Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een Panasonic FZ38 gekocht, en heb al een beetje aan het proberen geweest.
Nu wou ik RAW eens uittesten, maar ik krijg die .RW2 niet geopend in Photoshop/Lightroom.
"Could not complete your request because it is not the right kind of document."
Wel met de meegeleverde SilkyPix, maar ik geef toch de voorkeur aan Photoshop, die ben ik meer gewoon.

Wat zoeken op google leidt tot Adobe Camera Raw. Maar ik heb nu dus de recentste (5.5) geïnstalleerd, maar heb hetzelfde probleem.

De FZ38 staat nu ook niet vermeld in de lijst van ondersteunde cameras, maar ik kan toch niet geloven dat het gewoon zo is en er dus geen manier is.
Of moet ik gewoon wachten tot Adobe de Camera Raw nogeens update, en hopelijk dan wel compatibel is?

Herkent iemand dit probleem?
Alvast bedankt _/-\o_

Edit:
En in Picassa heeft de foto een fel paarse gloed eroverheen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Je moet wachten tot Adobe ondersteuning inbouwt inderdaad :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:/ helaas^^
Hopelijk duurt dit niet zo lang dan..maar veronderstel dit niet voor zo'n goed verkopend toestel.
Bedankt;-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Tja, ze updaten eens in de zoveel tijd en voegen dan een paar camera's tegelijk toe. Om iedere keer dat er een nieuwe camera uit is Lightroom up te daten is natuurlijk wel lastig voor Adobe. Geduld is een schone zaak dus :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basinbeeld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2022
Dag Thomas,

Je kunt ook een Adobe DNG Converter 5.5 update downloaden bij Adobe:

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4576

Wellicht biedt dat een oplossing. Heb ik toen ook gedaan voor de FZ28 en dat werkte prima!

Groet,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdockx
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 21:01
Beetje late reaktie van mij, maar sinds versie 5.6 (december 2009) wordt de FZ38 gelukkig ook ondersteund
www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb hetzelfde probleem.

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4622

Hier heb ik het gedownload. Het bestandje uitgepakt en geinstalleerd. Maar Bridge herkent nog steeds mijn RAW bestanden niet die ik geschoten heb met mijn panasonic FZ 38.

Ik heb wel een gedownlode versie van photoshop. En ik heb het uigepakte zip bestand gewoon in mijn documenten staan. Misschien dat het daar aan ligt.

Weet iemand hoe ik dat kan veranderen zodat ik wel mijn RAW bestanden in camera raw kan openen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel even tijdelijk op slot voor wat intern overleg! Dit weekend weer open. Excuses voor de overlast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:17:

Hier heb ik het gedownload. Het bestandje uitgepakt en geinstalleerd. Maar Bridge herkent nog steeds mijn RAW bestanden niet die ik geschoten heb met mijn panasonic FZ 38.

Ik heb wel een gedownlode versie van photoshop.
Wij zijn ervan overtuigd dat met een gedownloade versie je niet doelt op een via het officiele kanaal aangeschafte versie. Zoals je kunt begrijpen biedt GoT geen ondersteuning aan producten die niet onder de juiste licentie gebruikt worden en derhalve blijft dit topic dicht.

Mocht je onverhoopt toch een legale versie hebben, dan kun je direct contact met Adobe opnemen voor een oplossing van je probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.