[New York] Shoppen in New york - PC onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Ga 19okt voor een weekje in de vakantie naar New york met ouders en wil eigenlijk eens rondkijken naar de pc hardware prijzen in new york. namelijk nog op zoek naar een cpu / videokaart en dergelijke, dollarkoers op dit moment is vrij gunstig dus denk eigenlijk wel wat te kunnen besparen.

Alleen ik heb wat moeite om een degelijke winkel te vinden, de apple store op 5th avenue ga ik ook zeker langs, maar daar ga ik mijn onderdelen niet vinden. nou zullen hier vast wel een of meerdere tweakers zijn die in new york gewinkeld hebben en wellicht een goede / degelijke pc boer, met pc onderdelen tegen gekomen zijn.

zie door de bomen het bos niet meer, simpele google keywords komen allemaal uit op prut sites en IT bedrijfjes.

Heb tot nu toe Best buy gevonden, wat volgens mij de grootste retailer van de wereld is, en op de website is een gelimiteerd aanbod te zien, dus daar zal je vast wel wat vinden, maar meer dan dit heb ik nog niet kunnen vinden.

//edit zie nu dat best buy bijna alles 'online only' heeft, dus waarschijnlijk vind je weinig components...

[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 07-10-2009 22:32 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Vergeet niet dat wanneer je 'gepakt' wordt door de douane er nog een flinke toeslag op kan komen, eventueel inclusief BTW.

• thijszor
alex3305 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:56:
Vergeet niet dat wanneer je 'gepakt' wordt door de douane er nog een flinke toeslag op kan komen, eventueel inclusief BTW.
ben ik me van bewust, niks staat vast uiteraard maar zelfs met btw + invoerkosten verwacht ik goedkoper uit te zijn dan in nederland. :) uiteraard ben ik een brave burger en loop meteen naar het 'ik wil wat aangeven' gebeuren!

Verwijderd

Mijn ervaring een paar jaar terug is dat als je gericht naar iets kijkt, en laat blijken bezorgd te zijn over garantie en de niet heel erg veel goedkopere prijs, dat ze een eind mee willen gaan. In mijn geval een digitale spiegelreflex. Ook als wilde de winkel 25% goedkoper bieden dan hier, heb ik het niet gedaan. Het risico met garantie vond ik té groot.

Kleinere dingen of die niet kapot kunnen, prima :)

Overigens is mijn ervaring met de douane dat als je dingen niet in verpakking + bon of in grote getalen vervoerd (dus voor eigen gebruik) dat er weinig controle op is (altijd laptop mee, camera, luxe foon, dure pakken). Ik ben in de afgelopen 8 jaar behoorlijk reizen (incl. US, CA, Dubai, Moscow) één keer doorzocht: in de UK, easyjet central komende uit Turkije nadat iemand vroeg of ik rookte en een te lang antwoord gaf :P En ook dat was koffer open zonder veel intensieve checks).

Verwijderd

Goedkoopste zijn net als hier webshops. Check bizrate.com voor een pricewatch. Laten bezorgen bij je hotel zou ik zeggen.
Anders kun je nog J&R en Circuit City proberen, dat zijn grote fysieke winkels met veel hard- en software.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Echter is Circuit City al eventjes keihard failliet, helaas.

• thijszor
Thanks voor de reply's, als je een doa hebt zal je inderdaad heel flink balen, kans is behoorlijk klein, maar als het gebeurt dan zal garantie wat lastig worden inderdaad.

Douane lijkt mij ook wel mee vallen, heb niet bijzonder veel vluchten gehad, maar nog nooit gecontroleerd oid inderdaad.

Idee van het laten bezorgen naar je hotel, appartement in dit geval is een optie inderdaad.
Ben alleen bang, stel dat er toch onverhoopt iets fout gaat, en het word later bezorgd. Er is bij het appartement gewoon een balie en dergelijke aanwezig, maar wie zegt dat ze je het nasturen, en dan zit je weer met de invoerkosten en btw en dergelijke.

Moet me er dus duidelijk nog wat meer in verdiepen, al lijkt laten bezorgen naar je appartement wel een goede oplossing, maar is tevens weer onzekerheid :)

Verwijderd

Tja, je kan natuurlijk al ook bestellen voordat je weggaat, dan geef je het iets meer tijd. Verder heb je daar in Nederland rembours voor, wellicht kun je daar ook gewoon betalen bij afgifte, als je niet in je hotel bent evt bij de postoffice of UPS/Fedex.

Bij Best Buy hebben ze trouwens echt wel wat componenten liggen, hoewel ik altijd gelijk naar J&R loop.

