Powerline + WIFI tegelijk voor internet

Pagina: 1
Acties:

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 16:29
Tweakers,,,

Na lang zoeken ga ik dan toch maar jullie een vraag stellen.

Ik heb nu Ziggo internet van 50 mbit (en dat gaat nog sneller worden).
Nu verbind ik mijn PC op dit moment via powerline maar die verbinding haalt slechts 25 mbit uit de router.
Nu heb ik ook een WIFI kaart aangesloten op mijn PC en op dezelfde router die op zijn beurt ook ongeveer 25 mbit uit de router trekt.

mijn vraag:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn WIFI en Powerline verbindingen "bij elkaar opgeteld" worden door windows zodat ik met plusminus 50 mbit kan gaan downloaden?

Alvast bedankt,
Rick

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wil niet, dan zouden je router en besturingssysteem trunking over wireless en bekabeld moeten ondersteunen, en voor zover ik weet is er geen enkele router/switch/accesspoint die dat doet.

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 16:29
dus dit zou nooit gaan werken?
Heb je nog een ander idee om mijn snelheid op te schroeven behalve een kabel trekken?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Het enige wat ik kan bedenken, op het gebruiken van een kabel na, is investeren in een betere wireless-N router, wireless-N heeft meer bereik en een grotere doorvoersnelheid. Of je moet even gaan kijken of je die powerline adapters beter kan plaatsten. Dus geen stekkerdozen gebruiken en voor zover mogelijk in dezelfde stroomgroep blijven.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:39
Om een hoop gezoek en ergenis te besparen, leg gewoon een UTP kabel...

En gebruik dan goede UTP (niet van die dunne goedkope rommel) en een fatsoenlijke netwerkkaart in je PC.

En ja het maakt wel degelijk uit of je een goede intel kaart pakt of een realtek chipsetje...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....