• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:33
Ik heb vandaag wat nieuw geheugen gekocht, maar ik zit nu te twijfelen of ik het wel goed gedaan heb.
In mijn PC zit nu 2x2Gb Gorsair DDR3 XMS3 1333Mhz en het geheugen wat ik gekocht heb is ook een 2gb 1333Mhz DDR3 reep van Corsair, maar dan Value geheugen?

Punt is... ze zien er anders uit.. Wat is het verschil? En kan ik niet beter precies hetzelfde geheugen gebruiken?

Ik heb voor de zekerheid maar het value geheugen in de verpakking gelaten zodat ik het nog kan wisselen.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/app5028031254991779.jpg

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:14
Het verschil zal waarschijnlijk zijn dat de XMS op lagere timings draaien. Als je die value er bij zet en die trager is, moet alles op die tragere snelheid draaien. Wat ik me trouwens afvraag, waarom heb je 1x2GB erbij gekocht? Je draait nu Dual Channel. Als je er 1 reep bij zet ga je naar single channel. Misschien is het beter om er 2x1GB bij te zetten. Dan behoud je Dual Channel en wekt het allemaal net iets sneller.

Addicted to silent computing

• Dennis013
Crahsystor schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:51:
Het verschil zal waarschijnlijk zijn dat de XMS op lagere timings draaien. Als je die value er bij zet en die trager is, moet alles op die tragere snelheid draaien. Wat ik me trouwens afvraag, waarom heb je 1x2GB erbij gekocht? Je draait nu Dual Channel. Als je er 1 reep bij zet ga je naar single channel. Misschien is het beter om er 2x1GB bij te zetten. Dan behoud je Dual Channel en wekt het allemaal net iets sneller.
Ah dat wist ik dus niet. Ik ga het omwisselen naar 2x1Gb of 2x2... even kijken wat het kost, vriendelijk bedankt _/-\o_

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nee, want hij heeft een X58 set (P6T). Deze icm met een S1366 i7 kan gebruik maken van Triple Channel

• Crahsystor
Bolletje92 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:20:
Nee, want hij heeft een X58 set (P6T). Deze icm met een S1366 i7 kan gebruik maken van Triple Channel
Je hebt helemaal gelijk. Moet toch maar eens aanleren om ook sigs te lezen :9
Blijft nog wel het verhaal van de timings staan. FF kijken of die hetzelfde zijn en op het zelfde voltage kunnen.

• Dennis013
Bolletje92 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:20:
Dus... ik kan net zo goed dit geheugen behouden dan of toch maar 2x1 xms3 kopen? (die heb ik trouwens al besteld, dus ik kan het er ook allemaal instoppen??)
Crahsystor schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:42:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Moet toch maar eens aanleren om ook sigs te lezen :9
Blijft nog wel het verhaal van de timings staan. FF kijken of die hetzelfde zijn en op het zelfde voltage kunnen.
Hoe kom ik die timings te weten?

[ Voor 32% gewijzigd door Dennis013 op 09-10-2009 19:42 ]

• Crahsystor
ALS je value geheugen op hetzelfde voltage en op dezelfde timings kan lopen kun je het geheugen behouden.

De timings waar je geheugen op loopt kun je zien in je BIOS, of je zoekt de typenummers van je geheugen op op de site van Corsair en kijkt wat er daar voor informatie bij staat.
Verder over timings: lager is beter, maar het scheelt allemaal niet zoveel.

Nog ff voor je gekeken bij Corsair:
mogelijk is je XMS setje deze: http://www.corsair.com/_datasheets/TW3X4G1333C9.pdf
kijk of het typenummer bovenaan de pagina overeenkomt met dat op je geheugen.

Het value-geheugen kon ik niet zomaar terugvinden op de site, maar misschien dat het met de search en het typenummer wel lukt.

• Dennis013
Om even terug te komen op mijn vraag: hier heb ik een artikel gevonden waar staat een duidelijk uitleg staat over het verschil tussen value select en xms geheugen
http://www.techspot.com/r...sair_xms_vs_value_select/

Ik kan de timings niet vinden van het value geheugen, dus ik breng het terug en ga 2x1gb erbij halen.
Pagina: 1