Wireless met kabel bridgen

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Op mijn laptop wil ik mijn wireless met kabel bridgen, nu kun je dit natuurlijk gewoon in windows instellen en klaar. Echter, wanneer ik dat doe heb ik totaal geen internet meer. Zodra ik mijn 2 netwerk kaarten met elkaar verbind via een brug is mijn IP voor mijn draadloze kaart 0.0.0.0. Hierdoor krijg ik totaal geen internet meer op mijn laptop, en dat is niet wat ik wil.

Wat ik wil is dat ik verbind met mijn draadloze netwerk, en dat ik dan gewoon internet en alles heb. Zodra ik dan een kabel inplug in mijn laptop waarbij een verbind gelegd wordt tussen mijn xbox en laptop dat de xbox een EIGEN ip toegewezen krijgt (of dat ik het statisch instel, dat maar niet zoveel uit).

Via ICS valt dit wel te realiseren, echter heb ik gelezen dat dit nogal traag kan werken etc. Daarnaast maakt de xbox dan (voor zover ik weet) gebruik van het IP wat mijn laptop heeft toegewezen gekregen van de router, dat is dus wat ik juist niet wil.

Hopelijk kan iemand mij hiermee opweg helpen, ik begrijp niet waarom mijn draadloze netwerkkaart het IP 0.0.0.0 krijgt wanneer ik de verbinding brug met mijn bekabelde netwerk kaart. Een statisch IP instellen voor mijn draadloze netwerk kaart werkt ook niet, en ben verder wel verbonden met mijn router.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij moet je de draadloze verbinding > Advanced settings > Allow other network users to connect through this computer's Internet connection het vinkje aanzetten.
Je LAN kaart krijgt dan IP 192.168.0.1. Zorg dus dat de wifi in een andere range zit (bv 192.168.1.X)
Dan kun je de Xbox instellen met een ip 192.168.0.X / Gateway + DNS = 192.168.0.1 en subnet gewoon default houden.
Volgens mij moet het dan werken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel