MAC 'n PC Software

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

• jipstar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
hallo,
het lot tart me... ik was net serieus aan het overwegen om misschien maar eens over te stappen op de Mac, de MacBook Pro 13inch... crashed vandaag mijn labtop..
Op veel vlakken ben ik al overtuigd om naar de Mac over te stappen, maar ik vrees dat ik nog heel veel geld kwijt ga raken aan speciale Mac Software.
Twee belangrijke programma voor mij nu zijn Adobe Premiere en Dreamweaver. Die heb ik al voor de pc, maar moet ik dan nu nieuwe gaan aanschaffen voor de Mac?
Laat staan dat er veel software voor de pc te downloaden is, maar is deze dan ook op de Mac te draaien?
Neem bijvoorbeeld ook een programma als Wavelab?

Kortom: wie kan mij hier meer over vertellen?
mijn dank is groot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt dmv bootcamp toch gewoon Windows op je Mac draaien. Dan ben je van de issue af dat je op zoek moet gaan naar nieuwe programma's (maar zit je wel dat je continu moet wisselen van OS).

En je zou voor premiere en dreamweaver een nieuwe licentie moeten kopen waarschijnlijk, omdat het toch andere versies zijn (tenzij er expliciet staat dat je ze op beide platforms kunt gebruiken).

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 12:28

DeluxZ

Livin' the good life

Je kan je licentie om laten zetten van een Windows versie naar de Mac versie. Hoe het precies werkt weet ik niet maar het kan wel :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
dreamweaver draait zo te zien onder Wine, premiere niet, dus daar zou je een andere oplossing voor moeten zien te vinden. En anders kun je idd nog bootcamp draaien.

Verwijderd

Misschien overbodig maar er zijn ook zat opensource programma's die je kan gebruiken op een mac. Maar waarom een mac. Heb je ook al eens overwogen op Linux over te stappen? Binnen Linux (Ubuntu) is zowat alles gratis. En je kan er ook windows apps op draaien wanneer blijkt dat je linux programma niet aan je wensen voldoet.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Naast Bootcamp kun je ook naar Parallels kijken. Hiermee kun je Windows (programma's) direct op een Mac-desktop draaien.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
Gewoon zelf uitzoeken of even in de Apple fora kijken naar ervaringen van andere overstappers. Het is niet zo moeilijk om even met Adobe contact op te nemen en te kijken welke software je wel of juist niet zou mee kunnen nemen.

Dit heeft ook niets met CSL te maken en gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.