KPN Poort 25 geblokkeerd voor uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 13:02
Sinds ik een nieuwe provider heb, kan ik geen mail meer versturen via de SMTP server van mijn hosting provider. Dit komt omdat poort 25 geblokkeerd is. Ik kan natuurlijk we de SMTP servers van knp gebruiken, maar vind dit onwenselijk, omdat ik voorheen vanaf ieder netwerk via dezelfde STMP server van mijn provider kon versturen en de afzender dus altijd hetzelfde is.

Ik heb gekeken naar SSL, poort 587, maar die wordt door mijn hosting provider niet ondersteund.
Ik heb echter wel een website gehost op mijn hosting provider, dus nu is mijn vraag:

Kan ik dmv een soort htaccess bestand/script toch mail versturen vanaf het KNP netwerk, die wordt verstuurd over een andere poort, maar door mijn website wordt vertaald naar poort 25 en doorgestuurd naar de SMTP van mijn hosting provider?

Ik mail vanuit Apple Mail. Iedere andere goede oplossing is trouwens ook van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 20:10
Moet je even zoeken op "relay kpn" dan kom je wel een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
RedHat schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:49:
Moet je even zoeken op "relay kpn" dan kom je wel een stuk verder.
Ik denk dat jij ook even moet zoeken naar 'relay kpn' _/-\o_
Niet moeilijk doen en gewoon mailen via de SMTP server van KPN. Je verhaal over een afzender die altijd hetzelfde is snap ik niet. Je bent zelf gewoon de afzender.
Alle omwegen die je zou kunnen verzinnen haal je jezelf alleen maar meer problemen mee op de hals.

Laten we blij zijn dat ze poort 25 dicht hebben zitten. Ik denk dat daardoor aardig wat spam tegengehouden word.

[ Voor 50% gewijzigd door Dysmael op 07-10-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
dubbel...

[ Voor 97% gewijzigd door Dysmael op 07-10-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RolfLobker schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:56:
Niet moeilijk doen en gewoon mailen via de SMTP server van KPN. Je verhaal over een afzender die altijd hetzelfde is snap ik niet. Je bent zelf gewoon de afzender.
Misschien werkt hij wel met SPF-records. Weet jij veel.
Redenen zat om gewoon via de (authenticated?) SMTP van de hostingprovider te willen sturen.
Alle omwegen die je zou kunnen verzinnen haal je jezelf alleen maar meer problemen mee op de hals.

Laten we blij zijn dat ze poort 25 dicht hebben zitten. Ik denk dat daardoor aardig wat spam tegengehouden word.
Verder heeft RolfLobker wel gelijk, er zijn altijd omwegen maar die zullen gevoelig zijn voor wijzigingen waar dan ook en dus niet echt betrouwbaar zijn.
Je kunt je hostingprovider vragen of ze ook SMTP over een andere poort ondersteunen, bijvoorbeeld 2525 ofzo. (verzin wat)
Dat kan tijdelijk goed werken tot KPN besluit die ook af te sluiten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
ok, heb gegoogled naar de mail relay van kpn, maar als ik het goed begrijp moet ik dan als uitgaande mail server in mijn email app de mail relay server instellen. De relay server stuurt de mail dan door naar mijn hosting provider smtp, toch?

Als dit klopt is dit niet wat ik bedoel, omdat ik juist met mijn laptop ook vanaf andere netwerken mail wil kunnen versturen, zonder de smtp te hoeven wijzigen/wisselen..

Ik heb zelf ook even verder gezocht, en is het volgende misschien wat: RapidoSMTP. Hiermee zet je lokaal een smtp server op en kan je tevens je eigen poort kiezen.. Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17
Ik ben het niet eens met RolfLobker. Ik heb precies hetzelfde probleem en gebruik mijn laptop op meerdere netwerken (ook Tele2). Als ik daar ben, kan ik dus geen mail versturen.. Zelfde probleem toen ik nog op school zat, ik kon dus of overal mailen en thuis niet, of nergens en dan alleen thuis.

Ik ben hiervoor dus ook op zoek naar een oplossing. Dit probleem geldt voor sommigen natuurlijk ook met het e-mailen e.d. vanaf een mobiele telefoon!

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 07-10-2009 21:06 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

NitSuA schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:03:
ok, heb gegoogled naar de mail relay van kpn, maar als ik het goed begrijp moet ik dan als uitgaande mail server in mijn email app de mail relay server instellen. De relay server stuurt de mail dan door naar mijn hosting provider smtp, toch?

