• bazekiller
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-06-2013
hoi,

mijn vraag is of ik een socket kan verwijderen omdat er 2 pinnetjes zijn afgebroken .

gaat om een socket 775 en ik zou hem graag willen vervangen met een nieuwe socket 775 weet alleen niet of dat mogelijk is en of ik een losse socket zou kunnen kopen

ik hoor van jullie?

greetz Baze

Verwijderd

Als ik het mij goed voor de geest haal zitten de pinnetjes in het geval van Intel op het moederbord. Als dit het geval is is het vrijwel onmogelijk om er een nieuw socket op te zetten.

Als het moederbord nog garantie heeft kun je het proberen, anders wordt het wellicht dokken voor een reparatie.

• bazekiller
zit geen garantie meer op

dus kan beter voor een nieuwe moederbord gaan kijken

ik dacht hij is wel te verwijderen want ziet er zo uit dat het redelijk makkelijk verwijderbaar is

als ik dan tog een nieuwe gaat halen ga ik iig proberen de socket te verwijderen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het socket vervangen is onmogelijk, tenzij je beschikt over de juiste soldeerapparatuur om alle pinnetjes los te solderen.
Ik zou dus gewoon een nieuwe kopen.

• bazekiller
bij dit socket zitten de pinnetjes in een kunststof gedeelte en ik zie aan het moederbord niet zoveel solderingen

maar ik ga wel voor een nieuwe

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al die dingen zitten natuurlijk wel op het mobo gesoldeerd (anders zouden die pinnen geen nu hebben als ze nergens mee verbonden zijn).

• bazekiller
je heb gelijk zat net te kijken is onbegonnen werk
Pagina: 1