Welk scherm is volgens jou het best?

Pagina: 1
Acties:

• kasper_vm
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03-2022
Hallo,

Ik zoek een extern scherm voor mijn 13 inch macbook en ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring in hebben of misschien zijn/haar expertise met mij wil delen?

Mijn budget ligt helaas maar tussen de 200 en 280 euro. Ik vrees dus dat ik bij een TN scherm moet blijven.
Ik game niet veel, wel kijk ik nu en dan een filmpje. Waar ik me voornamelijk mee bezig ben is webdesign en fotografie. Ik vind de kleuren en het contract/brightness heel belangrijk. Verder is het belangrijk dat de monitor een beetje past bij het ontwerp van de macbook.

Ik wil het liefst een scherm tussen de 22 en 24 inch. Kleiner of groter lijkt me onprettig.

De opties die ik tot nu toe heb bekeken zijn:

Samsung P2310 (deze gaat helaas wel heel lelijk samen met de mac, maar krijgt wel veel goeie reviews)
Dell SX 2210 (een beetje aan de kleine kant..en relatief duur, wel mooi strak design)
Dell SP 2309W (ziet er goed uit, hij schijnt echter veel bleeding te geven, en de voeding geeft geluid...)
HP 2309m (ziet er ook goed uit, alleen krijgt minder goeie reviews vanwege de kleuren)

Ik hoop dat er mensen zijn die bereid zijn me een beetje te helpen. Ik weet niet heel veel van monitoren en wil graag een goeie keus maken.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Deze al doorgelezen?
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Bekijk ook de productreviews op de frontpage en de diverse ervaringentopics hier op GoT.

Verder moet je met wat uitgebreidere eisen komen willen wij je kunnen helpen (en zodat het topic niet op slot gaat). Maar ik ben bang dat je met je budget erg krap zit.. in dat budget blijven er zoals je zegt maar een paar modellen over; ik denk dat deze over het algemeen allemaal ongeveer hetzelfde presteren. Rest alleen nog wat je mooi vind ;)

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
wil je perse een nieuw scherm?

Kijk anders eens bij de bekende tweedehands sites of vraag en aanbod @ t.net.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.