Acer Aspire m3640 Problemen

Pagina: 1
Acties:

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb een probleem met een:
Acer aspire M3640 die niet meer wil opstarten. Het scherm blijft op zwart en de PC geeft piepjes. Het is een Constante piep met tussen posen van ongeveer 0.5 sec die blijft luiden zolang de PC aanstaat.

Wat heb ik geprobeerd:

Geheugen:
Het geheugen vervangen, 1 reepje geprobeerd , mijn eigen geheugen gebruikt, verschillende slots geprobeerd.

Videokaart:

De AGP videokaart verwijderd en geprobeerd beeld te krijgen via de onboard video. Ook is er een andere AGP videokaart aangesloten maar tevens geen beeld.

Toetsenbord:

Verschillende toetsenborden gebruikt , PS2 , USB maar nog steeds dezelfde piepjes.

Muis:

Andere muis geprobeerd, PS2 , USB maar nog steeds dezelfde piepjes.

Hardeschijf:

Er zitten 2 hardeschijven van 500GB in, geprobeerd te starten met 1 schijf lukt niet. Starten met de andere schijf lukt ook niet. De piep blijft nog steeds bestaan.

Beeldscherm:

Verschillende beeldschermen gebruikt, aangesloten via VGA / DVI of HDMI. Het probleem blijft nog steeds bestaan

Verdere info:
Er zijn geen PCI apparaten aangesloten en alleen de Voedings kabel, VGA kabel , Muis , Toetsenbord zijn aangesloten.

De Dvd speler gaat ook gewoon open en dicht :)

Heb ook de Bios piepjes opgezocht maar vind geen één die antwoord op mijn probleem geeft.

Ben nu ten einde raad wie kan mij verder helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door souljah1h op 07-10-2009 23:01 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
2GB aan hersenmassa.. Dat is niet bijster veel ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:50:
[...]

offtopic:
2GB aan hersenmassa.. Dat is niet bijster veel ;)
offtopic:
elk mens heeft 4 Gig aanboord tegenwoordig, ik weet het. Oud model he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 07-10-2009 23:11 ]

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Zal nu even een andere voeding erin hangen. Kijken of dat het verschil maakt :)

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Andere voeding aangesloten en hij start zowaar op, geen beeld maar hij start "krachtiger op" ( Fans draaien harder en de piep is weg )

Kwam ik erachter dat ik de P4 stekker was vergeten ( Gele / Zwarte draad naast de CPU , 4 Pins) Doe ik die erin gaat hij weer piepen en het probleem is terug bij af.

Mijn ATX stekker is 20 pins maar er kan een 24 pins op kan dit het probleem veroorzaken? CMOS is ook verwijderd en weer terug geplaatst na 30 min

Iemand die weet wat ik nog voor stappen kan ondernemen?

Denk zelf dat het aan de CPU ( Of MOBO ) ligt maar kan dit niet testen :/

[ Voor 23% gewijzigd door souljah1h op 08-10-2009 15:20 ]