Verwijderd

Je ging het toch invoeren, dus die kosten heb je sowieso ;)

• thijszor
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:41:
Je ging het toch invoeren, dus die kosten heb je sowieso ;)
psst :+ , nee maar bedoel meer de kosten van verzending en dergelijke die er dan nog bovenop komen.
Zat ook al even op frys.com te kijken, newegg moet je allemaal verificatie procedures doorlopen, om adressen en dergelijke te controleren, noem maar op.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 13:10
Je mag tot 430 euro gratis invoeren, dus daar kun je wel wat leuke onderdelen voor kopen lijkt me. Dat zal niet echt een probleem vormen denk ik.

Hallo

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben vorig jaar in NY geweest en kan mij herinneren, dat er aan Broadway Av (nr. 298?) ergens achterin Morning Heights een grote zaak moet zitten. Ik ben er zelf niet geweest, maar er waren verschillende advertenties in de lokale media.

Daarnaast zat er vlakbij Brooklyn Bridge een Kijkshop-achtige winkel alleen voor computer- en camera spul, maar kan mij zo niet herinneren of die (voor amerikaanse begrippen) goedkoop was. Kleine toevoeging.. dit is volgens mij idd J&R.

Houd er wel rekening mee, dat als je meerdere artikelen meeneemt, dat je mogelijk Invoerrechten moet gaan betalen.. Voor vertrek moet je een soort groene kaart invullen en als je weggaat moet je aangeven of je iets exporteert. Zeker dingen waarvan je de bon kunt/moet laten zien kunnen nog eens belast worden en die rekening krijg je altijd achteraf per post...

Meld je niets aan bij export/vervoer van aankopen en wordt e.e.a. toch als zodanig door douane geclassificeerd, dan heb je waarschijnlijk een probleem.

Niet om je bang te maken, maar kijk even goed na, wat de regels zijn en wees voorzichtig met het meenemen van grotere aantallen van dingen voor vrienden.
En wat betreft controles... Je bent Nederlander en Nederland staat in de VS nu eenmaal bekend als drugs-land. Ze hebben mijn totale bagage nagesnuffeld voor cocaine met testdoekjes, mijn laptop geopend, mijn DSLR nagekeken (lens eraf, geheugenvakje open), schoenen uit (is vrijwel standaard)... Ik heb een insulinepomp (soort 24/7 infuus) en werd zelfs verzocht dat ding lost te schroeven |:( Niet gedaan, maar toch... En bedenk, laptop moet standaard uit de tas in zo'n plastic bak door de rontgen.

Succes met je shoptour en veel plezier in NY!

[ Voor 19% gewijzigd door lotje1 op 08-10-2009 00:06 ]

• thijszor
mach2 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:49:
Je mag tot 430 euro gratis invoeren, dus daar kun je wel wat leuke onderdelen voor kopen lijkt me. Dat zal niet echt een probleem vormen denk ik.
Klopt, onder de 430 EU blijf ik inderdaad wel ;) al kan ik op de douane website nou niet vinden of, indien je dan onder die 430 blijft, door het 'ik heb wat aan te geven' gaat, of 'ik heb niks aan te geven'. wss door het aan te geven, en bedoelen ze dat op de site met 'formaliteiten invullen' oid.

Bedankt voor de tips lotje1, ben zeker nog niet klaar met mijn zoektocht. ik ben er van 19okt tot 25okt ( vliegdata that is ) , indien ik kies voor bezorging van een of ander bedrijf, of wat dan ook bel ik eerst het apartment eens of ze dit zoiezo accepteren, en bestel het dan gewoon van te voren :)

• lotje1
lol.. je bent er net een week te laat... Ik ken iemand die er 15 oktober een mini-concert geeft in de Rockwood Music Hall aan de Allen Street 198.. leuk bruin cafe, dat heel vaak live-muziek heeft, dus beslist de moeite waard! Allen Street is in SE, geloof dat dat deel greenwich is..

Ik neem trouwens maar aan, dat je al online geregistreerd hebt ivm de papieren? (visa en het groene kaartje voor in/uit-voer en aangeven van zaken)

• thijszor
lotje1 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:11:
lol.. je bent er net een week te laat... Ik ken iemand die er 15 oktober een mini-concert geeft in de Rockwood Music Hall aan de Allen Street 198.. leuk bruin cafe, dat heel vaak live-muziek heeft, dus beslist de moeite waard! Allen Street is in SE, geloof dat dat deel greenwich is..

Ik neem trouwens maar aan, dat je al online geregistreerd hebt ivm de papieren? (visa en het groene kaartje voor in/uit-voer en aangeven van zaken)
Wij zitten echt in central manhattan, times square. en heb nog nergens online geregistreerd, teminste, dat zijn zaken die mijn ouders aangaan. weet wel dat ze zich nog niet online hebben ingeschreven / ingechecked, zal aankomende dagen wel gebeuren! :)

• lotje1
inchecken is iets anders dan de registratie ivm visum/verblijf en de oude groene kaart. inchecken is voor de vlucht, die registratie is om de VS in te komen :)

heb even een website met info hierover opgezocht..
http://www.loket.amsterda...jq01Qnj4l5sJHl!1361627061

En jullie zijn er een week.. dan kan het uit om een weekkaart te kopen voor het openbaar vervoer. Kostte toen iets van 25-30 dollar voor de hele week en is waarschijnlijk wel te koop bij de tijdschriftenkiosk op het vliegveld.

