Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Installatieprogramma's maken geen snelkoppelingen

Pagina: 1
Acties:

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 15:14
Ik heb het volgende:

Bij elk spel of applicatie wat ik installeer maakt het installatie programma geen snelkoppelingen meer aan. Heel soms maakt een applicatie nog wel snelkoppelingen aan, maar ik kan er geen touw aan vast knopen wanneer die het nou wel en niet doet. Nu zul je wel zeggen, dat moet je opgeven bij de installatie, maar dat meetal doe ik een express installatie en worden dat soort dingen altijd aangemaakt en laatste tijd controleer ik dit dus en dan staat het aan en gebeurd het niet. Is er laatst een update geweest die problemen geeft?

Wat ik draai: Vista 64 bit SP2 EN

Ik heb verschillende zoek opties gedaan op dit forum en google, maar dan krijg ik berichten van mensen die zelf een installatie gemaakt hebben waar het niet werkt als je geen Administrator zijn op het systeem. Dit ben ik wel.

Ik hoop dat dit voor iemand bekend is of mij een handje kan helpen met zoeken hiernaar...

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Yup, bekend probleem. Geen idee hoe je het oplost, ik negeer het :)
Ik denk trouwens niet dat je administrator bent, dat word je namelijk niet zomaar in Vista :) Je moet je ook afvragen of je dat wel noodzakelijk vind. Een programma hoort natuurlijk gewoon snelkoppelingen aan te maken of je nu administrator bent of niet. Volgens mij heeft het ermee te maken dat veel programma's zich niet netjes houden aan de regels die bij een installatie gelden (zoals niet naar een direct pad verwijzen maar netjes de systeem variabelen gebruiken)

[ Voor 53% gewijzigd door Dysmael op 07-10-2009 21:48 ]

• Beuker
Laat ik het zo zeggen: mijn account zit in de Administrators groep.

Vind je het niet vervelend dat je steeds zelf snelkoppelingen moet aanmaken? Ik wel namelijk :)

• Dysmael
Je bent iig niet de enige:
http://stackoverflow.com/...rams-on-a-nonadmin-accoun

http://www.symantec.com/c...ortcuts-not-showing-vista

http://www.archivum.info/...uts_or_start_menu_entries

De software die je installeert is gewoon niet geschikt voor Vista. Ik kom steeds minder software tegen die dit probleem heeft dus eigenlijk heb ik er helemaal geen last meer van. Het wil echter nog wel eens voorkomen en dan voorzie ik zelf in een snelkoppeling inderdaad. Onder Windows 7 is dit 'probleem' ook aanwezig.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DJ_Flowerz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:51:
Laat ik het zo zeggen: mijn account zit in de Administrators groep.
Dan heb je automagisch 'last' van UAC, oftewel moet je even sudo'en voor je je installer aftrapt.

[technisch verhaal:]
UAC aan betekent dat je account weliswaar in de Administrators groep kan zitten, maar de security tokens die daadwerkelijk je autorisaties regelen krijg je pas na de UAC prompt toegekend. Een Broken App die daar niet aan mee doet wordt direct slachtoffer van de Folder Virtualisation die dan toegepast wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dysmael
rechtsklikken > Uitvoeren als Administrator dus :) sudo'en doen we wel onder linux :P

• Beuker
alt-92 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Dan heb je automagisch 'last' van UAC, oftewel moet je even sudo'en voor je je installer aftrapt.

[technisch verhaal:]
UAC aan betekent dat je account weliswaar in de Administrators groep kan zitten, maar de security tokens die daadwerkelijk je autorisaties regelen krijg je pas na de UAC prompt toegekend. Een Broken App die daar niet aan mee doet wordt direct slachtoffer van de Folder Virtualisation die dan toegepast wordt.
Oke, dus ondanks dat ik UAC uit heb staan doormiddel van msconfig die dan dat reg scrippie draait blijft die problemen geven? Hmm blij dat ik helemaal in de Unix hoek zit met werk :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen UAC aan? Dan is het gewoon een brakke installer die met legacy (lees: win98 stylee) shell folders werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1