Als dit klopt is dit niet wat ik bedoel, omdat ik juist met mijn laptop ook vanaf andere netwerken mail wil kunnen versturen, zonder de smtp te hoeven wijzigen/wisselen..
Kan je niet altijd de SMTP van KPN gebruiken als je authenticeert?
Vaak zijn ze ook nog wel vanaf andere verbindingen bereikbaar maar heb je dan je inloggegevens nodig.
Ik heb echter geen idee hoe dat bij KPN zit.
Ik heb zelf ook even verder gezocht, en is het volgende misschien wat: RapidoSMTP. Hiermee zet je lokaal een smtp server op en kan je tevens je eigen poort kiezen.. Iemand ervaringen mee?
Je kunt inderdaad ook de laptop zelf laten mailen, daar zijn talloze oplossingen voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
volgens mij is RapidoSMTP een GUI voor de postfix die standaard in de mac zit. Kom ik met postfix misschien verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Gonadan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:03:
[...]

Misschien werkt hij wel met SPF-records. Weet jij veel.
Redenen zat om gewoon via de (authenticated?) SMTP van de hostingprovider te willen sturen.

[...]
Dan haal je de SPF records weg. Ik kan me niet voorstellen dat die in dit geval veel toegevoegde waarde zullen hebben.
Een andere poort lijkt me de enige optie inderdaad maar ik zag dat NitSua al aangaf dat de SSL poort niet ondersteunt werd. Daaruit haal ik twee dingen: hij is niet bereid om zelf de hostingprovider te verzoeken een andere poort open te zetten of hij heeft het al gevraagd en aan het verzoek word niet voldaan.

Ik kan niets terugvinden over RapidoSMTP. Maar het is wel zo dat je op poort 25 moet bezorgen en inderdaad je eigen uitgaande poort geen 25 hoeft te zijn. Je zou dus zelf op je LAN een SMTP server kunnen gebruiken.
Doorgaans gebruik je echter wel gewoon de SMTP server van je provider. Als je iets anders wil (eigen domein, geen last van poortblokkades) dan moet je maar een zakelijke lijn gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

NitSuA schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:08:
volgens mij is RapidoSMTP een GUI voor de postfix die standaard in de mac zit. Kom ik met postfix misschien verder?
De eerste hits vertellen mij datn PostFix ook poort 25 gebruikt, daar moet je dus zelf even onderzoek naar doen.
RolfLobker schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:11:
Dan haal je de SPF records weg. Ik kan me niet voorstellen dat die in dit geval veel toegevoegde waarde zullen hebben.
Het was maar een voorbeeld.
Maar dan nog, het is niet aan ons om daar dan over te oordelen.
Hij zoekt een oplossing voor het probleem, wij weten niet hoe en wat voor e-mail de TS stuurt.
Een andere poort lijkt me de enige optie inderdaad maar ik zag dat NitSua al aangaf dat de SSL poort niet ondersteunt werd. Daaruit haal ik twee dingen: hij is niet bereid om zelf de hostingprovider te verzoeken een andere poort open te zetten of hij heeft het al gevraagd en aan het verzoek word niet voldaan.
Zou ik logisch vinden, je kunt nooit garanderen dat hij open blijft.
Ik kan niets terugvinden over RapidoSMTP. Maar het is wel zo dat je op poort 25 moet bezorgen en inderdaad je eigen uitgaande poort geen 25 hoeft te zijn. Je zou dus zelf op je LAN een SMTP server kunnen gebruiken.
Doorgaans gebruik je echter wel gewoon de SMTP server van je provider. Als je iets anders wil (eigen domein, geen last van poortblokkades) dan moet je maar een zakelijke lijn gebruiken.
Wat is er trouwens mis met IMAP/webmail?

[ Voor 65% gewijzigd door Gonadan op 07-10-2009 21:13 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Sp!tF!re schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:05:
Ik ben het niet eens met RolfLobker. Ik heb precies hetzelfde probleem en gebruik mijn laptop op meerdere netwerken (ook Tele2). Als ik daar ben, kan ik dus geen mail versturen.. Zelfde probleem toen ik nog op school zat, ik kon dus of overal mailen en thuis niet, of nergens en dan alleen thuis.

Ik ben hiervoor dus ook op zoek naar een oplossing. Dit probleem geldt voor sommigen natuurlijk ook met het e-mailen e.d. vanaf een mobiele telefoon!
Dan gebruik je toch de SMTP server van bv GMail? Je kan in Outlook / Entourage ook een tweede mailaccount instellen alleen voor het versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Gonadan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:11:
Hij zoekt een oplossing voor het probleem, wij weten niet hoe en wat voor e-mail de TS stuurt.
[...]
Laptop? > GMail als SMTP server gebruiken
Altijd thuis? > Gewoon mailen via KPN
Problem? > Solution :)
Gonadan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:11:
Wat is er trouwens mis met IMAP/webmail?
Wie zegt jou dat zijn hosting provider uberhaupt IMAP/Webmail aanbied? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Dysmael op 07-10-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

RolfLobker schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:17:
Laptop? > GMail als SMTP server gebruiken
Altijd thuis? > Gewoon mailen via KPN
Problem? > Solution :)
1: werkt geloof ik alleen voor gmail afzenders
2: dus niet het geval :+
3: klopt, alleen is iets anders weghalen wat hij ook wil geen oplossing natuurlijk (puur hypothetisch en off-topic, waarom hebben we het er eigenlij over?)
Wie zegt jou dat zijn hosting provider uberhaupt IMAP/Webmail aanbied? ;)
Ik. :P
IMAP/Webmail is gouden handel, gaan mensen eerder over hun quotum heen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Gonadan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:21:
[...]

