Toon posts:

Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een 'home cinema set' waarop ik een Samsung LE40A330 lcd tv, Xbox 360, Screenplay Pro HD (mediacenter), digitale tv ontvanger (Topfield TF6000COK) en misschien in de toekomst nog een Blue ray speler op kan aan kan sluiten. Er hoeft trouwens geen dvd speler bij te zitten aangezien ik dvd's met mijn Xbox kan afspelen.

De set is voor op mijn slaapkamer en mijn budget ligt dan ook rond de 150 tot 200 euro (en hoeft dus van zelf sprekend ook niet van hoge kwaliteit te zijn) Ik heb marktplaats al een beetje doorgespit maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat raden jullie me aan? En welke kabels heb ik erbij nodig?

Alvast bedankt,
Nick

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 20:21 ]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik denk deze: AUD beleid

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het gelezen en ik snap best dat mijn topic 'ronduit saai' is maar ik zou toch graag willen weten wat ik het beste kan kopen. Ik merk het vanzelf wel als het topic op slot gaat. ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Beste Radical Madness,

Tuurlijk willen we je hier helpen met het maken van een keuze. Sommigen hier vinden dat zelfs leuk :)

Echter, als ik je post even "strip" dan staat er:

Ik wil apparaat X, Y en Z aansluiten, ik heb er 200 euro voor over, wat moet ik kopen, en welke kabels heb ik nodig?

Je moet toegeven dat eea een beetje "magertjes" is. Veel te mager eigenlijk. Er is al naar het AUD beleid gewezen, en samen met deze zet in de goede richting moet je een heel eind kunnen komen.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
"Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt.
-Ik heb 200 euro te besteden.
-Mijn voorkeuren zijn dat ik er de apparaten uit te topic start erop aan kan sluiten en eventueel dat er geen
dvd speler/recorder bij zit. Dat er genoeg in- en uitgangen op zitten. En dat je bijv. als je een trein op de tv
van links naar rechts ziet gaan. Dat je hem ook van links naar rechts hoort.
-Ik heb zelf al bij de Tweakers pricewatch en bij de home cinema systemen op www.kieskeurig.nl gekeken.
-Zelf heb ik deze modellen al gevonden: Philips HTS3568, Samsung HT-Z220, Samsung HT-TZ212 en deze
spreken me wel aan en ik zou graag willen weten of ik er alle apparaten op kan aansluiten.
-Ook zou ik graag willen weten of de kabels die aan de speakers zitten lang genoeg zijn (5 tot 10 meter) en
welke kabels ik nodig heb om alle apparaten die ik erop wil aansluiten, erop aan kan sluiten.

Als het goed is heb ik nu alles.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 21:03 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat jij wilt is een home cinema setje met HDMI aansluitingen, 5 speakers en een subwoofer en dat voor 200 euro.

''Guess what it's gonna sound like'' 8)7

Waardevol advies: klik op mijn sig.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, maar ik hoef ook geen perfecte geluidskwaliteit (anders zou ik er wel meer geld voor over hebben ;) ) Zoals ik al zei, het is gewoon voor op m'n slaapkamer :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ok, nu komen we ergens:
-Zelf heb ik deze modellen al gevonden: Philips HTS3568, Samsung HT-Z220, Samsung HT-TZ212 en deze
spreken me wel aan en ik zou graag willen weten of ik er alle apparaten op kan aansluiten.
Als je kijkt naar de handleidingen:
philips
samsung 220
samsung 212
Wat lees je dan over de aansluitingen?

En, welke aansluitingen zitten er op de spullen die je eraan wil hangen? Zet het desnoods eens op papier, gewoon met een pennetje en lijntjes trekken...

