Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21
Via oa. Dealextreme.com zijn superplatte printjes te krijgen, met een chipje erop, die je tussen de sim en de telefoon moet steken, hiermee is dan de simlock te omzeilen, zonder dat het toestel aangepast moet worden.
Op het toestel is wel gewoon de juiste provider te zien. Ik vroeg mij af wat zo'n chip nu precies doet, waardoor het toestel de sim ineens wel accepteert.

Zou het verder mogelijk zijn dat de chip een soort backdoor aan boord heeft, waardoor het toestel bijvoorbeeld op iemands kosten naar een of ander Chinees nummer gaat bellen?

De dingen zijn veel goedkoper dan welke unlock service dan ook.

Voor een voorbeeld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12777

Of het legaal is, is hiermee ook een ander verhaal; normaal kan een provider aan het toestel zien of ie unlocked is, omdat er met de software is geknoeid. Hier lijkt dat dus niet op te gaan, want als de chip wordt verwijderd, is het toestel weer normaal.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb een vermoeden dat die unlock SIM's iets vertellen aan de telefoon, waardoor de telefoon de SIM accepteert. Het zou mogelijk kunnen zijn dat die 'SIM' een MNC-MCC heeft van 000-000. SIM kaarten met die code worden namelijk door alle toestellen geaccepteerd.

Verder kan ik mijzelf niets bedenken.... Maar wel interessant... Ik ben benieuwd

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
even posten want dit volg ik graag.
heb er ook eens 1 gekocht bij DX, daar zat software bij en hij zou programmable moeten zijn.
heb het niet nodig gehad of kunnen/willen testen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Via samenkopen is ook zoiets te koop: http://samenkopen.net/action/785324

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal replies zijn getrashed. Post ontopic of post gewoon niet. De TR-knop vind je linksbovenaan het topic.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Beetje vaag dat samenkopen, die kaart is er in vele soorten (voor elk merk 1 lijkt het) en erg duur.
Ik zou dan toch zo'n DX dingetje kopen, OK lang wachten, maar wel goedkoop en die claimen dat het voor alles is.
(moet m toch eens testen :D, even zoeken naar een phone met lock anders dan T-Mobile, dan ga ik eens kijken.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Aangezien dit voor alle toestellen is en eigenlijk een soort van 'accessoire' is,

Move --> Accessoires & GPS Navigatie

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 20:14
Volgens mij is die van samenkopen ook voor alles. Bovendien zijn de Rebelsimcards te updaten, dus daar kun je (denk ik) veel langer mee doen (qua ondersteuning). Maar heb je met dit soort kaartjes ook volledige 3G bereik etc.? Geen verlies van bereik o.i.d.?

[ Voor 23% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-10-2009 20:45 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21
Zelf heb ik een tijdje terug deze besteld:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12167 Kosten: €2,65 :+

Ik heb namelijk een zakelijk abbo, en een backup prepaid toestelletje.
Mijn zakelijk toestel gaat er een paar dagen uit wegens rom update, dus daarom wilde ik het prepaid toestel proberen te gebruiken.
Het toestel: Sony Ericsson j132 met telfort simlock
De sim is van Vodafone.

Vanaf vandaag ben ik het serieus gaan gebruiken. Bellen en smssen werkt allemaal gewoon prima. In plaats van Telfort/KPN staat er nu keurig Vodafone in het display, dus het toestel zou dus moeten weten welke sim erin zit ... ? Ik hoefde de sim niet eens aan te passen, het paste precies.

Wbt bereik merk ik ook geen verschil eigenlijk.

Zodra de zakelijke phone klaar is, ga ik weer prepaid gebruiken op dat toestel, dus in mijn ogen is er niet veel aan de hand wbt legaliteit maar vooral voor de duurdere toestellen wordt dit wel een issue denk ik, zeker bij permanent gebruik.

Het eerste gevoel wat ik had toen ik zag dat het echt werkte was: Hier zit handel in! Software unlock van de j132 kostte 15 a 20 euro (meer dus dan de consumentenprijs van het toestel, 15 euro waar zelfs beltegoed in zat). Zolang je qua kosten maar onder de prijs van software unlock gaat zitten.

Ik snap dus heel goed dat er her en der handelaartjes opduiken. Maar dat geldt voor zo veel artikelen bij DealExtreme... :P

Voor die 2,65 zou ik niet moeilijk gaan doen met upgraden, zeker als die rebelcards 12 euro moeten kosten blijkbaar. Over een jaar is dit "lek" weer gedicht in simlockland, en heb je niks meer aan de rebelcard...

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 08-10-2009 21:40 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1