1: werkt geloof ik alleen voor gmail afzenders
[...]
Nope, werkt prima met wat voor afzender dan ook :)
Je kan het zo instellen dat alles via GMail loopt. Al je mailboxen laat je door GMail uitlezen en het versturen vanaf al je mailadressen kan je ook met GMail doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dysmael op 07-10-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RolfLobker schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:25:

Nope, werkt prima met wat voor afzender dan ook :)
Je kan het zo instellen dat alles via GMail loopt. Al je mailboxen laat je door GMail uitlezen en het versturen vanaf al je mailadressen kan je ook met GMail doen.
Maar dan wordt het afzender aangepast naar een @gmail adres. Je kan wel e-mail adressen registreren, en dat is leuk voor 1 of 2 adressen, maar niet als je er meer dan 100 hebt en er iedere week wel een paar bij komen.

(ik heb al mijn problemen opgelost door naar XS4All over te stappen waar alles gewoon open staat).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

MsD

afaik hoef je niet ssl te gebruiken. Ik heb gewoon poort 587 in gebruik ipv 25 (ook via kpn) en daar geen enkel probleem mee.
kan me eigenlijk niet voorstellen dat je hosting provider inkomend verkeer blokt, hij kijkt toch niet van welke poort dat af komt ? kan wel zijn dat ssl niet werkt. maar als je dat soort dingen uitzet is er volgens mij (...) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als de SMTP server bij zijn hosting provider geen SSL ondersteunt, dan zal er ook geen SMTP server op poort 587 luisteren denk ik zo? Dat heeft niks te maken met SSL aan of uitzetten. Er zijn gewoon twee verschillende SMTP servers. Een normale die standaard op 25 draait en de SSL variant die standaard op 587 draait.

Dat heeft ook niks te maken met verkeer blokken. De SMTP server van de hosting provider luistert gewoon niet op de poort die bedoeld is voor SSL-SMTP, omdat er geen SSL-SMTP draait.

* Orion84 heeft ook een vergelijkbaar probleem als de TS. Met je laptop vanaf verschillende netwerken willen e-mailen. Ik mail nu via een SMTP server die bij iemand thuis staat over 8025 (authenticated) en die forward (relay) het netjes naar de SMTP server van zijn provider. Dus als je ergens een SMTP server kan opzetten op een poort anders dan 25 en die server kan rechtstreeks over 25 naar buiten om de mail af te leveren, of heeft een vaste, betrouwbare SMTP van een provider tot z'n beschikking om naar te relayen, dan is dat een mogelijke oplossing.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik heb zelf ook al heel lang dit probleem; ik zit bij Het Net (KPN dus) en laat daar twee websites hosten. De ene is een soort blog en de andere is een verkoopsite. Op beide heb ik een contactformulier als mensen reageren of iets willen bestellen. Dat wordt via een php scriptje verstuurt naar het mailadres wat bij de site hoort. Als ik wil reageren op zo'n ontvangen mailtje moet ik altijd doen via de '@hetnet.nl' mailadres omdat versturen anders niet lukt. Dat vind ik voor die blogsite niet zo'n ramp maar voor m'n verkoopsite wel.

Er moet toch een manier zijn om hier op een normale manier een oplossing voor te krijgen? Ik bedoel zonder allerlei andere rommel te hoeven installeren of om de halve nacht in je router te zitten hannessen om de boel aan de praat te krijgen (wat niet gaat lukken denk ik trouwens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Er is ook een normale manier voor. Wel de SMTP server van je provider of van bv GMail gebruiken.
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:45:
[...]

Maar dan wordt het afzender aangepast naar een @gmail adres.
Je kan met GMail mailen vanaf andere mailadressen. (Send As)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Oh, ik was van plan om over te stappen naar KPN maar als ik het goed begrijp dan blokkeert KPN SSL-SMTP van GMail? Ik maak gretig gebruik van de SMTP server van GMail omdat alle mailtjes die ik verzend dan ook in de webclient terecht komen. Werkt dit dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RolfLobker schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 06:26:
Je kan met GMail mailen vanaf andere mailadressen. (Send As)
Dan moet je die adressen wel vooraf registreren, of via de webinterface gaan. Als je een paar e-mail adressen hebt is dat geen probleem, als je er honderd hebt is het dat wel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1