• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:17
Mijn 9800GT heeft nogal wat problemen, als ik mijn computer van plaats verwissel. De computer boot gewoon, hoor Windows start geluidje, maar krijg geen beeld en van mijn 9800GT en moet soms heel vaak opnieuw opstarten om beeld te krijgen.
Als ik eenmaal beeld heb gekregen, werkt het ook zo lang tot ik de computer weer ergens anders neer zet. Dus ik kan de computer afsluiten, en weer opnieuw opstarten en ik heb meteen beeld, zolang ik de computer niet verplaats.
Maar nu krijg ik alweer geen beeld, en wou het eindelijk ook eens graag repareren. De onboard GPU (HD3300) doet het wel zonder problemen.

Specs :
AMD Phenom X4 940
Asus M3A78-T
4GB Kingston
2x320GB RAID 0
Coolermaster M620
CM690
XFX 9800GT XXX
Windows 7 x64
Driver : 190.xx

Heb zelf al op Google gekeken, maar had niks relevants gevonden.
Search hier gedaan, geen resultaat
Kabels nagekeken
Kaart zit er goed in

Edit: Heb even verder getest, het lijkt of het nogal lang duurt totdat mijn systeem in de POST gaat.

Edit2: Heb kast open gemaakt, kaart minimaal afgestoft, en weer dicht gedaan en het werkt weer!

[ Voor 9% gewijzigd door Tankbuster op 08-10-2009 17:20 ]

• Tankbuster
Kickje;

Heb het probleem weer, zit nu op mijn IGP.

Als ik op de start knop druk, duurt het nog ongeveer 10 seconden tot ik beeld krijg op mijn IGP. Ik vermoed dat de POST probeert de 9800GT te starten of iets anders met de drivers van de 9800GT.

Normaal zie ik al eerste de videodriver als ik mijn computer opstart, en daarna de rest de van POST.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zit de kaart wel goed in het pci-e slot? zit er soms stof tussen waardoor hij geen goedcontact maakt?
is niet de eerste keer dat door transport kaarten wat verschuiven in het slot en daardoor geen goed contact meer maken.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Tankbuster
Ik zal wel voor de zekerheid nog een keer nakijken.

Ik weet niet of dit relevant is, maar als ik soms de stroom eraf haal, en later weer eraan, gaat de videokaart ook niet aan tijdens de eerste paar opstarters

EDIT: Heb nagekeken, werkt nog steeds niet.

Als ik de beeldscherm op de 9800GT aansluit , en dan opstart, en dan op de IGP aansluit krijg ik daarvan ook geen beeld. Ik neem aan, dat de BIOS denkt dat de 9800GT wel beeld uitzendt en daarom de IGP uitlaat.

Vanavond zal ik de 9800GT grondig onder de loep nemen. ( Moet nu gaan werken )

Alvast bedankt tenminste voor het reageren!

[ Voor 48% gewijzigd door Tankbuster op 28-11-2009 11:25 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je het op beide dvi aansluitingen va nde kaart getest? hoe sluit je hem aan? vga kabel of dvi? zijn de pinnen in de kabel wel ok? test anders eens met een andere kabel..

de 9800gt heeft zijn voedingskabel er wel in zitten?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Tankbuster
DVI kabel, beide aansluitingen geprobeerd , met andere kabel getest , en de huidige kabel is in orde aangezien die op de IGP wel doet.

Voedingskabel zit er wel goed in, maar zal vanavond de kaart goed nakijken.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 23:46

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Heb je toevallig misschien een ander PCI-e x16 slot op je mobo zitten? Probeer de kaart daar eens in.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Tankbuster
Ik heb nog 2 andere PCI-e X16 sloten op mijn mobo, maar had gelezen dat het andere sloten zijn. Dus die alleen voor Crossfire/SLI er zijn.

Hier nog een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/asus_790gx_550.jpg

Overigens kan ik nog iets vermelden, als ik mijn computer start, heb ik 2 lampjes die normaal branden onder mijn startknop, een rooie voor HDD-activiteit en een blauwe dat de computer aan het booten is.

Als mijn 9800GT het weer eens niet doet, brand het lampje de eerste 10-20 seconden niet

[ Voor 38% gewijzigd door Tankbuster op 28-11-2009 19:14 ]

• Tankbuster
Heb de 9800GT in een andere PCI-e slot gestopt, en werkt nu weer. Zou misschien de PCI-e slot die ik normaal gebruik langzaam kapot zijn gegaan?
Pagina: 1