Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VIRUS-VIRUT] Blijft terugkomen. Cubase dongle het probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas een aantal weken geleden het VIRUT virus opgelopen.
Ik heb windows XP SP3 op een schone schijf geinstalleerd en was dus van het virus af.

Ik maak gebruik van een originele versie van Cubase 4 en daarvoor heb je een usb dongle nodig (Licentie).

Mijn vraag is: Zou het mogelijk kunnen zijn dat deze dongle geinfecteerd is?

Sinds gisteren is het virus namelijk weer actief en de reader_s.exe was weer zichtbaar in mijn task manager.
Precies nadat ik mijn dongle voor Cubase installeerde.
EDIT: Dit is gewoon van de originele cubase cd overigens.

Ik kan niet bij de inhoud van deze dongle en kan hem dus ook niet "opschonen" o.i.d.

Wie heeft hier toevallig ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 11:23 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat bedoel je met "op een schone schijf geinstalleerd"? Is dit een 2e harddisk is de reeds besmette cd of een reinstall na een format of bedoel je nog iets anders?

Dongles zijn doorgaans read only en de kans op een geinfecteerde dongle lijkt mij vrij klein (hoewel niet onmogelijk). Kan het zijn dat VIRUT met andere geinstalleerde software is meegekomen? Heb je schone installatiebronnen gebruikt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Heb je nog andere AV scanners geprobeerd? Probeer anders eens een scanner, zoals MSE. Hij heeft de definitie om Virut te verwijderen, samen met een aantal variaties op Virut.

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy_NL op 12-10-2009 09:07 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat is er uit de scan met andere virusscanners gekomen? Ik ben wel benieuwd of en hoe je dit probleem hebt opgelost.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet achter hoe het virus zichzelf weer heeft weten te activeren, maar ik ben er nu vanaf.

Wederom alles geformatteerd. Gelukkig was mijn USB Steinberg licentie dongle (of hoe je het ook wilt noemen) niet geinfecteerd. Het leek me ook wel erg vergezocht aangezien het inderdaad read-only is. Het bizare was dat het virus precies op hetzelfde moment geactiveerd werd toen ik mijn dongle gebruikte. Blijkbaar toch toeval geweest.

Voor de rest al mijn .exe en .html bestanden verwijderd (die waren ook allemaal geinfecteerd met een iframe regel van 1px x 1px met een vage URL erin) op mijn USB schijf.

Lijkt me de veiligste manier om van dit virus af te komen.

Mocht ik het toch weer terugkrijgen ooit zal ik zeker bovengenoemde scan proberen.

Verwijderd

Hallo iedereen,

Is er een mogelijkheid om het virus: reader s te verwijderen zonder te formateren

Hele hoge nood, alvast bedankt

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
zie ook deze reactie:

iisschots in "hulp gevraagd bij verwijderen trojaans p..."

tnx voor de TR

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.