Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

je eigen uitzending streamen op je website ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik had een vraag ik hoop dat ik er een antwoord op kan krijgen ik wil graag tv streamen op mijn website wat ik zelf uitzend via dvb viewer.
Ik heb gehoord dat vlc player daar heel goed in is maar ik heb alles geprobeerd maar het lukt mij niet misschien dat er mensen zijn die daar meer over weten.
Alvast bedank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Ook al draait het onder Windows, Windows Clients is bedoeld voor Windows als OS. Ik verplaats je topic dus even naar Client Software Algemeen. Maar ook daar kunnen we niet zomaar jelpen: je zegt alles al te hebben geprobeerd, dan blijft er per definitie niets over en kan het niet. Ik neem aan dat je heel www.videolan.org/vlc/streaming.html al hebt gelezen. Geef dus even aan wat je precies hebt gedaan met VLC. Anders kunnen we je moeilijk helpen :)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 08-10-2009 12:33 . Reden: Fout forumID genoemd :o ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de code ingevoegd in mijn website maar ik kom er gewoon niet uit ik heb jw flv player geprobeert ik kom er niet uit mijn vraag was of er andere programas zijn met beschrijving die ik kan gebruiken

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welke code? Wat heb je geprobeerd? Enz.

Wat F_J_K zegt: geef duidelijk aan welke programma's je gebruikt, welke instellingen/codes gebruikt, enz, kortom duidelijk en precies. Op deze manier kan niemand je helpen.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een skystar hd 2 dvb s2 tv kaart waar ik uitzendingen kan kijken via dvbdream maar ik wil het graag op mijn website uitzenden dat iedereen kan ken kijken.
ok ik heb een skystar hd 2 dvb s2 tv kaart waar ik uitzendingen kan kijken via dvbdream maar ik wil het graag op mijn website uitzenden dat iedereen kan ken kijken.
dus ik wil graag streamen naar mijn eigen website.

wat ik heb geprobeerd:
ik heb vlc geprobeerd om op mijn site te zetten maar niet geluk ik heb op de site ook gelezen.
ik heb ook longtail jw player geprobeerd alles wat op het site staat in mijn index.html swf bestanden maar het lukt me nog niet dit is de site http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/.
dus ik kom er gewoon niet uit ik wil graag mijn dvbdream uitzenden op mijn eigen website.

ik hoop genoeg info heb gegeven en dat er 1 mooie progama is wat ik kan gebruiken alvast bedankt

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
port forwarding goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
yep alles staat perfect ik heb special router die gaat otomaties

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je hebt helaas alleen geen error-correcting modem.

Wat lukt er dan nou precies niet? Snap je uberhaupt wel wat je aan het doen bent? Waar loop je vast?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit gaat op deze manier niet werken astra. Alles gaat niet automatisch, misschien doel je op UPnP maar het is iedereen onduidelijk of dat zo is en of dat wel de juiste methode is voor wat je hebt ingesteld in je streaming-server.

Voor zover ik op de site zie is Longtail geen streaming server, maar "enkel" een client die in de browser draait. En dus is er nog steeds een server nodig, zoals VLC. Waar loop je nu precies vast in VLC, wat lukt er precies niet? <== waar loop je bijvoorbeeld precies vast in http://wiki.videolan.org/...ming_HowTo/Easy_Streaming

offtopic:
Denk je wel even aan copyright op de TV? Ik neem aan dat je het alleen voor jezelf wilt streamen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 16:19
Is dit uberhaupt wel legaal tv beelden streamen naar het web?
Digitale uitzendingen zitten niet voor niks achter een decoder toch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voetbalsite en ik heb op mijn decoder gratis kanaalen die eufa voetbal uitzendt en dat wil ik gaan streamen. dat is niet iligaal bijv als ik eredivisie live of film 1.1 kanaal stream dan wordt het iligaal want die wort per mnd betaald aan omkosten

ok waar kom ik niet uit bijv die site http://wiki.videolan.org/...ming_HowTo/Easy_Streaming
heb ik ook gekeken maar die is een oude versie vlc op de nieuwste gaat het anders want ik heb gekeken of ik de zelfde kon doen maar kwam niks tegen wat op die foto's stond.
ik wil gewoon streamen naar mijn website ik heb op dit moment niks ik wil hellemaal van het begin beginen als iemand een voorstel heeft wat ik graag af maak niet uit of het vlc of jw player of andere zijn alvast bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:36:
wat ik heb geprobeerd:
ik heb vlc geprobeerd om op mijn site te zetten maar niet geluk ik heb op de site ook gelezen.
Ja oke, dat was wel duidelijk :) Dat het niet lukt weten we wel..
Maar wat heb je nou exact gedaan dan. Welke handleiding volg je dan?
Weet je zeker dat wat jij wilt ook echt kan met die software?
Maar waar exact loop je dan vast.
Wees eens concreet.