Verwijderd

Topicstarter
Oke hartstikke bedankt voor je informatie tot dusver, ik ben nu bezig met mijn huiswerk en ik zal er morgen even de tijd voor nemen ;)

Ik heb nog wel een vraagje, bestaat er een apparaat wat ik op mijn tv aan kan sluiten en wat in principe werkt als windows media center, dus dat ik vanaf mijn tv Youtube filmpjes op kan bekijken en bijv. uitzending gemist. Ik heb alleen een Macbook dus een pc met Windows media center aansluiten is geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zo kan ik de apparaten aansluiten:

Screenplay pro HD - HDMI, component, coaxial
Xbox 360 - HDMI, component, scart
Digitale ontvanger - S/PDIF, scart, RGB
Samsung LE40A330 lcd tv - HDMI, scart, component

Via welke aansluiting kan ik ieder apparaat het beste aansluiten?

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Over youtube filmpjes en uitzending gemist op je tv kijken: ik doe dit meestal door mijn macbook op de tv aan te sluiten. Of via de PS3 (uitzendinggemist werk echter nog niet op de PS3). Films stream ik van mijn macbook over het netwerk naar de PS3. Ik zie dat je een Xbox 360 hebt, die kan dat vast ook wel?

Verder over het aansluiten: voor geluid naar receiver is HDMI of S/PDIF (optisch/toslink) geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar vaak ben ik ook bezig met m'n Macbook als ik tv kijk daarom zoek ik naar een andere oplossing. En films streamen hoeft niet aangezien ik die op de Screenplay kan zetten ;)

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:25:
Oke, maar vaak ben ik ook bezig met m'n Macbook als ik tv kijk daarom zoek ik naar een andere oplossing. En films streamen hoeft niet aangezien ik die op de Screenplay kan zetten ;)
De truc is dan niet dat je films wilt streamen, maar dat je de streams van youtube en uitzending gemist naar je xbox door wilt sturen. Zag na even googlen dat dit met TVersity moet kunnen, echter is die Windows only. Maar volgens mij lopen hier een paar topics over op GoT dus ik denk dat je dat met even zoeken wel kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch jullie hulp nodig. Ik ben al de hele middag bezig en ik kom er niet uit. Ik kan maar geen set vinden met genoeg/de juiste ingangen. Ik zoek een set met voor mijn xbox een HDMI ingang, voor de Screenplay ook een HDMI maar component kan ook. Voor de digitale ontvanger heb ik een S/PDIF ingang nodig. En voor de verbinding van de set naar de tv heb ik een HDMI uitgang nodig. Kan iemand me verder helpen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:49:
Ik heb toch jullie hulp nodig. Ik ben al de hele middag bezig en ik kom er niet uit. Ik kan maar geen set vinden met genoeg/de juiste ingangen. Ik zoek een set met voor mijn xbox een HDMI ingang, voor de Screenplay ook een HDMI maar component kan ook. Voor de digitale ontvanger heb ik een S/PDIF ingang nodig. En voor de verbinding van de set naar de tv heb ik een HDMI uitgang nodig. Kan iemand me verder helpen?
Het zou mij niks verbazen als dit er gewoon niet is voor die 200 euro. De meeste surround setjes met HDMI hebben alleen HDMI uit, in combinatie met een ingebouwde DVD speler.

Mijn advies:

Koop voor 150 euro een Teufel Kompakt 30 surround set (www.teufel.de) en scoor voor 100 euro een surround receiver op marktplaats. Ook zonder HDMI. Maar dat kun je creatief oplossen met je TV.

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 08-10-2009 21:09 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:59
Dat gaat je dus niet lukken met 200 euro. Leg er 100 euro bij en koop een Onkyo HTS 3200.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 08-10-2009 21:16 . Reden: Iets subtielere manier van een mening brengen... ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik ben er nu wel achter dat het met 200 euro inderdaad niet gaat lukken. En als ik er zoals me hierboven aangeraden werd. Welke sets zijn er dan mogelijk? (buiten die Onkyo)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dus nu beginnen we van voren af aan (met een "wat moet ik kopen vraag") alleen met een hoger budget? Terwijl je er meerdere keren op gewezen is dat dit niet gewenst is? Met alle respect, maar daar beginnen we niet meer aan.

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 09-10-2009 07:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.