[ Voor 20% gewijzigd door lotje1 op 08-10-2009 00:22 ]

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Je betaalt nog altijd de winkelprijs daar vs de webshop prijs hier. Hoewel de dollar op 2/3 staat van de euro ben je dus niet heel veel goedkoper uit en zal je inderdaad problemen kunnen krijgen met garantie. Voor apple spullen is NY dan wel interessant

En om even topic beetje te kapen. Zou in marokko ook goedkope electronica te koop zijn?
Ga daar namelijk ook diezelfde periode naar toe.

• lotje1
Marokko? geen idee..

en wat betreft VS.. 2e hands kan een optie zijn. Volgens mij zit je dan niet met de BTW/VAT?

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:44
thijszor schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:05:
[...]

Klopt, onder de 430 EU blijf ik inderdaad wel ;) al kan ik op de douane website nou niet vinden of, indien je dan onder die 430 blijft, door het 'ik heb wat aan te geven' gaat, of 'ik heb niks aan te geven'. wss door het aan te geven, en bedoelen ze dat op de site met 'formaliteiten invullen' oid.
Onder de 430 Euro moet je inderdaad geen invoerrechten meer betalen, maar nog steeds btw.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:30

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik weet niet of er een zaak van in NY is maar anders misschien radio shack?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Spooksel

Spooksel!

Op 5th Ave. zit volgens mij een COMP USA. Dik grote pc zaak! Ik heb daar in 2005 een wireless desktop set gekocht van Logitech... had wel een verloopblokje nodig voor de stekker, maar zelfs met die erbij was het zelfs nog altijd 50 euro goedkoper dan in .nl :) Ik gebruik die set nog steeds met veel plezier!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

@hierboven:

COMPUSA zit helaas niet meer in NY (was in mei 2008 al dichtgetimmerd) :-(

Ben net terug uit NY en moet eerlijk zeggen dat de verschillen met NL niet groot
zijn. Beste electronica is te vinden bij JR electronics of bij B&H. Bij Bestbuy zijn geen losse mobo's ed te vinden hooguit wat harddisks.
Heb bij BestBuy (kruising 62nd And Broadway ) wel een Elcheapo Toshiba satellite laptopje meegenomen omgerekend 247 euries 2gb intern 160gb hdd 15.6 inch scherm maar helaas slechts een celeron 900 proc.
Let wel dit is inmiddels 2 weken terug dus het kan zijn dat ze nu een andere notebook in de aanbieding hebben.

Oh en voor ik het vergeet: alle prijzen moet je met 9.79 % verhogen ivm met de salestax aldaar !!!

• thijszor
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:20:
@hierboven:

COMPUSA zit helaas niet meer in NY (was in mei 2008 al dichtgetimmerd) :-(

Ben net terug uit NY en moet eerlijk zeggen dat de verschillen met NL niet groot
zijn. Beste electronica is te vinden bij JR electronics of bij B&H. Bij Bestbuy zijn geen losse mobo's ed te vinden hooguit wat harddisks.
Heb bij BestBuy (kruising 62nd And Broadway ) wel een Elcheapo Toshiba satellite laptopje meegenomen omgerekend 247 euries 2gb intern 160gb hdd 15.6 inch scherm maar helaas slechts een celeron 900 proc.
Let wel dit is inmiddels 2 weken terug dus het kan zijn dat ze nu een andere notebook in de aanbieding hebben.

Oh en voor ik het vergeet: alle prijzen moet je met 9.79 % verhogen ivm met de salestax aldaar !!!
Als ik het hier zo lees word een winkel daar dus niet echt intressant.
Nagoed, ik moet dus echt tegen wat aanlopen wil ik daar wat kopen, als het dus intressant is.

Frys.com is nog steeds een redelijk alternatief, bestellen voor je weggaat, en dan zal het wel in de loop van de week bij het appartement komen. alsnog ben ik er wat huiverig voor, maargoed, ik ga nog wat onderzoek plegen :)

Verwijderd

Als je online besteld en je de mogelijkheid hebt om naar een lokaal adres te versturen is een winkel niet interresant inderdaad. Maar het risico dat het mis gaat is gewoon een reeel iets en ik raad het dan ook af.

Vaak wil men niet iets voor een ander aannemen/nazenden ivm verlies, diefstal en verantwoordelijkheid voor de goederen en de kosten die het verzenden naar europa met zich meebrengen enz. enz.

Het blijft natuurlijk wel leuk om te kijken in die winkels. Effe spelen met de nieuwe Zune HD player enzo.

Laat Datavision (www.datavis.com) trouwens links liggen! Wat een snertzaak is dat!
Pagina: 1