M3U Playlist maken met rechtsklik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-06 22:44
Ik zoek een manier om in je rechtsklik menu bij MP3 bestanden de mogelijkheid te maken waarmee je in 1x een M3U lijst kan maken in de map van de MP3'tjes.

Dit zou moeten kunnen door middel van een dos scriptje en een register bestand, alleen kom ik er niet helemaal uit...

Is er iemand die weet hoe je zoiets doet?
Porten naar andere muziek-extensies lukt me vervolgens zelf wel.

P.S. Voor de koppeling in het rechtsklik menu wil ik graag Maak M3U Playlist als naam en als uitvoer bestand 00-Playlist.m3u. Werk trouwens op Vista 64 Bit SP2 NL.

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door hello123456 op 07-10-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gewoon bestanden selecteren, rechter muisknop, play in mediaplayer en vervolgens de afspeellijst opslaan als m3u bestand?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 10:47

Korakal

Up up up!

Toevoegen kun je idd ofwel via het register doen (keys handmatig toevoegen) ofwel dmv tooltjes (bijv http://www.lopesoft.com/en/fmtools/info.html of [google=context menu windows explorer]

Het commando dat je moet toevoegen is cmd.exe /c dir /o/b "%1\*.mp3" > "%1\00-Playlist.m3u
(gevonden op http://members.casema.nl/mogro/eac_app_d.htm via [google=create m3u explorer])

Volgens mij niet heel moeilijk om te vinden, ik had er nog geen 5 minuten voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
Ik heb gezocht maar kwam niet veel verder dan een 3rd party program. Ik ga het proberen ;)