 1. Bij deze pagina wil de content niet bijgewerkt worden, alle overige velden zoals paginatitel wel. Als ik in PHPMyAdmin kijk staat er alleen bij deze pagina achter het veld content het volgende:
Because of its length, this field might not be editable
Deze pagina is de pagina met de meeste tekst erop, 26026 tekens om precies te zijn.
Het veld voor de content heeft als type text, wat in principe dus ruim voldoende moet zijn.
Als ik dat wijzig naar mediumtext, of longtext dan heeft dat geen resultaat.

Als ik de pagina direct in PHPMyAdmin bijwerk, dan werkt dat wel.

Wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen?

Wat extra info:
  • Apache/2.2.8 (Ubuntu)
  • MySQL 5.0.51a
  • PHPMyAdmin 3.2.0

[ Voor 6% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 08-10-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zit 't probleem niet in de max. query length ofzo? (Zomaar wilde gok)
Heb je overigens al eens gewoon gezocht op die melding? Wat concludeerde je daar uit?

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 08-10-2009 11:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
RobIII schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:57:
Zit 't probleem niet in de max. query length ofzo? (Zomaar wilde gok)
Heb je overigens al eens gewoon gezocht op die melding? Wat concludeerde je daar uit?
Max query length ga ik even uitzoeken...
Uiteraard heb ik al gezocht, helaas geen oplossingen gevonden. Wel mensen die 15 dollar boden aan diegene die de oplossing kon geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik de 1e hit lees, staat er dat die note er van oudsher is ivm het gebruik van GET parameters. Inmiddels is dat blijkbaar beter in PHPMyAdmin (want je kon hem wijzigen), maar maak je dan niet dezelfde fout in jouw CMS?

Zo ja: zoekterm: idempotentie en het verschil tussen GET en POST.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ik heb het gevonden! In de content zat een '. Daardoor ontstond een SQL syntax error.
De melding "Because of its length, this field might not be editable" staat er nog steeds. Hierdoor zocht ik de fout in de database inrichting i.p.v. in de mysql_query.

Alles werkt weer naar behoren :)

[ Voor 4% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 08-10-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee het werkt niet naar behoren.

Je moet ()*&%$^$@ tijdens development met een dergelijke error om je oren geslagen worden.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Dat, en het feit dat je je dan eens héél gauw moet gaan verdiepen in escaping en SQL injection :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
RobIII schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:55:
^^ Dat, en het feit dat je je dan eens héél gauw moet gaan verdiepen in escaping en SQL injection :X
Ik heb eigenlijk altijd mysql_real_escape_string bij mijn site gebruikt, behalve in het CMS. Nu inderdaad maar even aanpassen :)
Pagina: 1