edit: oke, de handleiding (die link) heb je nu hier gepost..
Maar wees nou eens concreet.
ik heb ook longtail jw player geprobeerd alles wat op het site staat in mijn index.html swf bestanden maar het lukt me nog niet dit is de site http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/.
Die player is om flv bestanden af te kunnen spelen.
Heb je wel flv bestanden dan? Volgens mij niet. flv (flash video) is heel wat anders dan een mpeg2 stream die je via een dvb protocol op je computer binnenhaalt.

dus of.. je weet niet helemaal wat je nou precies aan het doen bent.
Of je laat nog erg veel informatie weg.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 08-10-2009 15:47 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke ten eerste heb je een encoder nodig, bijvoorbeeld VLC of Windows Media Encoder of Flash media encoder als je flash wilt gebruiken. Dan is het mogelijk die zo in te stellen dat kijkers rechtstreeks connecten op die encoder doormiddel van bijvoorbeeld mms://jouexterneip:poort. Daarvoor zul je een portforwarding nodig hebben in je router.

Echter als je dat wilt doen heb je wel een enorme upload snelheid nodig en ik denk niet dat je dat beseft. Elke kijker vraagt op die manier namelijk de stream apart op van jou stream machine. Bij een 300 kb/s stream kunnen er dan maximaal 6 mensen kijken tegelijk (bij een 2Mbit upload). Oplossingen daarvoor zijn dan weer streamservers die je stream als het ware forwarden naar de kijkers maar dat is niet goedkoop omdat die dan een enorme hoeveelheid bandbreedte zullen slurpen als je een behoorlijk aantal kijkers hebt.

Wat eventueel wel kan is gebruik maken van een P2P streaming oplossing zoals bijvoorbeeld SopCast en TVU. Dan helpt iedereen mee met het verspreiden en kun je met een 2Mbit upload makkelijk 10.000+ mensen laten kijken zonder gebruik van dure servers.

Maar even los hoe je het technisch doet is hetgeen je wilt gewoon illegaal. Europa League wedstrijden van "gratis" televisie kanalen (zoals RTL 7) via internet verspreiden is namelijke wel degelijk illegaal. Het is dus echt niet zo dat het alleen illegaal is als je eredivisielive of Sport1/Film1 gaat streamen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:43:
ik heb voetbalsite en ik heb op mijn decoder gratis kanaalen die eufa voetbal uitzendt en dat wil ik gaan streamen. dat is niet iligaal bijv als ik eredivisie live of film 1.1 kanaal stream dan wordt het iligaal want die wort per mnd betaald aan omkosten
Jij bent geen zendgemachtigde, je hebt geen heruitzendrechten, maar wel een hoop problemen straks als je het aan de praat krijgt.
Het gaat er niet om of iets door jou betaald wordt ja of nee - want de RTL7 uitzending die jij als 'gratis' ziet worden wel degelijk betaald en zijn auteursrechtelijk beschermd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alt-92 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:44:
Jij bent geen zendgemachtigde, je hebt geen heruitzendrechten, maar wel een hoop problemen straks als je het aan de praat krijgt.
Het gaat er niet om of iets door jou betaald wordt ja of nee - want de RTL7 uitzending die jij als 'gratis' ziet worden wel degelijk betaald en zijn auteursrechtelijk beschermd.
Wat denk je van de bandbreedte die benodigd is voor streaming video? Dat ligt ook een stuk hoger dan alleen audio streamen.

De JW Player (LongTail) is slechts een (flash-based) client om filmpjes af te spelen op je website, daarmee zul je dus niet kunnen streamen náár het internet.
Pagina: 1