Automatische terugkoppeling iDEAL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb flink geGOOGLE'd en op dit forum gezocht, maar kan geen bevredigend antwoord vinden.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om nadat een klant de betaling heeft afgerond bij iDEAL, hem automatisch terug te laten komen op de site van de merchant?

Ik weet dat dit in het verleden voor veel webwinkeliers een groot probleem is (geweest?), maar ik kan me niet voorstellen dat hier nog geen concrete oplossing voor is. Ik kan hem echter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Documentatie al bekeken? Volgens mij staat er na de betaling gewoon een knop met "Terug naar winkel" en dan kom je terecht waar jij hebt aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Die oplossing zit standaard ingebakken in elke ideal oplossing hoor, pas een paar jaar.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Wel interessant dat het dan vaak nog steeds niet goed werkt bij de webshops die ik bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Hangt van de bank en soort service af. Bij ABN was het een jaar geleden nog een probleem bij de goedkoopste service.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
De optie om terug te gaan naar de shop is er vaak wel, het werkt alleen niet altijd zoals je verwacht. De idealafhandeling zit meestal in een ander domein en dan nog vaak in een ander venster. In het geval van een ander venster en domein zit je met de same origin policy en kun je niet meer verwijzen naar de aanroepende pagina met window.name en zo, dus wordt de callbackpagina van de shop in een nieuwe tab/venster getoond. Dan heb je dus opeens 2 vensters/tabs open van de shop.

Als de betaling in hetzelfde venster/tab plaatsvindt zijn er geen echte beperkingen hiervoor en zou de pagina voor de betaling gewoon een redirect moeten doen naar jouw pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ruim een kwartier met een aardige man van Currence aan de lijn gezeten. Jammer genoeg moest die me vertellen dat het nooit zal gebeuren dat de banken automatisch zullen redirecten naar een third party website. Dit is simpelweg niet toegestaan in het interbancaire protocol.

Jammer maar helaas, we zullen de consumenten dus moeten blijven opvoeden ;-)

Voor degene die het interesseert; de pas aangesloten Friesland Bank heeft het wel voor elkaar om een JS melding te genereren als de gebruiker de browser sluit met het kruisje. Dat is tenminste íéts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maar in feite zou het voor de verwerking niet heel erg moeten uitmaken. In het geval van de basic methodes moet iemand met de hand toch controleren of de betaling echt gedaan is en in het geval van de advanced methodes kun je van de bank callbacks ontvangen of betalingen geslaagd zijn (of deze zelf geautomatiseerd opvragen).

Vertrouw nooit op variabelen in je url in je callback url (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:07:
Voor degene die het interesseert; de pas aangesloten Friesland Bank heeft het wel voor elkaar om een JS melding te genereren als de gebruiker de browser sluit met het kruisje. Dat is tenminste íéts.
Irritant, dat is het. Onleave scripts zijn zo gruwelijk vervelend, het zou verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

MueR schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Irritant, dat is het. Onleave scripts zijn zo gruwelijk vervelend, het zou verboden moeten worden.
Maar in geval van een betaalsysteem wel handig om te voorkomen dat er is iets mis gaat met de betaling.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Daar heeft de bank gewoon systemen voor die niet afhankelijk zijn van de klant hoor. Het is niet noodzakelijk dat iemad teruggaat naar de winkel. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet overstandig is om toch wel naar de winkel te gaan, simpelweg om te kijken of de winkel alles wel goed doet, maar de bank heeft het systeem echt wel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rakkerzero schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:29:
[...]

Maar in geval van een betaalsysteem wel handig om te voorkomen dat er is iets mis gaat met de betaling.
Als jouw systeem afhankelijk is van deze callback heb je niet begrepen hoe je dit moet inbouwen eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Rakkerzero schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:29:
[...]

In de documentatie van IDeal van ING staat iig dat je zelf moet zorgen voor verificaties, gedurende en bepaalde tijdsperioden na het proces om te kijken of betalingen gelukt zijn of niet. Callback url is dan niet meer dan een 'service' om snel te kijken of een betaling gelukt is of niet.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1